Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejting citat uglen kille dejtar flera dejta ful kille dejta ny kille

Gå tillbaka   tips dejtingsidor dejtingsajter helt gratis hemsida internet dejting gratis online > dejta norska kvinnor internet dejting gratis youtube > dejtingsajter helt gratis virusprogram
internet dejting gratis yrkesutbildningar dejting i danmark väder Elförsörjning Hur gör man för att få strömmen att räcka till och frågor runt detta

Svara
 
dejtingsidor otrohet män dejta polska kvinnor
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt gratis HBK Medlem
 
Inlägg: 635
Hemvist: Håbo
nätdejting facebook grupp Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 15:04

Sedan drar man bort 20% om kabeln kommer från tex Feltema

Säkra inte mer än man behöver, varken mer ampere eller onödigt många säkringar, att man ser otroligt mycket säkringar i en modern bil tror jag beror mest på att alla ledningar är så på gärsgårn map tålighet, dvs det är billigare att säkra mycket centralt och sedan dra många tunna smidiga ledare än att ha få säkringar och grövre ledningar.

På tex flyg är det tom vikten som spelar in därav att man gärna har aluminium i ledningarna.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
nätdejting facebook nere Följande 2 användare säger Tack till mlaajanen för detta inlägg:
dejta amerikanska killar (2017-04-16), dejting citat engelska (2017-04-16)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt för seriösa HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 2 739
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejting pancake mix Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 15:19

Det är pest & pina med ANL säkringshållare (standard storlek) där säkringar går oftast från 100A och uppåt. Mycket lättare att hitta säkringar till "mini" hållaren. Jag har hittat dejtingsajt seriös kille 50A och dejtingsajt oslo 60A men inte i Sverige utan på dejtingsajt seniorer Amazon.com, skickas från USA. Priset var tilltalande, bara dom levereras inom två veckor vilket brukar fungera med småprylar.

Pratade med grannen som visade sig vara riktig baddare på kablar. Tänk att vi har bott som grannar bara några meter ifrån varandra i 17 år utan att jag visste vad han var duktig på, ha, ha, det var positivt.

dejtingsajt senior Mikael, jag har redan säkringar på varje kabel som går till olika saker, bl.a. en kvarn som drar upp emot 20A och så klart Truma brännaren. Feltemas 12V kompressor (upp till 5 bar's däcktryck) kräver t.ex. 30A. Ska ta mig i kragen en vacker dag och rita el-schemat över bodelens alla förbrukare med dess säkringar (precis som du säger, finns hur många som helst!). Fick aldrig något schema vid HB-leveransen, bara en lapp med 6 st. huvudsäkringar.


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
får man dejta en kollega Följande Tackar Marianne & Ranko för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt sport HBK Medlem
 
Inlägg: 635
Hemvist: Håbo
att dejta en kollega Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 17:14

Jag förstår, men du bör fundera på vad du vill att säkringen skall skydda.

Nu är jag inte insatt helt i din koppling men jag såg att det stod 220/sol/bil -> brytare -> brytare sedan säkring 200A.

Så vad tänkte du att den skulle skydda mot?

Här har du en rätt smidig säkring, lätt att ansluta till.
dejta en kille med barn

dejta en kille

dejta spanska kvinnor

Senast redigerad av mlaajanen den 2017-04-16 klockan bisexuell dejtingsida gratis 17:24.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejta en kollega Följande Tackar mlaajanen för detta inlägg:
dejta svarta kvinnor (2017-04-18)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt spray HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 2 739
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejta kollega citat Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 17:31

Min koppling är en vidare tolkning av Cyrix installationen i Victron's miljö. Har inga fakta om Victrons "charger", bara att Cyrix är 230A och säkringen 225A. Li-batteriet är bara 90A. Min(a) "charger" är antingen 230V vid stolpe (som ger max 25A från bilens omvandlare), eller solcellspaketets regulator max 25A och nu slutligen 25A från DC/DC omvandlaren under färd.

dejta colombianska kvinnor

Victrons Multi Plus konverter (förbrukare i det här fallet), kan vara på 5 kW och därmed anledning till 225A säkring. Jag har ingen förbrukare över 30-40A så i mitt fall fungerar det bra med 50A säkring (den som redan är beställd). Hälften av mina dejtingsajt skilda tillbehör kommer från Hjertmans och den andra halvan från Biltema. Nu köps det inte mer...


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Senast redigerad av Marianne & Ranko den 2017-04-16 klockan dejting mordet england 17:47.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
gratis dejtingsidor 2014 HBK Medlem
 
Inlägg: 635
Hemvist: Håbo
nätdejting säkerhet ab Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 20:45

Som jag sa så bör du fundera över vad du vill skydda och säkra där.

Din 200 A säkring vad ska den skydda egentligen?

Din 220, bil samt sol laddare, inget behov att skydda där, jag vet inte jag bara frågar
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt högutbildade HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 2 739
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejt med kollega Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 20:50

Allt är redan avklarat Micke!


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt happy HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 11
Hemvist: Gällivare
gratis mobil dejting Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 08:18

Hej
Ser mkt intressant ut.
En fråga; spelar det någon roll vilken av utgångarna (se bifogad bild) från BMV-702 man kopplar till Cyrix Li-charge för till/från funktionen?
MVH/lars-åke
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejta svart kille (111,7 KB, 1 visningar)
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt hund HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 2 739
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
gratis medlemskap dejting Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 09:36

Hej "Dunderstark", om du tittar på bilden ovan där Cyrix är kopplad till VEBus BMS så tror jag att den ena är + och den andra -. Jag har dragit 2 trådar från BMV-702 till Cyrix-en och hur dom är vända tror jag spelar ingen roll.

Hittade ett annat schema som ser ut så här. Måste fundera lite:

dejta gay killar


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Senast redigerad av Marianne & Ranko den 2017-04-18 klockan gratis dejting norge yr 10:02.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt handikappade HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 11
Hemvist: Gällivare
dejta kollega tidning Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:07

Hej och tack för ett snabbt svar.
Har du hunnit prova det praktiskt om det är så?
Jag har sökt på internet, men inte hittat något om utgångarna och i manualen står ju inget.
MVH/lars-åke
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt hipsters HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 2 739
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
vill dejta en läkare Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:22

Jag har inte provat det ännu, fick idag faktura för batterier och är glad för det. Så fort fakturan är betald, då skickas batterierna till mig. Nästa steg är att ta allt med mig och åka till Hjo till en vän som hjälper mig med att koppla & testa hela paketet. Ska sedan redovisa mer detaljerat.
Utan stöd från HBK medlemmar hade jag åkt på ett färdigt paket som säkerligen hade kostat det dubbla. Sen ska vi inte tala om nöjet under själva "resan" till ett färdigt LFP paket.


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting pancake recipe Följande 4 användare säger Tack till Marianne & Ranko för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejta deprimerad person HBK Medlem
 
JAndersBs avatar
 
Inlägg: 849
Hemvist: Portugal
Ålder: 56
dejta kollega unionen Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:44

Citat:
Ursprungligen postat av dejta kollega pdf Dunderstark Visa inlägg
Hej och tack för ett snabbt svar.
Har du hunnit prova det praktiskt om det är så?
Jag har sökt på internet, men inte hittat något om utgångarna och i manualen står ju inget.
MVH/lars-åke
Har ju själv kopplat in en sådan för 3 år sedan och skall koppla in i sommar igen. Har för mig att det bara är en genomkoppling typ när man kopplar in relä för extraljus men man går inte direkt till minus utan tillbaka. Alltså en vanlig två-ledare som går genom Cyrix Li-charge reläet tillbaka till BMW. Spelar nog ingen roll hur den vänds i själva BMW-700. Ström genom sluter sedan reläet och vice versa.

Anders
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejta kollega psykopat Följande Tackar JAndersB för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
gratis dejting skåne idag HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 11
Hemvist: Gällivare
dejta kollega dikt Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:56

OK, tack JAndersB.
Ranko, det vore intressant att höra från dig när du har kopplat in den och hur du gjorde.
MVH/lars-åke
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
nätdejting facebook chat Följande Tackar Dunderstark för detta inlägg:
dejting mordet engla (2017-04-18)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt gifta oss HBK Medlem
 
Inlägg: 635
Hemvist: Håbo
nätdejting facebook chatten Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 11:38

Citat:
Ursprungligen postat av dejta kollega gift Dunderstark Visa inlägg
Hej
Ser mkt intressant ut.
En fråga; spelar det någon roll vilken av utgångarna (se bifogad bild) från BMV-702 man kopplar till Cyrix Li-charge för till/från funktionen?
MVH/lars-åke
Hej

Nej det spelar ingen roll, däremot så spelar det roll hur du kopplar cyrixen, en tamp skall gå till minus och båda skall gå till minus för att den skall vara aktiv(sluten/laddning).

För att kontrollera detta innan du ansluter kan du göra så här.

Texta Cyrix
1 - Koppla in laddare och batterier(jag tror nämligen att batteriet måste finnas och vara någorlunda laddat för att Cyrix skall fungera)

2 - Anslut den som skall vara till minus till minus

3 - Anslut den andra till minus också, nu ska laddning ske

4 - Ta bort den du anslut under 3 och laddning skall brytas

För att testa Victron

Koppla en multlimeter i ohm till den två anslutningarna på victron

Multimetern säger ungefär 0 ohm när Victron anser att spänningen är okey map hur du programmerat den, och den säger oändligt ohm vid det omvända.

(Om man har korrekta Li laddare så kan jag inte se poängen med Cyrix relät dock, det blir tårta på tårta då som jag ser det map överladdning.)

Och om man vill skydda batteret från laddning i kyla så kan man montera en brytare i serie med en av dessa två sladdar, öppnar man den brytaren så hindras laddning.

För den som vill spara en slant så kan man använda vilket relä som helst bara det klarar laddströmmen(25A) i detta fallet och det klarar ett vanligt bilrelä för 40 kr.

Som vanlig, inga garantier har bara läst databladen lite kvickt

Senast redigerad av mlaajanen den 2017-04-18 klockan gratis dejting norge lön 12:15.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt etnisk HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 11
Hemvist: Gällivare
dejta en läkare lön Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 12:38

Citat:
Ursprungligen postat av dejta kollega wiki mlaajanen Visa inlägg
Hej

Nej det spelar ingen roll, däremot så spelar det roll hur du kopplar cyrixen, en tamp skall gå till minus och båda skall gå till minus för att den skall vara aktiv(sluten/laddning).

För att kontrollera detta innan du ansluter kan du göra så här.

Texta Cyrix
1 - Koppla in laddare och batterier(jag tror nämligen att batteriet måste finnas och vara någorlunda laddat för att Cyrix skall fungera)

2 - Anslut den som skall vara till minus till minus

3 - Anslut den andra till minus också, nu ska laddning ske

4 - Ta bort den du anslut under 3 och laddning skall brytas

För att testa Victron

Koppla en multlimeter i ohm till den två anslutningarna på victron

Multimetern säger ungefär 0 ohm när Victron anser att spänningen är okey map hur du programmerat den, och den säger oändligt ohm vid det omvända.

(Om man har korrekta Li laddare så kan jag inte se poängen med Cyrix relät dock, det blir tårta på tårta då som jag ser det map överladdning.)

Och om man vill skydda batteret från laddning i kyla så kan man montera en brytare i serie med en av dessa två sladdar, öppnar man den brytaren så hindras laddning.

För den som vill spara en slant så kan man använda vilket relä som helst bara det klarar laddströmmen(25A) i detta fallet och det klarar ett vanligt bilrelä för 40 kr.

Som vanlig, inga garantier har bara läst databladen lite kvickt
OK, tack!
Jag ska prova enligt dina anvisningar.
MVH/lars-åke
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt england HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 2 739
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
nätdejting säkerhet jobb Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 15:41

Jag använder Cyrix för att kunna dejtingsajt app programmera den som jag vill Mikael, oavsett hur många Ampere som ska igenom (idag max 50A, imorgon "vem vet"), det tror jag inte man kan göra med ett enkelt relä för 40:- hur än tilltalande det låter.

Jag vill också stoppa laddningen även om BMS finns inbyggt och "ska" göra samma sak DOCK på cellnivå (dvs. öppna-stänga som en bantnings-jojo). Detta har jag läst om (precis som du gör) i en annan tråd ute på det Tyska nätet och hinner inte diskutera mer om i den här tråden.

dejtingsajt australien Det skiljer sig mellan teori och praktik vilket dejtingsajt indie jag saknar i båda fallen, däremot har min magkänsla räddat mig många gånger, därför väljer jag som jag gör även om det kostar (mig och ingen annan) en slant. Sak samma med Batteri Protector där BMS egentligen själv ska stänga, också overkill, eller hur?

dejtingsajt ungdom Jag tycker att du är jätteduktig teoretiker och det är kul att läsa dina inlägg, även om du ofta ger råd när du redan har fått facit i hand, men jag undrar, har du en klar bild över hur ett LFP paket ska se ut i en husbil/båt IDAG? Har du beskrivit detta i något forum så att man kan läsa om det och kanske bygga ett system efter din beskrivning? Om inte, varför inte göra det nu för det skulle säkert uppskattas av många, inte minst mig själv (fast lite i senaste laget), dock ändå trevligt då "vi andra" kan ifrågasätta dina tankar och förslag...

Som jag tidigare har nämnt, den enda raka, användbara och offentliggjorda beskrivningen på hur man bygger LFP paket, är vad JAndersB har publicerat redan år 2014 (innan BMS inträde som "standard" i förpackningen). Ja, det stämmer, det är ett tag sen, så fältet är fritt för dig Mikael, låt pennan flöda och visa oss vägen ; )

harry styles vill dejta en svensk tjej
Bild källa: Internet


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsajter i finland ykkonen Följande 4 användare säger Tack till Marianne & Ranko för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt utan registrering HBK Medlem
 
Inlägg: 635
Hemvist: Håbo
gratis nätdejtingsidor Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 17:03

Citat:
Ursprungligen postat av gratis nätdejtingsajter Marianne & Ranko Visa inlägg
Jag använder Cyrix för att kunna dejtingsajt för gifta programmera den som jag vill Mikael, oavsett hur många Ampere som ska igenom (idag max 50A, imorgon "vem vet"), det tror jag inte man kan göra med ett enkelt relä för 40:- hur än tilltalande det låter.

Jag vill också stoppa laddningen även om BMS finns inbyggt och "ska" göra samma sak DOCK på cellnivå (dvs. öppna-stänga som en bantnings-jojo). Detta har jag läst om (precis som du gör) i en annan tråd ute på det Tyska nätet och hinner inte diskutera mer om i den här tråden.

dejtingsidor pris danmark Det skiljer sig mellan teori och praktik vilket dejtingsajt dags jag saknar i båda fallen, däremot har min magkänsla räddat mig många gånger, därför väljer jag som jag gör även om det kostar (mig och ingen annan) en slant. Sak samma med Batteri Protector där BMS egentligen själv ska stänga, också overkill, eller hur?

dejtingsajt seriös legal Jag tycker att du är jätteduktig teoretiker och det är kul att läsa dina inlägg, även om du ofta ger råd när du redan har fått facit i hand, men jag undrar, har du en klar bild över hur ett LFP paket ska se ut i en husbil/båt IDAG? Har du beskrivit detta i något forum så att man kan läsa om det och kanske bygga ett system efter din beskrivning? Om inte, varför inte göra det nu för det skulle säkert uppskattas av många, inte minst mig själv (fast lite i senaste laget), dock ändå trevligt då "vi andra" kan ifrågasätta dina tankar och förslag...

Som jag tidigare har nämnt, den enda raka, användbara och offentliggjorda beskrivningen på hur man bygger LFP paket, är vad JAndersB har publicerat redan år 2014 (innan BMS inträde som "standard" i förpackningen). Ja, det stämmer, det är ett tag sen, så fältet är fritt för dig Mikael, låt pennan flöda och visa oss vägen ; )

dejting citat yttrandefrihet
Bild källa: Internet
Jag fattade det som att victron styrde cyrix, cyrix är tänkt att kunna användas för att få start hjälp tex, den kan inte styra hur mycket ström som kommer vad jag förstår.

Battery protectorn kan nog inte BMS ersätta, iofs vet jag inte hur avancerat BMS du köpt men vanligtvis inte de enklare iallafall de bara balanserar cellerna.

Vilken tråd i Tyskland har jag läst, du måste blanda ihop mig med någon annan har inget minne av en sådan tråd ? Däremot har jag länkat datablad men det var ftån usa. Det Kanske är de som du syftar på eller?

Beträffande teoretiker. Tack det har jag aldrig hört tidigare, däremot gillar jag att förstå vad jag gör, yrkesskada Facit i hand Min laddkoppling finns i en tråd också någonstans men den är bly. Jag använder en inverter istället för DC/DC bla.

Som sagt, försökte mig på en tekniskt tråd men den blev ihopfogad med en annan tråd som blev stängd

Men visst, två huvudproblem att slänga ut bly för litium , pris och problem vis kyla som stoppar planerna för tillfället måste isåfall först och främst flytta in batterier in i bilen och där finns det inte så mycket plats.

Tesla har värmare på sina batterier, men det drar ström.
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
hp dejtingsajt badoo Följande Tackar mlaajanen för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejta deprimerad test HBK Medlem
 
JAndersBs avatar
 
Inlägg: 849
Hemvist: Portugal
Ålder: 56
qx dejtingsajt Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 19:00

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajt norrköping Marianne & Ranko Visa inlägg
Jag använder Cyrix för att kunna dejta deprimerad hund programmera den som jag vill Mikael, oavsett hur många Ampere som ska igenom (idag max 50A, imorgon "vem vet"), det tror jag inte man kan göra med ett enkelt relä för 40:- hur än tilltalande det låter.

Jag vill också stoppa laddningen även om BMS finns inbyggt och "ska" göra samma sak DOCK på cellnivå (dvs. öppna-stänga som en bantnings-jojo). Detta har jag läst om (precis som du gör) i en annan tråd ute på det Tyska nätet och hinner inte diskutera mer om i den här tråden.

dejta deprimerad hjälp Det skiljer sig mellan teori och praktik vilket dejtingsajt seriös engelska jag saknar i båda fallen, däremot har min magkänsla räddat mig många gånger, därför väljer jag som jag gör även om det kostar (mig och ingen annan) en slant. Sak samma med Batteri Protector där BMS egentligen själv ska stänga, också overkill, eller hur?

msn dejting.se Jag tycker att du är jätteduktig teoretiker och det är kul att läsa dina inlägg, även om du ofta ger råd när du redan har fått facit i hand, men jag undrar, har du en klar bild över hur ett LFP paket ska se ut i en husbil/båt IDAG? Har du beskrivit detta i något forum så att man kan läsa om det och kanske bygga ett system efter din beskrivning? Om inte, varför inte göra det nu för det skulle säkert uppskattas av många, inte minst mig själv (fast lite i senaste laget), dock ändå trevligt då "vi andra" kan ifrågasätta dina tankar och förslag...

Som jag tidigare har nämnt, den enda raka, användbara och offentliggjorda beskrivningen på hur man bygger LFP paket, är vad JAndersB har publicerat redan år 2014 (innan BMS inträde som "standard" i förpackningen). Ja, det stämmer, det är ett tag sen, så fältet är fritt för dig Mikael, låt pennan flöda och visa oss vägen ; )

dejtingsida otrogen test
Bild källa: Internet
En kort kommentar bara. BMS fanns även 2014 men Winston 12v-blockena är slutna och består av utvalda, liknande celler så skall inte behöva så mycket BM(S). Genom mitt, från USA inspirerade och där testade i över 4000 cykler utan mätbar kapacitetsförlust på batteriet, upplägg med att bara jobba mellan 95-20% och aldrig underhållsladda faller ytterligare behovet av BMS. Voila!

Fungerade klockrent för mig över 2 vintersäsonger med full fricamping i en helt dieselbaserad bil med kompressorkylskåp.

Så gör det igen i min nya husbil. Mycket prisvärt och komfortabelt.

Allt detta redan beskrivet i min egen tråd som hänvisas till ovan samt i flera andra trådar, där jag dock alltid till sist tröttnar på att upprepa mig (och fick stänga min egna tråd). Nu blev det dock ännu en upprepning :-)
   
Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsajt nummer Följande 8 användare säger Tack till JAndersB för detta inlägg:
Svara

  nackdelar med dejtingsajter gratis bästa date app killar som dejtar flera > dejta 4 månader gravid dejta en äldre man > nätdejting kristen stewart

dejtingsidor pris norge « dejtingsidor för yngre | outfit za prvi dejt dejting i danmark jobb »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejtingsajt göteborg Linjär visning


Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
att dejta en yngre kille date outfit kino dejta en 10 år yngre kille TeknikLasse jobbigt att dejta Elförsörjning dejta jobbigt hemma 13 dejta jobbigt engelska 2017-03-04 jag dejtar en äldre man 12:14
nackdelar med dejtingsajter flashback date outfit kardashian game nackdelar med dejtingsajter finland Dj Freddy gratis dejting norge jobb Elförsörjning äldre kvinnor dejtar yngre män 12 dejta jobbigt synonym 2016-10-25 dejting i danmark pris 21:01
dejta sin läkare lön date outfit kim kardashian dejting i danmark armenien Dj Freddy dejting i danmark job Elförsörjning nätdejting säkerhet procent 9 gratis kk dejting 2016-09-24 gratis svensk dejtingsajt 22:48
gratis svenska dejtingsidor att dejta en ny kille gratis singel dejting Soye dejting pancake xoai Elförsörjning dejting pancake xoài 23 nätdejting säkerhet synonym 2016-06-28 dejtingsajter i finland emot 20:59
nätdejting facebook konto dejta en kortare kille dejtingsajter i finland xxl Soye dejting pancake quotes Elförsörjning dejting pancake quote 6 nätdejting säkerhet utbildning 2016-04-09 dejta kollega slutar 16:22


Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejtingsajt golf Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS