Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejting handikapp diskriminering dejting handikapp dörr dejta västerås yr dejting 15 år idol

Gå tillbaka   happy pancake nätdejting nackdelar dejtingsidor recension aftonbladet dejtingsida under 18 augusti > alternativa dejtingsidor flashback date thai girl bangkok > dejting på åland
date thai guys thai poosam date 2014 Multimedia TV,Radio,DVD o dylikt diskuterar vi här

Svara

dejta i malmö opera dejta i malmö högskola
Alden tv/parabol "död"
Gammal
thai date format php HBK Medlem

smålänningens avatar

Hemvist: Älmhult
Ålder: 47
thai date phuket Alden tv/parabol "död" - 2017-04-16, 21:32

Har en Alden helautomatisk parabol på vår husbil från 2016. Den är kopplad till Aldens egna tv med integrerad mottagare : A.I.O. CI+ (mit integriertem HDTV CI+ Steuerreceiver).

Efter vintern ville den inte hitta Sirius så gick in på Aldens hemsida och laddade ner senaste programvaran. Tvn tog emot uppdateringen och startade om automatiskt. Stängde sen av tvn med fjärren och därefter startar den inte igen. Har bytt batterier i fjärren, tryckt på power på tvn. Dragit ut strömkabeln, men helt död. Lyser en röd LED inne i tvn som syns genom ventilationsgallret på ovansidan, men inget mer livstecken. Någon som vet om Alden har någon svensk support eller har varit med om samma problem?

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
thai date pattaya Följande Tackar smålänningen för detta inlägg:
Sv: Alden tv/parabol "död"
Gammal
thai date farang HBK Medlem

rimor2007s avatar

Hemvist: Vara
thai year date conversion Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-17, 07:33

Hej Maila alden i Tyskland de svarar snabbt och är duktiga på att hjälpa hade själv lite strul med mina grejer för ett par veckor sedan. Har samma saker som dej det röda som lyser indikerar att tv har ström.

Ixeo

thai date year Följande Tackar rimor2007 för detta inlägg:
Gammal
thai first date HBK Medlem

smålänningens avatar

vuxen dejt online Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-17, 15:49

Låter bra att de är serviceminded . Pressade fram ett tyskt mejl till de igår kväll så hoppas få svar när de vaknat efter påskfirandet. I och med att den röda lampan lös så förstod jag att det fanns ström fram.

Gammal
thai date format java HBK Medlem

rimor2007s avatar

vuxen dejt outfit Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-17, 16:28

Hej går bra att Maila med dem på engelska.

Ixeo

Gammal
thai date fruit HBK Medlem

smålänningens avatar

dejt 3 juli Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-19, 20:42

Blev uppringd av en trevlig Leo från Alden. Han guidade mig igenom uppdateringen då den som fanns på deras hemsida inte löste mitt problem. Fick göra några manuella inställningar under Teknik . Nu fungerar tv och parabol. Märkte dock att kanallistan inte stämmer + att jag inte får in alla kanaler som jag har inne i huset. Skickade ett nytt mejl till de ikväll och frågade om det finns någon uppdaterad kanallista man kan ladda in. Kör på Sirius och Viasat kort.

thai buddhist date converter Följande 3 användare säger Tack till smålänningen för detta inlägg:
dejting åland uthyres (2017-04-20), dejting åland utbildning (2017-04-20), dejting handikapp cykel (2017-04-20)
Gammal
thai date now HBK Medlem

rimor2007s avatar

thai birth date Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-20, 10:10

Jag har samma problem med senaste kanallistan som är från april i år jag fick den av dem.den saknar tv 3 och 6 båda hd. Finns ej i listan fick då svar av dem sök manuellt när jag gör det hittar den inte dem på grund av låg signalkvalitet som är bara 7 % styrkan är dock 90 %

Ixeo

Gammal
thai date nederland HBK Medlem

smålänningens avatar

thai date belgium Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-20, 18:23

Jag har bild på nedan kanalplatser:
SVT1 HD 12
SVT2 HD 15
SVT1 Småland 73
SVT2 Småland 61
TV3 138
TV4 108
TV4 Fakta 121
Femman 111
TV 6 146
TV8 78
10 147
12 104
National Geography 95
Viasat Motor 89
Viasat Film Action 144

Gammal
thai date norway HBK Medlem

rimor2007s avatar

thai buddhist date Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-24, 19:59

Har du fått in de kanaler som saknas och hur gjorde du då smålänningen?

Ixeo

Senast redigerad av rimor2007 den 2017-04-24 klockan thai date göteborg 20:37.

Gammal
thai date norge HBK Medlem

smålänningens avatar

thai date belgie Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-25, 20:16

jag har inte haft tid att testa. Fick instruktion skickad till mig från Alden hur man kan lägga till kanaler manuellt så ska testa vid tillfälle. Väntar på ett kort till från Viasat då det är för krångligt att flytta kortet mellan enheterna

Senast redigerad av smålänningen den 2017-04-25 klockan thai date girl 20:20.

Gammal
date thai new year 2015 HBK Medlem

rimor2007s avatar

dejting appar för iphone yahoo Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-25, 20:30

Kan du skicka vidare de instruktioner du fått av dem till mig. Har samma tv som du min har dvd också.

Ixeo

Gammal
date thai new year HBK Medlem

smålänningens avatar

dejting appar för iphone ystad Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-25, 21:01

when you are missing one or more Channels, you have to find the right Frequency in the Internet and you have to make a "manual seek" for that Channel. I am sorry but we are not able to programm all Channels for all the Countrys we a deliver.

Try to find out the Frequenzy and make a "manual seek" for that. It is IMPORTANT to make a MANUAL SEEK!!!!!

If you make a "automatic seek" the Receiver Memory will be full.....

---------------------------------------------

this Receiver will not Suport all Channelinformations correct.

Specialy not all "Pay-TV" Channels where I have to use a CAM-Modul with CI-Card.

But you can Manage this Problem for your own. You go in the Menü-->Sort List, and there you can (if I remember correct) change the Name of this Channel and to Position of this Channel. You can Sort your Channellist also. It will take some Time I know, but when you are Ready, you can plug the USB-Flash again in "USB-SAT" go in the Menü-->USB-Update, and push the "BLUE" Button on the Receiver Remote, and with the Blue Button you will EXPORT the List on the USB-Flash.

So when something will change or something else, you will have your own MASTER-LIST, which you can Import anytime. ;-)

vuxen dejt frågor Följande Tackar smålänningen för detta inlägg:
dejting handikapp vm (2017-04-25)
Gammal
dejtingsidor happypancake mobil HBK Medlem

smålänningens avatar

thai date uk Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-25, 22:08

Hittade den här listan, men blir inte riktigt klok på den då den visar flera kanaler på samma frekvens. Någon som är klok? dejta på badoo iphone

Gammal
date thai damer HBK Medlem

EPerssons avatar

Hemvist: Eskilstuna
dejta regler webbkryss Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-25, 22:55

Testa gör en Automatisk sökning o klicka inte i Radio channels.
Då brukar INTE minnet bli fullt. Alltså tvärt emot supportens råd.

Gammal
thai date difference HBK Medlem

rimor2007s avatar

dejta regler wiki Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-26, 19:37

Tack för info ska testa detta vid första resan som jag tidigare skrivit får jag inte bra mottagning på alla frekvenser till alls kanaler frekvenserna har jag fått från cd support så de är rätt.

Ixeo

Gammal
date thai damer i norge HBK Medlem

smålänningens avatar

bästa dejting presentation zen Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-27, 19:21

Vi lär inte ha samma kanallista då du har CD och jag Viasat. De sänder även från olika satelliter.

Gammal
thai date danmark HBK Medlem

rimor2007s avatar

gratis dejting sajt twoo Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-04-28, 10:58

Är medveten om det.

Ixeo

dejta i västerås Följande Tackar rimor2007 för detta inlägg:
dejt nr 3 (2017-04-28)
Gammal
thai king date of birth HBK Medlem

Nisse och Nanas avatar

Hemvist: Simrishamn
Smile dejting i västerås Sv: Alden tv/parabol "död" - 2017-08-07, 20:27

Var hos Alden i Tyskland förra måndagen. De uppdaterade mottagaren samt uppdaterade kanallistan. Fick även en USB-stick att använda om min kanallista skulle bli full så jag kunde återställa samt fullständig förklaring hur jag skulle förfara. Även en engelsk instruktion. Servicekillen spenderade 30 minuter i vår husbil och det kostade oss ingenting. Måste säga att de är väldigt service-minded

dejtingsidor happypancake konto Följande 3 användare säger Tack till Nisse och Nana för detta inlägg:
dejta på åland (2017-08-07), nätdejting bra område (2017-08-14), dejt trt3 (2017-08-08)
Svara

thai girl date site dejtingsidor happypancake flashback date thai guy > dejting handikapp riksförbund hitta dejtingsajt badoo > dejting handikapp ramp

thai food date « dejta ful kille jobs | thai holiday date thai date for you »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning thai date format Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
nätdejting presentation mall hours thai date chat dejtingsidor happypancake nere bragges dejtingsidor happypancake norge Multimedia thai date website 4 thai wedding date 2016-08-22 gratis dejting sajt párosítás 12:24
dejtingsajt norrland national thai current date dejtingsidor recension bok ThePirate dejtingsajt gratis youtube Husbilsköp o Import dejtingsajt gratis yrkesutbildningar 1 bra dejtingsida gratis ziehen 2014-10-05 dejta thailändskor i sverige 08:24
dejta sverigedemokrat thai date club dejta i stockholm quality Peter Lindblom test av dejtingsidor flashback Sköt om Husbilen nätdejting presentation mall gratis 30 bra dejtingsida gratis online 2014-08-06 dejtingsida under 18 juli 20:14
thai pongal date thai date converter thai date palm Majzzan thai poosam date Under Markisen thai passport date of birth 57 thai pongal date 2014 2014-03-21 thai date php 19:54

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

thai date finder Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS