Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejtingsajt happy lights hur avsluta en dejt att göra på date i göteborg dejting app sverige wiki

Gå tillbaka   dejt tips göteborg nätdejting dåligt förhållande hp dejtingsida exempel > hur går man från dejt till förhållande bra dejtingsida unga youtube > att dejta exklusivt

Svara
 
nätdejting dåligt gravid dejtingsajt happy som
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor rika män youtube HBK Medlem
 
JANKROs avatar
 
Inlägg: 3 248
Hemvist: Norrköping
dejta polis lön Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-20, 23:00

Citat:
Ursprungligen postat av dejta polis lax mlaajanen Visa inlägg
Okej, så då tror du på drivknuten alltså också, den är inte lika j-g eller?
----------------------------------------
Nja, det där svarta kletet borde komma från drivknutens damask i storänden.
Det sitter visserligen en slags packbox till lagren som tätar mot drivaxeln, men att så svart klet skulle komma ut därifrån verkar underligt.

Om du skall plocka sönder det där så sitter alltså centrummuttern av bara h.... eller kanske ändå hårdare som sagt.
I värsta fall så får man ta bort hjulet, leta sig in till muttern och knacka ut låsningarna, den brukar vara låst på två ställen.
Därefter montera hjulet igen om man inte kan låsa på något annat bra sätt, ställa ner bilen på backen och någon trycker på bromsen, kanske t.o.m. med motorn igång så du har servoverkan på bromsen.
En hylsa med 3/4" fäste på handtaget och en rörbit som förlängare kan behövas för att lossa muttern.
Lossa bromslangarnas fästen på McPherson benet- Lossa oket och häng upp det- Lossa styrstagets P-ände- Bråka inte med styrspindelns kona utan lossa de fyra mindre bultarna som håller plattan i stället- Tryck ner bärarmen och dra navet/McPhersonbenet utåt tills splinesaxel till drivaxeln är ute ur hålet.
Vet inte riktigt hur drivknuten är när du har en lång drivaxel, men den inre knuten kan nog ramla itur om man sträcker den damasken för mycket.
nätdejting kk förhållande
När drivaxeln är borta så kan du vrida på hjulnavet och kanske få en känsla av hur lagren känns och hörs.

När du bandar fast den stora änden på damasken (om du inte köper en helt ny komplett drivaxel) så se till att du plattar till bandets låsning hur den än ser ut -grön pil-, för den går ju runt en bit inne i navet och det finns inte mycket utrymme där om låsningen är för hög.
(Förresten kolla även en köpt drivaxel så inte låset på bandet är för högt.)
dejta långdistans cykel

Klart JANKRO.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejta utan att ligga på Följande 3 användare säger Tack till JANKRO för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsajt zoosk login HBK Medlem
 
Inlägg: 635
Hemvist: Håbo
dejtingsajter bluff utah Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-20, 23:06

Ja det var det jag menade lite kryptiskt att knuten glappat och "pumpat" ut fettet.

Jäklar vilken finnish du har på grejerna!!!
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejta polis yrken Följande Tackar mlaajanen för detta inlägg:
dejta en döv (2017-04-21)
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor för otrogna koranen HBK Medlem
 
JANKROs avatar
 
Inlägg: 3 248
Hemvist: Norrköping
dejta polis yrke Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-21, 00:08

Det borde nog vara en spricka i damasken vid stora spännbandet.

JANKRO.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
frågor om dejting Följande Tackar JANKRO för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor gratis under 18 augusti HBK Medlem
 
bengtics avatar
 
Inlägg: 979
Hemvist: Finspång
dejtingsidor rika män efterdropp Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-21, 01:18

Konvalecent numera.
Det råd man hade när man skulle köpa beg. bil förr var ju att köra ihöger och vänstervarv och sedan backa likadant med fulla rattutslag, hörde man ett klonkljud för varje varv så var ju knuten glapp.
Har man en medhjälpare som lyssnar utanför bilen går det lättare att lokalisera felet.
Hade en simca 1500 som det lät om vid körning men med axeln på bänken var det svårt att avgöra ev. fel.
Vet att en del vände dem så att rotationsriktningen gick åt andra hållet och då kunde de gå ett tag till. Det var för lura besiktningen.

En sak jag tänkt på är svängradien är ju ganska liten och med fulla hjulutslag på asfalt med en vridstark diesel så är det lätt att skada dem misstänker jag. Förr skulle man ju fylla i nytt fett regelbundet i knutarna.

En gång gjorde jag sånt som man normalt inte gör utan att det är panik, saab tvåtakt där det var lögn att få bort centrumbulten trots att man knackat ut låsningarna.
Jag pallade upp hylsan med förlängare och lämpligt stöd och la i växeln och körde.
Misstänker att det finns folk här som verkligen kan skruva och hela biten ner till kontruktion.
Men det kommer väl rinna ut olja om man inte vippar upp bilen ordentligt på sidan?
Sen skulle nog jag knacka upp låsningarna för de låser otroligt mycket, ibland fick man försöka dra lite fram och tillbaka och knacka upp dem lite vartefter en omslipad dorn elller skruvmejsel använde jag.

Senast redigerad av bengtic den 2017-04-21 klockan bra presentation på dejtingsida 02:17.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsajt zoosk account Följande 3 användare säger Tack till bengtic för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
nätdejting för ensamstående adoptera HBK Web
 
Knuts avatar
 
Inlägg: 14 045
Hemvist: Australien
Ålder: 68
dejting sajt 50 plus gratis Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 00:41

Simca 1500 hadde ikke den bakhjulsdrift? Jobbet selv på et Simca verkstad på den tiden og mener det var først med 1100 og 1307 at det ble tverrstilt motor og forhjulsdrift.


Knut Grøneng
Upper Orara, Coffs Harbour, NSW, Australia

   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting sajt 50 plus jobs Följande Tackar Knut för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor gratis under 18 tekst HBK Medlem
 
Storpontuss avatar
 
Inlägg: 905
Hemvist: Haninge
Ålder: 58
lättraggade dejtingsidor flashback Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 08:08

Simca 1300 och 1500, och sedermera de uppdaterade 1301 och 1501 hade bakhjulsdrift.

Hade en 1301 kombi som vinterbil. Var som en liten miniamerikanare med hel soffa fram, rattväxel och baklucka där man vevade ner rutan i luckan först o sen fällde ner luckan.

1300 kubikarens vridmoment var väl allt annat än USA inspirerat.


M.v.h.

Pontus
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
bästa dejtingsajt gratis online Följande 2 användare säger Tack till Storpontus för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejting sajt 50 plus turk HBK Web
 
Knuts avatar
 
Inlägg: 14 045
Hemvist: Australien
Ålder: 68
dejtingsajt happy news Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 12:06

Min første egne bil var en Simca Ariane, et opprinnelig Ford Vedette skall med en Rush 1300 motor i stedet for den opprinnelige V8an til Ford.


Knut Grøneng
Upper Orara, Coffs Harbour, NSW, Australia

   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting sajt 50 plus när Följande 4 användare säger Tack till Knut för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
sveriges bästa dejtingsajt 2015 ut HBK Medlem
 
Inlägg: 635
Hemvist: Håbo
dejta utan att ligga gravid Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 15:53

Tog en paus i badrummets renovering för att prova muttern till drivaxeln, ingen match alls för en svensk Inte ofta man har sånt men gud vad skönt istället för allt no-name rebranded skit.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejtingsida för vänner youtube (749,0 KB, 0 visningar)
Filtyp: jpg dejting sida för unga vuxna (640,1 KB, 0 visningar)
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsajt zoosk review Följande 5 användare säger Tack till mlaajanen för detta inlägg:
Svara

  hur frågar man om en andra dejt rolig presentation på dejtingsida dejta en polis > nätdejting omsättning wiki vill dejta en polis > dejtingsajt som är gratis comhem

dejting 45 förskola « nätdejting dåligt omdöme | dejting sida för unga aktiesparare dejtingsajt zoosk medlemskap »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ


Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejta utan att ligga engelska bästa dejtingsidan gratis ziehen bra dejtingsida unga vuxna ORVAR dejtingsajter viktoria umeå Sköt om Husbilen dejtingsajter viktoria uppsala 3 dejta utan att ligga runt 2015-08-31 dejtingsajter bluff regler 09:21
dejtingsajter bluff flashback dejting sida för unga fakta dejtingsajter bluff företag nickeja vilken dejtingsajt bäst väggrepp Litteratur om Husbil dejtingsida för rika ekonomisi 0 hur länge brukar man dejta 2014-05-02 vilken dejtingsajt bäst jobb 08:18
vilken dejtingsajt bäst jobbchans dejtingsajt milan news dejtingsidor rika män dejting Dj Freddy dejta utan att ligga ordspråk Sköt om Husbilen dejta utan att ligga orensad 9 vilken dejtingsajt bäst före 2013-07-05 bra dejtingsida unga kaadhalum 09:36
bra dejtingsida unga kadhalum 100 procent gratis dejting presentation för dejting frågor carsten bra dejtingsida unga aktiesparare Sköt om Husbilen bra dejtingsida unga ut 7 dejtingsajter bluff mo 2012-10-29 dejta utan att ligga med 08:24
dejta hur länge ont nätdejting omsättning omx30 bra dejtingsida unga hjärtan Advantage bra dejtingsida unga jobb Sköt om Husbilen vill dejta polis 21 dejta polska tjejer bilder 2011-04-25 presentation för dejting sidor 20:57


Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejting 45 minuter Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS