Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
grekisk dejtingsida exempel bra dejting app dejtar en kille som är deprimerad dejta engelska killar

Gå tillbaka   dejting pancake quotes dejta emo killar dejting pancake quote > dejta en kille med barn nätdejting säkerhet utbildning > dejta en kille
dejta kollega slutar dejtingsajt gratis Elförsörjning Hur gör man för att få strömmen att räcka till och frågor runt detta

Stängt ämne
 
dejta amerikanska kvinnor dejta en kvinna med barn
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt bonde HBK Medlem
 
Inlägg: 826
Hemvist: Håbo
dejtingsajt oslo Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 15:04

Sedan drar man bort 20% om kabeln kommer från tex Feltema

Säkra inte mer än man behöver, varken mer ampere eller onödigt många säkringar, att man ser otroligt mycket säkringar i en modern bil tror jag beror mest på att alla ledningar är så på gärsgårn map tålighet, dvs det är billigare att säkra mycket centralt och sedan dra många tunna smidiga ledare än att ha få säkringar och grövre ledningar.

På tex flyg är det tom vikten som spelar in därav att man gärna har aluminium i ledningarna.
   
dejtingsajt seniorer Följande 2 användare säger Tack till mlaajanen för detta inlägg:
dejta svart kille (2017-04-16), dejta serbiska killar (2017-04-16)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt barn HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejtingsajt senior Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 15:19

Det är pest & pina med ANL säkringshållare (standard storlek) där säkringar går oftast från 100A och uppåt. Mycket lättare att hitta säkringar till "mini" hållaren. Jag har hittat dejtingsajt bluff 50A och dejtingsajt badoo 60A men inte i Sverige utan på dejtingsajt be2 Amazon.com, skickas från USA. Priset var tilltalande, bara dom levereras inom två veckor vilket brukar fungera med småprylar.

Pratade med grannen som visade sig vara riktig baddare på kablar. Tänk att vi har bott som grannar bara några meter ifrån varandra i 17 år utan att jag visste vad han var duktig på, ha, ha, det var positivt.

dejtingsajt bi Mikael, jag har redan säkringar på varje kabel som går till olika saker, bl.a. en kvarn som drar upp emot 20A och så klart Truma brännaren. Feltemas 12V kompressor (upp till 5 bar's däcktryck) kräver t.ex. 30A. Ska ta mig i kragen en vacker dag och rita el-schemat över bodelens alla förbrukare med dess säkringar (precis som du säger, finns hur många som helst!). Fick aldrig något schema vid HB-leveransen, bara en lapp med 6 st. huvudsäkringar.


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
dejtingsajt sport Följande Tackar Marianne & Ranko för detta inlägg:
dejta yngre killar på (2017-04-16)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt gifta sig HBK Medlem
 
Inlägg: 826
Hemvist: Håbo
dejtingsajt spray Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 17:14

Jag förstår, men du bör fundera på vad du vill att säkringen skall skydda.

Nu är jag inte insatt helt i din koppling men jag såg att det stod 220/sol/bil -> brytare -> brytare sedan säkring 200A.

Så vad tänkte du att den skulle skydda mot?

Här har du en rätt smidig säkring, lätt att ansluta till.
dejtingsidor i danmark jobb

dejting vuxen utbildning

dejta en äldre kvinna

Senast redigerad av mlaajanen den 2017-04-16 klockan dejting i danmark väder 17:24.
   
dejtingsajt skilda Följande Tackar mlaajanen för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt för yngre HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
gratis dejtingsidor 2014 Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 17:31

Min koppling är en vidare tolkning av Cyrix installationen i Victron's miljö. Har inga fakta om Victrons "charger", bara att Cyrix är 230A och säkringen 225A. Li-batteriet är bara 90A. Min(a) "charger" är antingen 230V vid stolpe (som ger max 25A från bilens omvandlare), eller solcellspaketets regulator max 25A och nu slutligen 25A från DC/DC omvandlaren under färd.

dejta en fet tjej

Victrons Multi Plus konverter (förbrukare i det här fallet), kan vara på 5 kW och därmed anledning till 225A säkring. Jag har ingen förbrukare över 30-40A så i mitt fall fungerar det bra med 50A säkring (den som redan är beställd). Hälften av mina dejtingsajt gifta kvinnor tillbehör kommer från Hjertmans och den andra halvan från Biltema. Nu köps det inte mer...


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Senast redigerad av Marianne & Ranko den 2017-04-16 klockan gratis dejting nummer 17:47.
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
gratis dejting skåne ystad HBK Medlem
 
Inlägg: 826
Hemvist: Håbo
dejtingsajt högutbildade Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 20:45

Som jag sa så bör du fundera över vad du vill skydda och säkra där.

Din 200 A säkring vad ska den skydda egentligen?

Din 220, bil samt sol laddare, inget behov att skydda där, jag vet inte jag bara frågar
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt presentation HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejtingsajt happy Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-16, 20:50

Allt är redan avklarat Micke!


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt polis HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 30
Hemvist: Gällivare
dejtingsajt hund Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 08:18

Hej
Ser mkt intressant ut.
En fråga; spelar det någon roll vilken av utgångarna (se bifogad bild) från BMV-702 man kopplar till Cyrix Li-charge för till/från funktionen?
MVH/lars-åke
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejting mordet solna flashback (111,7 KB, 1 visningar)
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejting för hipsters HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejtingsajt handikappade Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 09:36

Hej "Dunderstark", om du tittar på bilden ovan där Cyrix är kopplad till VEBus BMS så tror jag att den ena är + och den andra -. Jag har dragit 2 trådar från BMV-702 till Cyrix-en och hur dom är vända tror jag spelar ingen roll.

Hittade ett annat schema som ser ut så här. Måste fundera lite:

harry styles vill dejta en svensk tjej


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Senast redigerad av Marianne & Ranko den 2017-04-18 klockan nätdejting facebook grupp 10:02.
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejta deprimerad katt HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 30
Hemvist: Gällivare
dejtingsajt hipsters Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:07

Hej och tack för ett snabbt svar.
Har du hunnit prova det praktiskt om det är så?
Jag har sökt på internet, men inte hittat något om utgångarna och i manualen står ju inget.
MVH/lars-åke
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
ny dejtingsida gratis HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejta deprimerad person Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:22

Jag har inte provat det ännu, fick idag faktura för batterier och är glad för det. Så fort fakturan är betald, då skickas batterierna till mig. Nästa steg är att ta allt med mig och åka till Hjo till en vän som hjälper mig med att koppla & testa hela paketet. Ska sedan redovisa mer detaljerat.
Utan stöd från HBK medlemmar hade jag åkt på ett färdigt paket som säkerligen hade kostat det dubbla. Sen ska vi inte tala om nöjet under själva "resan" till ett färdigt LFP paket.


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
gratis dejting skåne idag Följande 4 användare säger Tack till Marianne & Ranko för detta inlägg:
dejting mordet usa (2017-04-18), dejting citat yttrandefrihet (2017-04-18), dejtingsidor för otrogna (2017-04-19), dejta kille jobs (2017-04-18)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
nätdejting för pensionärer HBK Medlem
 
JAndersBs avatar
 
Inlägg: 921
Hemvist: Portugal
Ålder: 56
dejtingsajt gifta oss Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:44

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajt etnisk Dunderstark Visa inlägg
Hej och tack för ett snabbt svar.
Har du hunnit prova det praktiskt om det är så?
Jag har sökt på internet, men inte hittat något om utgångarna och i manualen står ju inget.
MVH/lars-åke
Har ju själv kopplat in en sådan för 3 år sedan och skall koppla in i sommar igen. Har för mig att det bara är en genomkoppling typ när man kopplar in relä för extraljus men man går inte direkt till minus utan tillbaka. Alltså en vanlig två-ledare som går genom Cyrix Li-charge reläet tillbaka till BMW. Spelar nog ingen roll hur den vänds i själva BMW-700. Ström genom sluter sedan reläet och vice versa.

Anders
   
dejtingsajt england Följande Tackar JAndersB för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
nätdejting pensionärer göteborg HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 30
Hemvist: Gällivare
dejtingsajt app Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 10:56

OK, tack JAndersB.
Ranko, det vore intressant att höra från dig när du har kopplat in den och hur du gjorde.
MVH/lars-åke
   
dejtingsajt australien Följande Tackar Dunderstark för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejting hipster namn HBK Medlem
 
Inlägg: 826
Hemvist: Håbo
dejtingsajt indie Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 11:38

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajt ungdom Dunderstark Visa inlägg
Hej
Ser mkt intressant ut.
En fråga; spelar det någon roll vilken av utgångarna (se bifogad bild) från BMV-702 man kopplar till Cyrix Li-charge för till/från funktionen?
MVH/lars-åke
Hej

Nej det spelar ingen roll, däremot så spelar det roll hur du kopplar cyrixen, en tamp skall gå till minus och båda skall gå till minus för att den skall vara aktiv(sluten/laddning).

För att kontrollera detta innan du ansluter kan du göra så här.

Texta Cyrix
1 - Koppla in laddare och batterier(jag tror nämligen att batteriet måste finnas och vara någorlunda laddat för att Cyrix skall fungera)

2 - Anslut den som skall vara till minus till minus

3 - Anslut den andra till minus också, nu ska laddning ske

4 - Ta bort den du anslut under 3 och laddning skall brytas

För att testa Victron

Koppla en multlimeter i ohm till den två anslutningarna på victron

Multimetern säger ungefär 0 ohm när Victron anser att spänningen är okey map hur du programmerat den, och den säger oändligt ohm vid det omvända.

(Om man har korrekta Li laddare så kan jag inte se poängen med Cyrix relät dock, det blir tårta på tårta då som jag ser det map överladdning.)

Och om man vill skydda batteret från laddning i kyla så kan man montera en brytare i serie med en av dessa två sladdar, öppnar man den brytaren så hindras laddning.

För den som vill spara en slant så kan man använda vilket relä som helst bara det klarar laddströmmen(25A) i detta fallet och det klarar ett vanligt bilrelä för 40 kr.

Som vanlig, inga garantier har bara läst databladen lite kvickt

Senast redigerad av mlaajanen den 2017-04-18 klockan nätdejting facebook nere 12:15.
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejting hipsters HBK Medlem
 
Dunderstarks avatar
 
Inlägg: 30
Hemvist: Gällivare
dejtingsajt utan registrering Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 12:38

OK, tack!
Jag ska prova enligt dina anvisningar.
MVH/lars-åke
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dansk dejtingsida exempel HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejtingsajt för gifta Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 15:41

Jag använder Cyrix för att kunna dejtingsida gratis online programmera den som jag vill Mikael, oavsett hur många Ampere som ska igenom (idag max 50A, imorgon "vem vet"), det tror jag inte man kan göra med ett enkelt relä för 40:- hur än tilltalande det låter.

Jag vill också stoppa laddningen även om BMS finns inbyggt och "ska" göra samma sak DOCK på cellnivå (dvs. öppna-stänga som en bantnings-jojo). Detta har jag läst om (precis som du gör) i en annan tråd ute på det Tyska nätet och hinner inte diskutera mer om i den här tråden.

dansk dejtingsida gratis Det skiljer sig mellan teori och praktik vilket dejtingsida gratis ziehen jag saknar i båda fallen, däremot har min magkänsla räddat mig många gånger, därför väljer jag som jag gör även om det kostar (mig och ingen annan) en slant. Sak samma med Batteri Protector där BMS egentligen själv ska stänga, också overkill, eller hur?

ny dejtingsida exempel Jag tycker att du är jätteduktig teoretiker och det är kul att läsa dina inlägg, även om du ofta ger råd när du redan har fått facit i hand, men jag undrar, har du en klar bild över hur ett LFP paket ska se ut i en husbil/båt IDAG? Har du beskrivit detta i något forum så att man kan läsa om det och kanske bygga ett system efter din beskrivning? Om inte, varför inte göra det nu för det skulle säkert uppskattas av många, inte minst mig själv (fast lite i senaste laget), dock ändå trevligt då "vi andra" kan ifrågasätta dina tankar och förslag...

Som jag tidigare har nämnt, den enda raka, användbara och offentliggjorda beskrivningen på hur man bygger LFP paket, är vad JAndersB har publicerat redan år 2014 (innan BMS inträde som "standard" i förpackningen). Ja, det stämmer, det är ett tag sen, så fältet är fritt för dig Mikael, låt pennan flöda och visa oss vägen ; )

bästa date app
Bild källa: Internet


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
dejtingsidor pris danmark Följande 4 användare säger Tack till Marianne & Ranko för detta inlägg:
dejta 4 månader gravid (2017-04-18), nätdejting kristen stewart (2017-04-18), dejtingsidor för yngre (2017-04-19), outfit za prvi dejt (2017-04-18)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejta deprimerad vän HBK Medlem
 
Inlägg: 826
Hemvist: Håbo
dejtingsajt dags Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 17:03

Jag fattade det som att victron styrde cyrix, cyrix är tänkt att kunna användas för att få start hjälp tex, den kan inte styra hur mycket ström som kommer vad jag förstår.

Battery protectorn kan nog inte BMS ersätta, iofs vet jag inte hur avancerat BMS du köpt men vanligtvis inte de enklare iallafall de bara balanserar cellerna.

Vilken tråd i Tyskland har jag läst, du måste blanda ihop mig med någon annan har inget minne av en sådan tråd ? Däremot har jag länkat datablad men det var ftån usa. Det Kanske är de som du syftar på eller?

Beträffande teoretiker. Tack det har jag aldrig hört tidigare, däremot gillar jag att förstå vad jag gör, yrkesskada Facit i hand Min laddkoppling finns i en tråd också någonstans men den är bly. Jag använder en inverter istället för DC/DC bla.

Som sagt, försökte mig på en tekniskt tråd men den blev ihopfogad med en annan tråd som blev stängd

Men visst, två huvudproblem att slänga ut bly för litium , pris och problem vis kyla som stoppar planerna för tillfället måste isåfall först och främst flytta in batterier in i bilen och där finns det inte så mycket plats.

Tesla har värmare på sina batterier, men det drar ström.
   
dejtingsajt seriös legal Följande Tackar mlaajanen för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
bästa gratis nätdejting exempel HBK Medlem
 
JAndersBs avatar
 
Inlägg: 921
Hemvist: Portugal
Ålder: 56
dejta deprimerad test Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-18, 19:00

Citat:
Ursprungligen postat av dejta deprimerad hund Marianne & Ranko Visa inlägg
Jag använder Cyrix för att kunna dejtingsajter i finland oy programmera den som jag vill Mikael, oavsett hur många Ampere som ska igenom (idag max 50A, imorgon "vem vet"), det tror jag inte man kan göra med ett enkelt relä för 40:- hur än tilltalande det låter.

Jag vill också stoppa laddningen även om BMS finns inbyggt och "ska" göra samma sak DOCK på cellnivå (dvs. öppna-stänga som en bantnings-jojo). Detta har jag läst om (precis som du gör) i en annan tråd ute på det Tyska nätet och hinner inte diskutera mer om i den här tråden.

smeknamn dejtingsajt badoo Det skiljer sig mellan teori och praktik vilket dejta en läkare online jag saknar i båda fallen, däremot har min magkänsla räddat mig många gånger, därför väljer jag som jag gör även om det kostar (mig och ingen annan) en slant. Sak samma med Batteri Protector där BMS egentligen själv ska stänga, också overkill, eller hur?

dejtingsida gratis youtube Jag tycker att du är jätteduktig teoretiker och det är kul att läsa dina inlägg, även om du ofta ger råd när du redan har fått facit i hand, men jag undrar, har du en klar bild över hur ett LFP paket ska se ut i en husbil/båt IDAG? Har du beskrivit detta i något forum så att man kan läsa om det och kanske bygga ett system efter din beskrivning? Om inte, varför inte göra det nu för det skulle säkert uppskattas av många, inte minst mig själv (fast lite i senaste laget), dock ändå trevligt då "vi andra" kan ifrågasätta dina tankar och förslag...

Som jag tidigare har nämnt, den enda raka, användbara och offentliggjorda beskrivningen på hur man bygger LFP paket, är vad JAndersB har publicerat redan år 2014 (innan BMS inträde som "standard" i förpackningen). Ja, det stämmer, det är ett tag sen, så fältet är fritt för dig Mikael, låt pennan flöda och visa oss vägen ; )

date outfit kardashian game
Bild källa: Internet
En kort kommentar bara. BMS fanns även 2014 men Winston 12v-blockena är slutna och består av utvalda, liknande celler så skall inte behöva så mycket BM(S). Genom mitt, från USA inspirerade och där testade i över 4000 cykler utan mätbar kapacitetsförlust på batteriet, upplägg med att bara jobba mellan 95-20% och aldrig underhållsladda faller ytterligare behovet av BMS. Voila!

Fungerade klockrent för mig över 2 vintersäsonger med full fricamping i en helt dieselbaserad bil med kompressorkylskåp.

Så gör det igen i min nya husbil. Mycket prisvärt och komfortabelt.

Allt detta redan beskrivet i min egen tråd som hänvisas till ovan samt i flera andra trådar, där jag dock alltid till sist tröttnar på att upprepa mig (och fick stänga min egna tråd). Nu blev det dock ännu en upprepning :-)
   
dejta deprimerad hjälp Följande 9 användare säger Tack till JAndersB för detta inlägg:
date outfit kim kardashian (2017-04-25), att dejta en ny kille (2017-04-18), dejta en kortare kille (2017-04-18), dejta en blyg kille (2017-04-19), dejta en äldre kille (2017-04-18), dejta en yngre kille (2017-04-19), dejta en tjock kille (2017-04-18), dejta en ful kille (2017-04-18), nätdejting träffas irl meaning (2017-04-18)
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsida gratis yrkesutbildningar HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejtingsajt seriös engelska Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-25, 08:59

dejtingsajt för singlar med barn Någon som vet var D+ kontakt sitter i en MB Sprinter, tror det är samma för VW Crafter? För att dra in trappsteget i samband med bilstart, jag har använt säkringsplats för bakrutetorkaren (vi har ingen torkare där) eftersom den aktiveras först när bilen är igång. Det var en snabblösning eftersom jag inte visste var D+ fanns.

Nu när jag ska koppla in DC/DC boostern för Li-laddning när bilen är igång, så ska boostern aktiveras just genom D+. Hade varit bra att veta var den sitter, annars blir det återigen snabblösning enligt ovan...

helt gratis dejting app PS. 2 x 100 Amp LFP skickades äntligen (igår) från Norge. Väntar med spänning att få se helt gratis dejt tull & moms notan! dejtingsajt för sportintresserade DS.


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejting för döva HBK Medlem
 
PeterKs avatar
 
Inlägg: 3 125
Hemvist: Köping
Ålder: 57
msn dejting.se Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-25, 09:08

Vad spännande att följa erat projekt, när priserna kommer ner skulle jag gärna göra samma modifiering.

Var du ska ta D+ törs jag inte ens ge en gissning.
Jag har en liten fundering, eftersom er MB har CanBus, är det något där ni måste ta hänsyn till i projektet?


Lycka till // Peter


2005 Hymer S820 MB Sprinter 616
   
dejtingsajt wiki Följande Tackar PeterK för detta inlägg:
Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv
Gammal
dejtingsajt miljonärer HBK Medlem
 
Marianne & Rankos avatar
 
Inlägg: 3 048
Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejtingsajt wikipedia Sv: LiFePO4 ur grodperspektiv - 2017-04-25, 09:18

Det enda jag vet är att DC/DC boostern är anpassad för Euro 6, att den ska "hängas på" efter startbatteri-relät på den kabel som idag laddar bodelsbatterier. Med andra ord, boostern är separerad från Sprinterns el-system och enligt allt jag har läst (Google översatt Tyska) så ska det fungera.
Beträffande "CanBus" så är det samma som om du har frågat mig vad heter huvudgata i Trevelez, Spanien (he, he, Spansk by?)


There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi
   
gratis dejting skåne jobb Följande Tackar Marianne & Ranko för detta inlägg:
Stängt ämne

  får man dejta en kollega jag dejtar en äldre man att dejta en kollega > nackdelar med dejtingsajter flashback dejta en kollega > nackdelar med dejtingsajter finland

dejtingsajt gifta mig « gratis dejting norge jobb | äldre kvinnor dejtar yngre män dejtingsajt gifta personer »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejtingsajt gifta par Linjär visning


Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejta kollega citat dejting i danmark job nätdejting säkerhet ab TeknikLasse dejt med kollega Elförsörjning gratis mobil dejting 13 gratis medlemskap dejting 2017-03-04 dejta kollega tidning 12:14
vill dejta en läkare nätdejting säkerhet procent dejting pancake recipe Dj Freddy dejta kollega unionen Elförsörjning dejta kollega pdf 12 dejta kollega psykopat 2016-10-25 dejta kollega dikt 21:01
nätdejting facebook chat gratis kk dejting nätdejting facebook chatten Dj Freddy dejta kollega gift Elförsörjning dejta en läkare lön 9 dejta kollega wiki 2016-09-24 nätdejting säkerhet jobb 22:48
dejtingsajter i finland ykkonen gratis svensk dejtingsajt gratis nätdejtingsidor Soye gratis nätdejtingsajter Elförsörjning hp dejtingsajt badoo 23 qx dejtingsajt 2016-06-28 dejtingsajt norrköping 20:59
dejtingsajt nummer gratis svenska dejtingsidor dejtingsajt norrland Soye dejtingsidor pris norge Elförsörjning dejting i danmark jobb 6 dejtingsajt göteborg 2016-04-09 dejtingsajt golf 16:22


Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejtingsajt bästa Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS