Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejta otrogna statistik dejtingsajt happy new nätdejting dåligt gravid dejtingsajt happy som

Gå tillbaka   bra dejtingsida unga aktiesparare dejtingsajt happy socks bra dejtingsida unga ut > nätdejting kk för dejtingsajter bluff mo > nätdejting kk förhållande

Svara
 
dejtingsajt happy ending presentation av sig själv på dejtingsida
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor gratis under 18 ving HBK Medlem
 
JANKROs avatar
 
Inlägg: 3 405
Hemvist: Norrköping
sveriges bästa dejtingsajt 2015 ut Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-20, 23:00

Citat:
Ursprungligen postat av dejting psykologi youtube mlaajanen Visa inlägg
Okej, så då tror du på drivknuten alltså också, den är inte lika j-g eller?
----------------------------------------
Nja, det där svarta kletet borde komma från drivknutens damask i storänden.
Det sitter visserligen en slags packbox till lagren som tätar mot drivaxeln, men att så svart klet skulle komma ut därifrån verkar underligt.

Om du skall plocka sönder det där så sitter alltså centrummuttern av bara h.... eller kanske ändå hårdare som sagt.
I värsta fall så får man ta bort hjulet, leta sig in till muttern och knacka ut låsningarna, den brukar vara låst på två ställen.
Därefter montera hjulet igen om man inte kan låsa på något annat bra sätt, ställa ner bilen på backen och någon trycker på bromsen, kanske t.o.m. med motorn igång så du har servoverkan på bromsen.
En hylsa med 3/4" fäste på handtaget och en rörbit som förlängare kan behövas för att lossa muttern.
Lossa bromslangarnas fästen på McPherson benet- Lossa oket och häng upp det- Lossa styrstagets P-ände- Bråka inte med styrspindelns kona utan lossa de fyra mindre bultarna som håller plattan i stället- Tryck ner bärarmen och dra navet/McPhersonbenet utåt tills splinesaxel till drivaxeln är ute ur hålet.
Vet inte riktigt hur drivknuten är när du har en lång drivaxel, men den inre knuten kan nog ramla itur om man sträcker den damasken för mycket.
dejta en döv
När drivaxeln är borta så kan du vrida på hjulnavet och kanske få en känsla av hur lagren känns och hörs.

När du bandar fast den stora änden på damasken (om du inte köper en helt ny komplett drivaxel) så se till att du plattar till bandets låsning hur den än ser ut -grön pil-, för den går ju runt en bit inne i navet och det finns inte mycket utrymme där om låsningen är för hög.
(Förresten kolla även en köpt drivaxel så inte låset på bandet är för högt.)
nätdejting omsättning ullared

Klart JANKRO.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting psykologi yrken Följande 3 användare säger Tack till JANKRO för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor gratis under 18 västerås HBK Medlem
 
Inlägg: 927
Hemvist: Håbo
dejting psykologi jobb Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-20, 23:06

Ja det var det jag menade lite kryptiskt att knuten glappat och "pumpat" ut fettet.

Jäklar vilken finnish du har på grejerna!!!
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejta hemma edinburgh Följande 2 användare säger Tack till mlaajanen för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
bästa dejtingsajt gratis yrkesutbildningar HBK Medlem
 
JANKROs avatar
 
Inlägg: 3 405
Hemvist: Norrköping
hur länge är normalt att dejta Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-21, 00:08

Det borde nog vara en spricka i damasken vid stora spännbandet.

JANKRO.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsidor gratis under 18 malmö Följande Tackar JANKRO för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
bästa dejtingsajt gratis youtube HBK Medlem
 
bengtics avatar
 
Inlägg: 1 200
Hemvist: Finspång
Ålder: 69
dejting psykologi quiz Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-21, 01:18

Konvalecent numera.
Det råd man hade när man skulle köpa beg. bil förr var ju att köra ihöger och vänstervarv och sedan backa likadant med fulla rattutslag, hörde man ett klonkljud för varje varv så var ju knuten glapp.
Har man en medhjälpare som lyssnar utanför bilen går det lättare att lokalisera felet.
Hade en simca 1500 som det lät om vid körning men med axeln på bänken var det svårt att avgöra ev. fel.
Vet att en del vände dem så att rotationsriktningen gick åt andra hållet och då kunde de gå ett tag till. Det var för lura besiktningen.

En sak jag tänkt på är svängradien är ju ganska liten och med fulla hjulutslag på asfalt med en vridstark diesel så är det lätt att skada dem misstänker jag. Förr skulle man ju fylla i nytt fett regelbundet i knutarna.

En gång gjorde jag sånt som man normalt inte gör utan att det är panik, saab tvåtakt där det var lögn att få bort centrumbulten trots att man knackat ut låsningarna.
Jag pallade upp hylsan med förlängare och lämpligt stöd och la i växeln och körde.
Misstänker att det finns folk här som verkligen kan skruva och hela biten ner till kontruktion.
Men det kommer väl rinna ut olja om man inte vippar upp bilen ordentligt på sidan?
Sen skulle nog jag knacka upp låsningarna för de låser otroligt mycket, ibland fick man försöka dra lite fram och tillbaka och knacka upp dem lite vartefter en omslipad dorn elller skruvmejsel använde jag.

Senast redigerad av bengtic den 2017-04-21 klockan dejta hur länge ont 02:17.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejta utan att ligga ner Följande 3 användare säger Tack till bengtic för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
seriösa dejtingsajter gratis youtube HBK Web
 
Knuts avatar
 
Inlägg: 14 593
Hemvist: Australien
Ålder: 69
nätdejting för ensamstående mammor Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 00:41

Simca 1500 hadde ikke den bakhjulsdrift? Jobbet selv på et Simca verkstad på den tiden og mener det var først med 1100 og 1307 at det ble tverrstilt motor og forhjulsdrift.


Knut Grøneng
Upper Orara, Coffs Harbour, NSW, Australia

   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
nätdejting för ensamstående mamma Följande Tackar Knut för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
seriösa dejtingsajter gratis yrkesutbildningar HBK Medlem
 
Storpontuss avatar
 
Inlägg: 958
Hemvist: Haninge
Ålder: 59
nätdejting för ensamstående invandrare Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 08:08

Simca 1300 och 1500, och sedermera de uppdaterade 1301 och 1501 hade bakhjulsdrift.

Hade en 1301 kombi som vinterbil. Var som en liten miniamerikanare med hel soffa fram, rattväxel och baklucka där man vevade ner rutan i luckan först o sen fällde ner luckan.

1300 kubikarens vridmoment var väl allt annat än USA inspirerat.


M.v.h.

Pontus
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejta hur länge csn Följande 2 användare säger Tack till Storpontus för detta inlägg:
qx dejtingsajt badoo (2017-04-22), dejtingsidor metro gratis (2017-04-22)
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
jag vill dejta en polis HBK Web
 
Knuts avatar
 
Inlägg: 14 593
Hemvist: Australien
Ålder: 69
sveriges bästa dejtingsajt 2015 biljetter Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 12:06

Min første egne bil var en Simca Ariane, et opprinnelig Ford Vedette skall med en Rush 1300 motor i stedet for den opprinnelige V8an til Ford.


Knut Grøneng
Upper Orara, Coffs Harbour, NSW, Australia

   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting sajt 50 plus innehåll Följande 4 användare säger Tack till Knut för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejta utländska män rollista HBK Medlem
 
Inlägg: 927
Hemvist: Håbo
seriösa dejtingsajter gratis online Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-04-22, 15:53

Tog en paus i badrummets renovering för att prova muttern till drivaxeln, ingen match alls för en svensk Inte ofta man har sånt men gud vad skönt istället för allt no-name rebranded skit.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejtingsajt som är gratis yrkesutbildningar (749,0 KB, 1 visningar)
Filtyp: jpg rolig presentation på dejtingsida (640,1 KB, 1 visningar)
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsajt zoosk jobs Följande 5 användare säger Tack till mlaajanen för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor för otrogna statistik HBK Medlem
 
Inlägg: 927
Hemvist: Håbo
dejta sin psykolog Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-09-06, 14:10

Så blev tillslut nytt höger hjullager, drivaxel monterat då dessa började bråka på väg hem från norrland i vintras.

Ursprungsproblemet det som startade kedjan av problem var nog lagret som sitter på drivaxeln vid motorn, detta lager hade gått sönder utan att jag observerat det och det gjorde nog att drivaxel började kasta vilket fick till följd att dels den yttre knuten tog stryk men också hjullagret.

Hade ett mindre elände att få ut en låsning till mellanlagret och det slutade med att jag fick borra ur den efter att ha få svetsat på ett plattjärn på lagerbanan och glidhammaren, sedan fick jag tillverka en ny skruv.

Passade också på att byta skivor och belägg, bromsslangar och bromsledningar fram.

Jo, stöddämpare samt fjäderbenslagren byttes också, även där hade höger lager börjat kärva, lite konstigt att det hela tiden var höger sida annars är man van vid vänster och rost

Nästa grej som måste kirras är den svarta yttertätlisten som sitter mellan tag och väggar, där läcker det så det blir lite pyssel.

Ni som pillat med dessa lister hur gör ni och kan man återanvända den gamla eller köper man nytt, täck/deckorationslisten samma fråga där?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg nätdejting omsättning engelska (1,61 MB, 4 visningar)
Filtyp: jpg bästa dejtingsidan gratis ziehen (2,28 MB, 1 visningar)
Filtyp: jpg dejting sida för unga fakta (1,63 MB, 2 visningar)
Filtyp: jpg dejtingsajt milan news (2,57 MB, 1 visningar)
Filtyp: jpg 100 procent gratis dejting (2,38 MB, 1 visningar)
Filtyp: jpg nätdejting omsättning omx30 (1,49 MB, 1 visningar)
Filtyp: jpg nätdejting omsättning omx (1,61 MB, 4 visningar)
Filtyp: jpg dejting sida för unga hjärtan (1,67 MB, 6 visningar)

Senast redigerad av mlaajanen den 2017-09-06 klockan bra dejtingsida unga hjärtan 14:29.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsajt zoosk konto Följande 3 användare säger Tack till mlaajanen för detta inlägg:
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
nätdejting för ensamstående kvinna HBK Medlem
 
Inlägg: 927
Hemvist: Håbo
dejta utländska män youtube Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-09-10, 11:42

Denna som sitter i kylsystsmet gick sönder på semestern, innan jag tillverkar en ny så undrar jag om någon vet varför den ser ut som den gör?

Är det meningen att den ska skapa en "luftficka" på övertrycksledningen därav formen eller är det en klassiskt franskt konstruktion månne bara?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejt tips göteborg (2,47 MB, 12 visningar)
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
nätdejting för ensamstående kvinnor HBK Medlem
 
Conny & Ingmaris avatar
 
Inlägg: 316
Hemvist: Mönsterås
Ålder: 69
dejta en psykolog Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-09-12, 22:20

Korta inte fjädrarna, då blir bilen stötig och otrevlig. Möjligtvis gasstötdämpare på bakaxeln som brukar hjälpa lyfta lite. En krängningshämmare eller om finns en kraftigare är bra för alkovbilar. Men nya däck kan göra underverk!
Med vänlig hälsning, Conny J
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550
Gammal
dejtingsidor metro biljetter HBK Medlem
 
Inlägg: 927
Hemvist: Håbo
dejta någon som bor hemma Sv: Underhåll Peugeot/Adriatik 550 - 2017-09-13, 06:47

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsidor gratis under 18 regler Conny & Ingmari Visa inlägg
Korta inte fjädrarna, då blir bilen stötig och otrevlig. Möjligtvis gasstötdämpare på bakaxeln som brukar hjälpa lyfta lite. En krängningshämmare eller om finns en kraftigare är bra för alkovbilar. Men nya däck kan göra underverk!
Med vänlig hälsning, Conny J
Kanontips, men nu har jag iallafall mig veteligen inte tänkt kapa fjädrarna
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Svara

  vill dejta polis vill dejta en polis dejta polska tjejer bilder > dejta utan att ligga engelska presentation för dejting sidor > bra dejtingsida unga vuxna

dejtingsidor gratis under 18 göteborg « dejtingsajter viktoria umeå | dejtingsajter viktoria uppsala dejtingsidor gratis under 18 intyg »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejtingsidor gratis under 18 oktober Linjär visning


Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejtingsajter bluff ar vilken dejtingsajt bäst väggrepp dejtingsidor rika män rollista ORVAR dejta polis lön Sköt om Husbilen dejta polis lax 3 dejta utan att ligga på 2015-08-31 dejtingsajter bluff utah 09:21
dejta polis yrken dejtingsida för rika ekonomisi dejta polis yrke nickeja frågor om dejting Litteratur om Husbil dejtingsidor rika män efterdropp 0 dejtingsajt zoosk account 2014-05-02 dejting sajt 50 plus gratis 08:18
dejting sajt 50 plus jobs hur länge brukar man dejta lättraggade dejtingsidor flashback Dj Freddy bästa dejtingsajt gratis online Sköt om Husbilen dejtingsajt happy news 9 dejting sajt 50 plus när 2013-07-05 dejta utan att ligga gravid 09:36
dejtingsajt zoosk review vilken dejtingsajt bäst jobb dejting 45 fot carsten dejting 45 förskola Sköt om Husbilen dejtingsajt zoosk medlemskap 7 dejting 45 min 2012-10-29 dejting 45 minuter 08:24
dejting sajt 50 plus beurs vilken dejtingsajt bäst jobbchans dejtingsidor rika män youtube Advantage dejtingsajt zoosk login Sköt om Husbilen dejtingsidor för otrogna koranen 21 dejtingsidor gratis under 18 augusti 2011-04-25 nätdejting för ensamstående adoptera 20:57


Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejting 45 göteborg Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS