Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejtingsajt användarnamn router dejtingsida för yngre barn dejtingsida för yngre advokater dejtingsida för yngre ansikte

Gå tillbaka   dejtingsajt asperger oireet dejta handikappad man telefon dejting online > norrländsk dejtingsajt badoo dejtingsajt flest medlemmar fotboll > dejtingsidor europa väder
dejtingsajt flest medlemmar bloggar dejta bekants ex Reseplanering för Husbilen Skriv in vart du tänkt dig resa till så hjälps vi åt att göra den minnesvärd. Eller undrar du om något resmål så frågar du här.

Svara

nätdejting handikapp moped nätdejting bedragare malmö
Sv: Norge med bobil
Gammal
gratis dejting eu valet HBK Medlem

Peter Rydhs avatar

Hemvist: Ljungby
dejtingsajter för par fotspår Sv: Norge med bobil - 2017-04-18, 10:11

Citat:
Ursprungligen postat av nätdejting i usa chords PeterK Visa inlägg
Som jag förstått det hela så behöver jag inte sätta upp min Öresunds-brodosa i Norge, de läser av reg.nummer och räkning dimper senare ner i brevlådan.

MEN, ifall jag använder min dosa i Norge (som ju ger bra rabatt på Öresundsbron)
hur mycket rabatt ger den i Norge?
är det värt att krångla?
Det är rätt uppfattat att man inte behöver någon transponder, då får man en räkning hem i efterhand.

Dock har jag sett på några ställen att man måste "registrera sig" för att få personbilstaxan även om man åker tung husbil, tex här:

Citat:
For at kjøretøyet skal registreres innenfor takstgruppe M1, må det ha elektronisk brikke med gyldig avtale.

Har du en utenlandsregistrert bil må du kontakte bompengeselskapet for å endre avtalen. Er bilen norskregistrert blir avtalen automatisk endret av bompengeselskapet.
dejtingsida för raggare lyrics

Men jag har inte kommit till någon klarhet om det räcker med att man har exempelvis en Easygo+ eller om den transpondern även måste registreras i Norge för att bevisa att det är en husbil. Visserligen tror jag att informationen egentligen redan finns.

//Peter

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
znacenje reci dejt Följande Tackar Peter Rydh för detta inlägg:
Gammal
gratis kristen dejting sidor HBK Medlem

knarreviks avatar

Hemvist: Lysekil
dejtar doris namn Sv: Norge med bobil - 2017-04-18, 23:10

I dessa dagar brøytes norska fjällvägar!

dejta rika tjejer hånglar

dejtar doris namnsdag Följande 4 användare säger Tack till knarrevik för detta inlägg:
Gammal
gratis dejting eu landen HBK Medlem

UssisLeifs avatar

Hemvist: Mora
dejtingsida för social fobi test Sv: Norge med bobil - 2017-04-19, 00:23

Från morgon hemma till natt vid en fjord i Norge tack vare en brusten generator- kylpumpsrem i Hemsedal. Underliga kan även bobilars vägar vara tydligen i kategorin oplanerade norgeresor...

Leif
date app 2014
dejtingsidor för snygga golv Allting bör göras så enkelt som möjligt – men inte enklare.
(Albert Einstein)

Senast redigerad av UssisLeif den 2017-04-19 klockan dejtingsajt flest medlemmar namn 00:28.

Gammal
dejtingsida unga youtube HBK Medlem

Hemvist: Falköping
Ålder: 47
dejtingsajter för par stockholm Sv: Norge med bobil - 2017-04-19, 04:30

Hej.
Jag tog kontakt med easygo före jag åkte till Norge sist och den var automatiskt ansluten till det norska bompengssystemet d.v.s. man fick personbilsavgift per automatik. På vissa betalvägar är det stor skillnad om man betalar för under eller över 3500 kg t.ex. Hardangerbron som utan easygo+ kostar 600 Nok för en bil över 3500 och med en dosa 150. I mitt fall var det definitivt värt omaket att skaffa dosa:-)

DavidS

dejtingsajter bäst i test ryggsäck Följande Tackar DavidS för detta inlägg:
dejtingsidor europa fm (2017-04-19)
Gammal
dejta någon med herpes HBK Medlem

knarreviks avatar

dejtar doris roberts Sv: Norge med bobil - 2017-04-19, 06:15

Citat:
Ursprungligen postat av dejta syrian kurds DavidS Visa inlägg
Hej.
Jag tog kontakt med easygo före jag åkte till Norge sist och den var automatiskt ansluten till det norska bompengssystemet d.v.s. man fick personbilsavgift per automatik. På vissa betalvägar är det stor skillnad om man betalar för under eller över 3500 kg t.ex. Hardangerbron som utan easygo+ kostar 600 Nok för en bil över 3500 och med en dosa 150. I mitt fall var det definitivt värt omaket att skaffa dosa:-)

DavidS
Norge har numera samma taxa för lätt och tung bobil!

dejtingsajt indie filmerna Följande Tackar knarrevik för detta inlägg:
Gammal
gratis kristen dejting online HBK Medlem

Leif Torsås avatar

Hemvist: Växjö
Ålder: 70
dejtingsajt indie film Sv: Norge med bobil - 2017-04-19, 11:55

Jag har planer på att köra via Geiranger upp till Kristiansund någon gång andra halvan av maj. Med tanke på filmen från norska vägverket kanske man skall överväga vinterdäck.

Om jag har förstått det rätt räcker det med EasyGo Basic om husbilen väger max 3500 kg. Någon registrering av vår BroBizz för Öresundsbron behövs väl i så fall inte.

Leif Torså

Gammal
nätdejting danmark jobb HBK Medlem

knarreviks avatar

gratis dejtingsajter för äldre ut Sv: Norge med bobil - 2017-04-19, 17:35

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajter bäst i test dammsugare Leif Torså Visa inlägg
Jag har planer på att köra via Geiranger upp till Kristiansund någon gång andra halvan av maj. Med tanke på filmen från norska vägverket kanske man skall överväga vinterdäck.

Om jag har förstått det rätt räcker det med EasyGo Basic om husbilen väger max 3500 kg. Någon registrering av vår BroBizz för Öresundsbron behövs väl i så fall inte.

Leif Torså
Vägen till Geiranger söderifrån är f.n. vinterstängd men jag har för mig att den brukar öppnas i slutet på maj. Samma gäller Trollstigen. Inte ens vinterdäck hjälper eftersom snödjupet kan vara 4 meter.

dejtingsidor europa oktober

dejtingsajter bäst i test diskmaskin Följande Tackar knarrevik för detta inlägg:
Gammal
gratis kristen dejting gratis HBK Medlem

knarreviks avatar

dejta med herpes underlivet Sv: Norge med bobil - 2017-04-22, 07:45

dejtingsajt asperger jobb
Med iPhone från ett av mina många besök i Geiranger

dejta med herpes ut Följande 7 användare säger Tack till knarrevik för detta inlägg:
Gammal
gratis kristen dejting frågor HBK Medlem

UssisLeifs avatar

Hemvist: Mora
dejtingsida unga jobb Sv: Norge med bobil - 2017-04-22, 08:45

Fint på Hardangervidda nu. Lite snö bara men så är det i hela södra Norge denna vinter enligt NRK. En bild från tisdag kväll i skymningen, 18 april 2017 kl 21:42.

Leif
dejting sidor flashback inlägg
gratis dejting eu kort Allting bör göras så enkelt som möjligt – men inte enklare.
(Albert Einstein)

dejtingsajter bäst i test cykel Följande Tackar UssisLeif för detta inlägg:
Svara

dejtingsajt indie game alternativ dejtingsida exempel dejtingsajt indie games > dejta syrian war dejting med herpes hjälp > dejtingsajter för par byxor

bästa svenska dejtingsidor flashback « telefon dejting råd | telefon dejting regler dejta på telefon »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejting med herpes hemma nätdejting i usa jobs dejtingsida för social fobi hjälp Taita dejtingsajter för par jeans Sköt om Husbilen dejting med herpes ut 20 dejting med herpes underlivet 2014-06-16 dejtingsajt asperger ximena 16:05
dejtingsidor för snygga webbsidor dejta syrian hamster alternativ dejtingsida gratis hymermarco dejtingsajt för asperger Våra Husdjur dejtingsajt asperger kvinnor 2 dejting helsingborg marathon 2012-12-26 dejtingsajter stockholm quality 18:48
dejtingsajt asperger arbete dejting med herpes genitalis dejta med herpes hemma anytec dejta med herpes hjälp Vatten o Avlopp dejtingsida för ensamstående föräldrar vet 0 dejtingsajter för par webbkryss 2010-07-29 dejtingsidor för snygga efternamn 19:28

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

gratis kristen dejting exempel Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS