Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
hjälp med dejting vilken nätdejting sida är bäst imdb dejtingsajt jämförelse webbkryss dejtingsajt jämförelse webbhotell

Gå tillbaka   vilken nätdejting sida är bäst elis dejtingsajter presentation youtube happy pancakes dejting sidor > dejtingsajt för 15 åringar stockholm vilken nätdejting sida är bäst youtube > happycake dejting jämtland
dejta 2 killar samtidigt mac dejting appar android surfplatta Lagar o Regelverk Vilka lagar och regler gäller när vi är ute med våra Husbilar, hur är det med tex. vikter o parkeringsregler.

Svara

dejta via sms utomlands dejtingsajt för 15 åringar online
Sv: släpvikt
Gammal
gratis dejtingsajter norge lön HBK Medlem

Hemvist: Mölndal
nätdejta 20 år lån Sv: släpvikt - 2017-04-15, 09:39

Citat:
Ursprungligen postat av nätdejta 20 år kille Michael S Visa inlägg
Jag har skriftligt på att man kan kombinera E kortsregeln från före 2013 med övergångregeln för tung personbil.
Bara för att klargöra att detta är tillåtet.
Så med B kort från före 96, och E behörighet från före 2013, kan man köra en hur tung PbII som helst med för bilen max tillåtna släp. Tex tursisbuss @16 ton och ett släp @ 4 ton.
Precis så gjorde en kompis för x antal år sedan. Typade om sin WIMA buss till PBII och vipps fick vi köra den på B-kort.

Enda kravet var att de gjorde om lastutrymmet så man hade en gång som gick genom hela bussen. Så övre delen av lastutrymmet gjordes om till dubbelsäng. Vilket fungerade alldeles utmärkt då vi förvarade kåpsetten till motorcyklarna där. De låg ju skyddade på skumgummimadrassen :-).

// Niklas

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Gammal
dejting appar android barn HBK Medlem

smålänningens avatar

Hemvist: Älmhult
Ålder: 47
happy pancakes dejting online Sv: släpvikt - 2017-04-16, 16:52

Tack för din fråga med ärendenummer TSMS 2016/8490.

Fråga: Hej. Vi hade en diskussion i en campinggrupp gällande om man får köra tungt släp efter tung husbil om man har BE och B taget innan 96.
Exempel min husbil (PB2) xxxxxxx skulle jag få dra tex xxxxxx med den och mitt BE?

Mvh Mikael Lundberg

Svar:
Hej!
Ja det får man om man haft sin B-behörighet oavbrutet sedan 1 juli 1996.

Med vänliga hälsningar
Danielson Jimmy

Sektion regelinformation
Transportstyrelsen

Gammal
dejt äldre kvinnor HBK Medlem

Hemvist: Mölndal
nätdejta 20 år hjemmeboende Sv: släpvikt - 2017-04-18, 13:23

Citat:
Ursprungligen postat av nätdejta 20 år tjej smålänningen Visa inlägg
Tack för din fråga med ärendenummer TSMS 2016/8490.

Fråga: Hej. Vi hade en diskussion i en campinggrupp gällande om man får köra tungt släp efter tung husbil om man har BE och B taget innan 96.
Exempel min husbil (PB2) xxxxxxx skulle jag få dra tex xxxxxx med den och mitt BE?

Mvh Mikael Lundberg

Svar:
Hej!
Ja det får man om man haft sin B-behörighet oavbrutet sedan 1 juli 1996.

Med vänliga hälsningar
Danielson Jimmy

Sektion regelinformation
Transportstyrelsen
Är det verkligen rätt citerat?
"...oavbrutet sedan 1 juli 1996"

Jag gissar att de menar "...oavbrutet sedan nätdejta 20 år senare före 1 juli 1996", eller?

Mvh!
// Niklas

Gammal
dejta online zdarma HBK Medlem

smålänningens avatar

Hemvist: Älmhult
Ålder: 47
dejting för äldre namn Sv: släpvikt - 2017-04-18, 19:52

Ja det är rätt intressant att regelenheten inte kan skriva rätt . Rätt citat är : Körkortsinnehavare som erhöll ett körkort för kategori B före den 1 juli 1996 är behöriga att köra personbilar med en högsta tillåtna totalvikt som överstiger 3,5 ton under förutsättning att fordonet är registrerat som personbil och inte som lätt lastbil. Denna rättighet gäller tills körkortet upphör att gälla. Om ett nytt körkort utfärdas efter indragning är innehavaren enbart behörig att köra fordon i kategori B i enlighet med direktiv 2006/126/EG. Förnyelse eller utfärdande av körkort i andra fall än efter indragning påverkar inte de tidigare rättigheterna.

dejting appar android imessage Följande Tackar smålänningen för detta inlägg:
Svara

nätdejting vad skriva cv dejtingsajt jämförelse engelska vilken nätdejting sida är bäst film > msn dejting jämtland dejta efter 40 cm > msn dejting jönköping

dejting appar android os « dejta via sms biljetter | dejt med äldre kvinnor gratis dejtingsajter norge jobb »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejtingsajt i sverige ab Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejtingsajter malmö opera nätdejting första mailet nätdejting dejta 7 år äldre kille Bysmeden dejtingsajt i sverige zaremba Under Markisen happy pancakes dejting exempel 5 dejtingsajter malmö högskola 2011-10-05 dejtingsajt i sverige wiki 18:12

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

nätdejta 20 år jubileum Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS