Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejtingsidor för gifta oss bästa nätdejting flashback bästa sidan för nätdejting dejta i göteborg yr

Gå tillbaka   nätdejting app barn att dejta svenska tjejer dejta facebook > dejta i göteborg quiz nätdejting app android > otrohet dejting online
dejting program engelska dejtingprogram på svt Sköt om Husbilen Tips och råd hur man sköter om sin Husbil med tex. tvätt,vaxning,klädsel och dylika ting. Praktiska små tillbehör passar ochså här.

Svara

otrogen mot dejt dejta många samtidigt lyrics
Brist på reservdäck (lösning?)
Gammal
nätdejting svårt för killar HBK Medlem

Hemvist: Mölndal
dejting app iphone qr Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 18:49

Hej!

Ni som inte har reservhjul med er hur har ni löst det hela (assistansförsäkring, lagningssats, annat)?

Ni som har någon form av lagningssats med er vilken variant (modell, pris, inköpsställe)?

Vår gamla bil hade reservhjul hängande under bilen men den "nya" saknar helt någon lösning så vi behöver/vill hitta en fungerande variant till reservhjul (som vi i nödfall kan ställa in i garaget).

Mvh!
// Niklas

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Brist på reservdäck (lösning?)
Gammal
norsk dejtingsajt gratis online HBK Medlem

Lars o Annicas avatar

Hemvist: Jönköping
dejting happy pancake xoài Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 19:14

dejta gratis online zdarma

Detta har jag med mig i husbilen,har lagat mer än 20 punkor med denna metod och det funkar varje gång.
Dock har jag inte lagat på husbilen än som tur är risken är väl att om man får punka på ett bakhjul i tandemaxeln går däcket sönder innan man märker något.
Skulle kännas tryggare med ett reserhjul på långresorna men detta får funka som substitut.

lars

dejting happy pancake xoai Följande 3 användare säger Tack till Lars o Annica för detta inlägg:
Gammal
dejting elit world HBK Medlem

Michael Ss avatar

Hemvist: Kungsör
Ålder: 57
dejtingsajt utomlands halebop Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 19:31

Jag jar använt och rekommenderar lagningssatsen nedan.
Kompressorn borde funka, har ej provat den.

dejta i göteborg jobb

dejting app iphone youtube Följande 3 användare säger Tack till Michael S för detta inlägg:
Gammal
dejtingsidor för kristna webbkryss HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
sök till dejtingprogram Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 19:58

Har samma som Michael S fast inköpt på BILTEMA (kompressor & rep.kitt). Använt i Norge förra året, fungerar mycket bra.

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

dejtingprogram svt Följande 3 användare säger Tack till Marianne & Ranko för detta inlägg:
Re: Brist på reservdäck (lösning?)
Gammal
vilken dejtingsida ska man välja yrke HBK Medlem

surtecruiserss avatar

Hemvist: Kungälv
Ålder: 63
Smile dejtingprogram sverige Re: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 20:13

hej ! ursäkta dum fråga ! men om du har en ny bil ingår det inte assistansförs ? eller fick ni inte med ett lagningskit ? brukar ju ingå ? grattis till nya bilen o lycka till !

Gammal
sajtovi za dejting frågor HBK Medlem

Eva & Hasse 9s avatar

Hemvist: Mark
gratis sms dejting norge Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 20:43

Så här gick det till när vi fick pyspunka i Spanien.

Vi körde av till en Repsolmack för att ta en bensträckare. Jag gick en sväng med Zacko och när jag kom tillbaka så säger Hasse till mig ”att här blir vi nog kvar några timmar, vi ha pyspunka på ett bakdäck”. ”Du skojar väl” säger jag. Men det gjorde han inte.
Nu var det ju bara att ringa efter hjälpt. Ringde SOS i Köpenhamn som kopplade mig till Folksams utlandsjuor. Fick lämna uppgift om var vi befann oss och vad som hade hänt samt lite annat. Sedan så kontaktade dom en spansk bärgare. Sen så var det bara att vänta. Med en bra bok så går tiden fort. Tur att Hasse upptäckte punkan här annars hade vi kanske blivit ståenden på motorvägen och det hade varit betydligt sämre.
date coach hamburg
Däcket blir långsamt plattare.
[ATTACH]dejt coach göteborg[/ATTA[ATTACH]date coach london[/ATTACH]
Vid halvfem så kom räddaren i nöden. Han hade lite svårt att lyfta husbilen men det gick efter en stunds jobb. Sedan så försvann han med däcket och Hasse. Efter en timme så kom han tillbaka med Hasse och däcket sattes på igen. Fick betala 15 € för lagningen vilket inte försäkringen täcker för däck räknas som förbrukningsvara vilket är helt OK.
date coach lüneburg
Det var denna skruv som satt i däcket och som orsakade pyspunkan och den är 2 cm lång.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejta gratis online unity (75,7 KB, 2698 visningar)
Filtyp: jpg dejta gratis online utbildningar (66,9 KB, 2690 visningar)

Hasse, husbilschaufför
Eva , husbilsresenär
Zacko, svart dvärgpudel.
gratis dejting utan medlemskap coop
gratis dejting utan medlemskap centerpartiet
HBK4ever

Senast redigerad av Eva & Hasse 9 den 2017-02-15 klockan dejtingprogram kanal 5 20:47.

dejtingprogram hantverkare Följande 33 användare säger Tack till Eva & Hasse 9 för detta inlägg:
dejtingsidor för gifta kvinnor (2017-02-16), bra dejting presentation youtube (2017-02-16), dejtingsida för seriösa killar (2017-02-16), dejtingsida för seriösa kontaktannonser (2017-02-16), date your coach (2017-02-16), date coach french movie (2017-02-21), date coach frankfurt (2017-02-16), date coach film (2017-04-21), dejtingsida för seriösa singlar (2017-03-17), dejta många samtidigt mac (2017-03-04), date coach warszawa (2017-02-16), date coach wien (2017-02-16), dejta med facebook (2017-02-16), bra dejting presentation zen (2017-02-16), bästa nätdejting exempel (2017-02-16), bra gratis nätdejting gratis (2017-02-16), nätdejting debatt centerpartiet (2017-02-18), nätdejting debatt youtube (2017-03-17), 100 gratis dejtingsajter gratis (2017-02-16), bra presentation för dejting (2017-03-05), dejtingsajter forum umeå (2017-02-15), varför man ska dejta en hästtjej (2017-02-15), dejta på facebook (2017-02-15), okej att dejta flera samtidigt (2017-02-16), 15 anledningar att dejta en hästtjej (2017-02-15), gratis dejting utan medlemskap ok (2017-02-16), gratis dejting utan medlemskap okq8 (2017-02-16), dejting facebook login (2017-02-15), otrohet dejting råd (2017-02-16), otrohet dejting regler (2017-03-04), nätdejting debatt expressen (2017-03-15), date coach nyc (2017-02-15), exempel på bra dejting presentation (2017-02-16)
Gammal
vilken dejtingsida ska man välja träning HBK Medlem

Eva & Hasse 9s avatar

dejtingprogram handikappade Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 21:06

Ett tillägg. Han använde en tryckluftdriven domkraft (stor)
men den orkade inte lyfta hb så han fick ta fram en handdriven
hydraldomkraft för att lyfta hb.Så då undrar man vilken
domkraft som följer med husbilarna orkar lyfta bilarna???
HaDe Hasse

Hasse, husbilschaufför
Eva , husbilsresenär
Zacko, svart dvärgpudel.
date coach movies
date coach melbourne
HBK4ever

dejtingsida som är helt gratis nätdejting Följande 2 användare säger Tack till Eva & Hasse 9 för detta inlägg:
nätdejting norge as (2017-03-03), coach datebook (2017-03-03)
Gammal
vilken dejtingsida ska man välja test HBK Medlem

wilmaanles avatar

Hemvist: Vänersborg
Ålder: 72
dejtingprogram funktionshindrade Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 21:51

Har provat att lyfta med bilens domkraft på framvagnen.Det fungerade tyvärr inte alls.Orkade inte att höja framvagnen.Var på Ljusne däck för att fixa en punka: dom fick ta till 2 st 5-tonsdomkrafter för att hissa upp ena tandemaxeln.
Enl Husbilslandet skall vi pensionärer inte hålla på med o byta hjul på husbilen.
Vi skall abonnera på Larmassistans istället.

Anders o. Lena ombord
på Wilma

Reseblogg: andersolena.wilmanle.se

fling dejtingprogram Följande 8 användare säger Tack till wilmaanle för detta inlägg:
Gammal
vilken dejtingsida ska man välja jobb HBK Medlem

wilmaanles avatar

dejting happy pancake mobil Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-15, 21:55

Glömde och tillägga: vi har kompressor samt 2 st stora tuber med däckspray med.

Anders o. Lena ombord
på Wilma

nätdejting app lösenord Följande Tackar wilmaanle för detta inlägg:
dejtingsajt sverige ab (2017-02-16)
Sv: Re: Brist på reservdäck (lösning?)
Gammal
nätdejting träffas lyrics HBK Medlem

dejting happy pancake nätdejting Sv: Re: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-16, 04:17

Citat:
Ursprungligen postat av presentation av sig själv dejting surtecruisers Visa inlägg
hej ! ursäkta dum fråga ! men om du har en ny bil ingår det inte assistansförs ? eller fick ni inte med ett lagningskit ? brukar ju ingå ? grattis till nya bilen o lycka till !
Frågan är inte alls dum! Och tack! :-)

Nej, någon assistansförsäkring ingick inte i köpet inte heller ett lagningskit. Vi köpte ju en begagnad bil som vi importerat.

Mvh!
// Niklas

dejting happy pancake omdöme Följande Tackar Avarage för detta inlägg:
Gammal
dejtingsidor för äldre namn HBK Medlem

date coach calgary Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-16, 04:21

Citat:
Ursprungligen postat av coach date codes wilmaanle Visa inlägg
Har provat att lyfta med bilens domkraft på framvagnen.Det fungerade tyvärr inte alls.Orkade inte att höja framvagnen.Var på Ljusne däck för att fixa en punka: dom fick ta till 2 st 5-tonsdomkrafter för att hissa upp ena tandemaxeln.
Enl Husbilslandet skall vi pensionärer inte hålla på med o byta hjul på husbilen.
Vi har sedan tidigare en 10 tons domkraft (nackdel lite kort slaglängd) med oss med lite kortreglar samt en hopfällbar pallbock (så vi kan ta omtag). Så upp skall vi nog få bilen bara det är någorlunda plant och fast mark under.

By the way, vi har några år kvar till pension. ;-)

Mvh!
// Niklas

dejting tv program Följande Tackar Avarage för detta inlägg:
dejt coach outlet (2017-02-16)
Gammal
sajtovi za dejting exempel HBK Medlem

dejtingsajt utomlands iphone Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-16, 08:21

Hej har en Niesmann med tandemaxel,reservhjul o flera ggr bytt mellan sommar o vinterhjul utan problem med originaldomkraft är fö snart 67 år

dejtingsajt utomlands ipad Följande 4 användare säger Tack till Kenneth Göteborg för detta inlägg:
Gammal
nätdejting svårt beslut HBK Medlem

wilmaanles avatar

dejting happy pancake treffit Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-16, 10:14

Härligt att höra friska pensionärer som byter däck på husbilen!

Anders o. Lena ombord
på Wilma

gammalt dejtingprogram Följande Tackar wilmaanle för detta inlägg:
Gammal
nätdejting svårt blodtrycksfall HBK Medlem

Wizards avatar

carolina gynning dejtingprogram Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-16, 13:39

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsida som är helt gratis online Lars o Annica Visa inlägg
nätdejting norge yr

Detta har jag med mig i husbilen,har lagat mer än 20 punkor med denna metod och det funkar varje gång.
Dock har jag inte lagat på husbilen än som tur är risken är väl att om man får punka på ett bakhjul i tandemaxeln går däcket sönder innan man märker något.
Skulle kännas tryggare med ett reserhjul på långresorna men detta får funka som substitut.

lars
Tänk bara på att med utifrån pluggade däck får man inte köra på Autobahn i Tyskland. Det kan bli väldigt dyrt om det händer något.
För däck med högt tryck skall däcket tas bort och pluggas inifrån med en plugg som har en fläns, och som inte kan pressas ut.

//W
On the road again
Goin' places that I've never been
Seein' things that I may never see again
And I can't wait to get on the road again

dejting elit västra Willie Nelson

vilken dejtingsida ska man välja glasögon Följande 6 användare säger Tack till Wizard för detta inlägg:
Gammal
nätdejting svårt synonym HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Ålder: 66
vilken dejtingsida ska man välja gymnasium Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-16, 18:50

"För däck med högt tryck skall däcket tas bort och pluggas inifrån med en plugg som har en fläns, och som inte kan pressas ut."

Helt rätt, vi körde hem med lagningen, beställde ett nytt originaldäck från Tyskland (1 200:- billigare än hemma) och slängde det gamla. Kändes inte rätt att plugga ett däck som gått ett tag.

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

dejtingsajt utomlands wifi Följande Tackar Marianne & Ranko för detta inlägg:
dejt chatt kep (2017-02-17)
Gammal
dejtingsidor för äldre ut HBK Medlem

Lars o Annicas avatar

dejtingsida för äldre namn Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-16, 19:24

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsida som är helt gratis ziehen Wizard Visa inlägg
Tänk bara på att med utifrån pluggade däck får man inte köra på Autobahn i Tyskland. Det kan bli väldigt dyrt om det händer något.
För däck med högt tryck skall däcket tas bort och pluggas inifrån med en plugg som har en fläns, och som inte kan pressas ut.
Det stämmer säkert men jag tar risken att jag skulle köra i lagningskletet sitter däremot hårt åt har jobbat på verkstad där vi vägrade befatta oss med sådana hjul.
Inte kul av få maskiner golv och kläder insmorda med detta klar.
Men visst ligger man och plöjer i 200+ kanske inte pluggen är 100% men till husbilfarter litar jag på den.

lars

Gammal
nätdejting när träffas HBK Medlem

Hemvist: Piteå
träffas via nätdejting eller på riktigt Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-17, 09:30

Citat:
Ursprungligen postat av nätdejting svårt andas wilmaanle Visa inlägg
Fyller snart 69, 100kg muskler. Har alltid reservdäck med och har bytt däck på väg till Smögen med originaldomkraft och det är inga problem. Hur lätt som helst. Däcket var så trasigt så man kunde stoppa in lagningssprayen från sidan i däcket, men jag byter hellre däck än sätter sånt "klister" i däcket. Jag byter från vinter till sommardäck varje säsong, visserligen med garagedom-kraft men det skulle gå lika bra med originaldomkraften.

nytt dejtingprogram 2014 Följande 3 användare säger Tack till Rolf & Eva för detta inlägg:
dejtingsida för bi xenon (2017-02-17), dejt chatt bredband (2017-03-03), dejting happy pancake app (2017-02-17)
Gammal
hur är det att dejta svenska killar HBK Medlem

Wizards avatar

nytt dejtingprogram svt Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-17, 10:18

Citat:
Ursprungligen postat av nätdejting svårt lyrics Lars o Annica Visa inlägg
Det stämmer säkert men jag tar risken att jag skulle köra i lagningskletet sitter däremot hårt åt har jobbat på verkstad där vi vägrade befatta oss med sådana hjul.
Inte kul av få maskiner golv och kläder insmorda med detta klar.
Men visst ligger man och plöjer i 200+ kanske inte pluggen är 100% men till husbilfarter litar jag på den.

lars
Jag tror du missförstod mig, jag menar inte det klet man sprutar in i däcket utan sådana här pluggar som sätts i inifrån när däcket är borttaget.

date coach köln

//W
On the road again
Goin' places that I've never been
Seein' things that I may never see again
And I can't wait to get on the road again

dejtingsida för äldre ut Willie Nelson

nätdejting svårt läge Följande Tackar Wizard för detta inlägg:
Gammal
vilken dejtingsida ska man välja parti HBK Medlem

Lars o Annicas avatar

sajt za dejting Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-17, 14:39

Nejdå wisard jag förståd dig men det jag har att välja på vid vägkanten är lagningssatsen som följde med bilen eller plugg utifrån och då väljer jag pluggen i första hand.
Att jag har assistans ser jag som ett plus om jag inte löser det själv.

lars

Gammal
nätdejting norrland national HBK Medlem

Hemvist: Norge
nätdejting svårt ord Sv: Brist på reservdäck (lösning?) - 2017-02-17, 15:29

Noen ganger kan det være redningen å ha med et løst dekk, da mange kan legge om og man slipper å vente på et dekk som man kanskje ikke vil ha.

dejting elit fönster Följande 2 användare säger Tack till Kompis för detta inlägg:
Svara

dejtingsajt utomlands telenor nätdejting vett och etikett yoga dejting app iphone zurückgeben > får läkare dejta patienter dejting app iphone zurücksetzen > att dejta en läkare

norsk dejtingsajt gratis yrkesutbildningar « dejtingsida för bi om | nätdejting norrland wiki nätdejting artikel mall »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning sajtovi za dejting råd Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
date app facebook date chat dejting happy pancake presentation knarrevik dejting happy pancake poznań Under Markisen dejtingsida som är helt gratis yrkesutbildningar 2 dejtingsida som är helt gratis youtube 2015-10-01 dejtingsajt utomlands vpn 16:33
nätdejting norrland resort dejta one direction youtube nätdejting norrland results setaeri gratis dejting utan medlemskap unionen Värme/kyla i husbilen dejtingsajt sverige zaremba 14 dejting facebook konto 2015-08-06 dejting happy pancake english 22:23
dejting happy pancake erfarenheter dejtingsida för bi den vilken dejtingsida ska man välja centerpartiet Eila & Pentti vilken dejtingsida ska man välja lund Under Markisen dejting facebook 2 dejtingsida som är helt gratis hemsida 2014-06-30 nätdejting app registrera 20:21
dejtingsajt utomlands csn nätdejting norrland karta dejting happy pancake recipe Zero dejting happy pancake kokemuksia Under Markisen vilken dejtingsida ska man välja ekologiskt 3 vilka är de bästa dejtingsidorna 2010-06-21 nätdejting norrland yta 18:35
dejtingsida som är helt gratis saker läkare dejta patient vilken dejtingsida ska man välja moderaterna pannor vilken dejtingsida ska man välja miljömärkt Under Markisen svt play dejtingprogram 5 dejtingprogram på tv3 2008-09-28 dejtingprogram på tv 2014 17:57

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

sajtovi za dejting regler Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS