Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
hur dejtar man en tjej hur dejtar man dejta asiater i sverige dejta gratis på nätet

Gå tillbaka   skapa dejtingsida bra seriösa dejtingsidor skapa egen dejtingsida > hur ska man dejta en tjej starta dejtingsida > hur går man på dejt på kim kardashian spelet
rädd för att gå på dejt bygga en dejtingsida Elförsörjning Hur gör man för att få strömmen att räcka till och frågor runt detta

Svara

sveriges bästa dejtingsajter bra dejtingsida flashback
Hjälp med bodelsbatteri
Gammal
dejtingsajt karlstad HBK Medlem

Anne & Klass avatar

Hemvist: Tyskland
Ålder: 66
nätdejting bra frågor Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-17, 10:27

Hej
Jag behöver hjälp med Bodelsbatteri.
Har tänkt mej ett EXCELLO LITH-120 12,8V Lithium-Eisenphosphat 120 AH Mark II
Fungerar det att ladda med bilens orginalladdare?

dejta i två månader

Mvh. Klas
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejting i finland (4,15 MB, 20 visningar)

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Hjälp med bodelsbatteri
Gammal
dejtsidor HBK Web

Knuts avatar

Hemvist: Australien
Ålder: 68
dejtingsajt för unga Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-17, 10:48

Ja det fungerer, bruker du gel innstillingen får du nesten maks ladnĩng. Selv ville jeg bruke pb innstillingen dette vil øke levetiden på batteriet med minst 30%. Teorien sier 50% men det forutsetter et par saker som laderen ikke klarer alene.

Knut Grøneng
Upper Orara, Coffs Harbour, NSW, Australia

dejta thailändska kvinnor Följande Tackar Knut för detta inlägg:
hur man dejtar en tjej (2017-05-17)
Gammal
dejtingsidor flashback HBK Medlem

Anne & Klass avatar

frågor att ställa nätdejting Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 13:11

Hej
Nu är nya batteriet på plats.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejting tv3 (2,65 MB, 13 visningar)

bra frågor nätdejting Följande 4 användare säger Tack till Anne & Klas för detta inlägg:
Gammal
dejtingsidor HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Hemvist: Göteborg
Red face dejtingsidor helt gratis Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 13:29

Grattis till Lithium (LiFePo4, eller förkortat LFP) Anne & Klas om det nu är så att jag gissar rätt efter batteriutseende. Jag lär mig själv om laddare och LFP batterier och vad jag kan förstå så ska laddaren vara anpassad dejtingsidor gratis för just ditt batteri (antal laddnings-Volt, m.m.). Mer kan du läsa i batterimaualen och jämföra med laddarens. Ställ INTE om laddaren till dejtingsidor 2016 gel om du har LFP! Det är inte alls samma ladd-program som gäller, snarare det motsatta. Jag kan inte ge dig råd pga bristande fakta och den enda som kan svara med hög säkerhet är leverantören(er) av utrustningen.

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Gammal
7 himlen dejting HBK Medlem

Hemvist: Linköping
Ålder: 58
spray dejt Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 14:10

Detta är intressant.
TS har fått 2 svar i tråden, dessa svar är varandras direkta motsats.
Vem har rätt?

dejta 2 killar samtidigt Följande Tackar gundj för detta inlägg:
date i stockholm tips (2017-05-26)
Gammal
dejtingsidor för gifta HBK Medlem

Hemvist: Håbo
funkar dejtingsidor Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 15:09

Inte Ranko, han använder % istället för volt och då blir det svårt att mäta och ställa in

Spelar egentligen ingen roll hur man ställer den skulle jag vilja påstå, GEL laddar batteriet till en lägre spänning(se laddaren i bilden) så det är "snällare" dvs kör man i GEL läget och är nöjd med mängden ström så är det finemang, annars kan man prova bly med något högre laddspänning ett par ggr och se om man tycker att det blir bättre.

Men som alla Lithium så ska man inte ladda vid minusgrader, där skiljer sig bly och lithium samt man ska inte ta tokmycket ström ur dom som man kan göra med ett bly, dvs ej startbatteri eller en maxad 3000 watts inverter

Senast redigerad av mlaajanen den 2017-05-26 klockan höra av sig efter date 15:13.

Gammal
nätdejting svårt HBK Medlem

annorlunda nätdejting Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 15:41

Citat:
Ursprungligen postat av vilken nätdejtingsida är bäst Anne & Klas Visa inlägg
Hej
Nu är nya batteriet på plats.
Himla snygg färg, du borde nästan ställa batteriet lite synligare

Gammal
dejtingsida otrogen HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Hemvist: Göteborg
happy cake dejt Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 16:50

Citat:
Ursprungligen postat av populäraste dejtingsidorna gundj Visa inlägg
Detta är intressant.
TS har fått 2 svar i tråden, dessa svar är varandras direkta motsats.
Vem har rätt?
Knut har säkert rätt, jag reflekterade på dom svaren som jag fick gällande mina egna laddare och att LFP vill gärna ha en jämn ström som dessutom ska brytas när batteriet är fulladdat. Klas, bortse gärna från mina kommentarer och lycka till med Lithium, bra val!

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Gammal
dejta växjö HBK Medlem

KalleIAnkeborgs avatar

Hemvist: Piteå
Ålder: 48
pannkakan dejting Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 17:30

Citat:
Ursprungligen postat av starta en konversation på dejtingsida Marianne & Ranko Visa inlägg
Knut har säkert rätt, jag reflekterade på dom svaren som jag fick gällande mina egna laddare och att LFP vill gärna ha en jämn ström som dessutom ska brytas när batteriet är fulladdat. Klas, bortse gärna från mina kommentarer och lycka till med Lithium, bra val!
Måste nog för första gången jag läser något du skrivit Ranko säga att jag inte håller med dig.
Jag tycker det du skriver om att kontakta tillverkaren/säljaren måste vara det klokaste att göra.
Jag menar det är väl ändå de som håller i garantin om något skulle gå fel?

Sedan en liten annan välment kommentar till vår lilla aracua mlaajanen (hackspetten som dyker upp mellan kolibrierna i Kalles Julafton).
Istället för att hoppa in i varenda tråd där någon skriver om ett batteri så starta en egen tråd om gel/agm /lifepo4.
Vem vet den kanske blir en lång och populär tråd?
Tyvärr så upplever i alla fall jag som att du skriver sönder andras trådar.

Och än en gång så ber jag om ursäkt till trådskaparen för att jag själv avbryter din tråd.
Däremot tycker jag ditt batteri verkar väldigt intressant så rapportera gärna hur det fungerar då jag tror det är ganska många som kan tänkas köpa liknande när våra gamla agm/gel batterier behöver bytas ut.

bästa dejtingsajt i sverige Följande 7 användare säger Tack till KalleIAnkeborg för detta inlägg:
Gammal
dejting växjö HBK Medlem

Anne & Klass avatar

dejtingsida för singlar med barn Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 18:45

Hej
Jag litar på Knuts kunskaper om husbilar och batterier. Har även pratat med ingenjöreren som säljer batteriet och med La Stradas tekniska support. Kör sedan tre dagar enbart på batteriet som laddas med solceller. Den största strömslukaren är den här årstiden kompressrkylskåpet men till vintern behöver diselvärmaren också en del.
Mvh. Klas

nätdejting inget för mig Följande 6 användare säger Tack till Anne & Klas för detta inlägg:
Gammal
dejtingsajter b2 HBK Medlem

cougar dejting Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 19:38

Citat:
Ursprungligen postat av dejta justin bieber spel KalleIAnkeborg Visa inlägg
Måste nog för första gången jag läser något du skrivit Ranko säga att jag inte håller med dig.
Jag tycker det du skriver om att kontakta tillverkaren/säljaren måste vara det klokaste att göra.
Jag menar det är väl ändå de som håller i garantin om något skulle gå fel?

Sedan en liten annan välment kommentar till vår lilla aracua mlaajanen (hackspetten som dyker upp mellan kolibrierna i Kalles Julafton).
Istället för att hoppa in i varenda tråd där någon skriver om ett batteri så starta en egen tråd om gel/agm /lifepo4.
Vem vet den kanske blir en lång och populär tråd?
Tyvärr så upplever i alla fall jag som att du skriver sönder andras trådar.

Och än en gång så ber jag om ursäkt till trådskaparen för att jag själv avbryter din tråd.
Däremot tycker jag ditt batteri verkar väldigt intressant så rapportera gärna hur det fungerar då jag tror det är ganska många som kan tänkas köpa liknande när våra gamla agm/gel batterier behöver bytas ut.
Det är en forum och jag skriver där det finns en fråga och jag tror mig ha ett svar.

Jag tycker än en gång att man inte ska prata för andra, de flesta har mål i munnen och det fanns en fråga som jag svarade på och du också.

Gammal
kostnadsfria dejtingsidor HBK Medlem

KalleIAnkeborgs avatar

Hemvist: Piteå
Ålder: 48
nätdejta hur gör man Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-26, 20:02

Sorry. Kan inte hålla mig mlaajanen: sveriges bästa dejtingsidor

speed dejting göteborg Följande 2 användare säger Tack till KalleIAnkeborg för detta inlägg:
snygga tjejer på dejtingsidor (2017-05-27), dejta på gta 5 (2017-06-08)
Gammal
dejting 50 plussare HBK Medlem

Hemvist: Linköping
Ålder: 58
dejta någon utan barn Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-27, 10:40

Citat:
Ursprungligen postat av att dejta någon med barn mlaajanen Visa inlägg
Inte Ranko, han använder % istället för volt och då blir det svårt att mäta och ställa in

Spelar egentligen ingen roll hur man ställer den skulle jag vilja påstå, GEL laddar batteriet till en lägre spänning(se laddaren i bilden) så det är "snällare" dvs kör man i GEL läget och är nöjd med mängden ström så är det finemang, annars kan man prova bly med något högre laddspänning ett par ggr och se om man tycker att det blir bättre.

Men som alla Lithium så ska man inte ladda vid minusgrader, där skiljer sig bly och lithium samt man ska inte ta tokmycket ström ur dom som man kan göra med ett bly, dvs ej startbatteri eller en maxad 3000 watts inverter
Som jag tolkar etiketten så laddar gel-läget 0,2 -0,3 V mer. Inte mindre än i bly-läget.

tips på presentation till dejtingsida Följande Tackar gundj för detta inlägg:
Gammal
nätdejting bästa sidan HBK Medlem

presentation till dejtingsida Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-27, 11:01

Citat:
Ursprungligen postat av presentation dejtingsida gundj Visa inlägg
Som jag tolkar etiketten så laddar gel-läget 0,2 -0,3 V mer. Inte mindre än i bly-läget.
touche,my bad förstår inte hur jag läste etiketten då jag reagerade på just det faktumet

Sedär, alltid bra med flera ögon.

Gammal
nätdejting personlighetstest HBK Web

Knuts avatar

Hemvist: Australien
Ålder: 68
att dejta någon som har barn Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-27, 12:28

Som jeg svarte tidligere, det kan fungere med begge stillingene men gel vil av flere grunner redusere levetiden på batteriet i forhold til bly. Av denne grunn ville jeg selv benytte bly innstillingen av laderen. Både den høyere sluttspenning og den lengre tiden laderen holder spenningen på topp.

Knut Grøneng
Upper Orara, Coffs Harbour, NSW, Australia

dejta någon som har barn Följande Tackar Knut för detta inlägg:
Gammal
dejtingsajt för äldre HBK Medlem

JonasSs avatar

Hemvist: Växjö
dejtingsajter för unga gratis Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-27, 13:29

Det var en identisk laddare, cb516, som knäckte mitt agm-batteri. Vräkte in 17v så det luktade svavel. Efter det så litar jag inte på saker från CBE!

bra namn dejtingsajt Följande 2 användare säger Tack till JonasS för detta inlägg:
dejta på internet (2017-05-27), internetdejta (2017-05-27)
Gammal
bästa dejtingsajt för äldre HBK Medlem

dejtingsajt namn Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-27, 16:43

Det var olyckligt. Allt kan såklart paja så där skulle en Victron som Ranko använder kunna fungera som ett "skyddnät" speciellt om man har dyra batterier.

En fråga, hur satt den placerad map på kylning?

Har sett en del mindre bra placeringar och i takt med att man brukar mer ström så den får gå hela tiden så ställs det större krav på luftväxling gärna naturlig sådan så man inte behöver en fläkt som suger i sig damm och så småningom lägger av.

Det som brukar lägga av i krafter/laddare är ofta kondensatorer, dom torkar i värme.

Senast redigerad av mlaajanen den 2017-05-27 klockan dejta på tinder 16:48.

Gammal
dejtingsajter edarling HBK Medlem

Anne & Klass avatar

dejting för pensionärer Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-27, 20:07

[quote=JonasS;865922]Det var en identisk laddare, cb516, som knäckte mitt agm-batteri. Vräkte in 17v så det luktade svavel. Efter det så litar jag inte på saker från CBE![/QUOTE

Hej
Låter inte så bra. Vad bytte du till.?
Mvh. Klas

Gammal
gratis dejting badoo HBK Medlem

JonasSs avatar

Hemvist: Växjö
dejtingsajt för pensionärer Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-05-27, 20:37

[quote=Anne & Klas;865967]
Citat:
Ursprungligen postat av priser på dejtingsidor JonasS Visa inlägg
Det var en identisk laddare, cb516, som knäckte mitt agm-batteri. Vräkte in 17v så det luktade svavel. Efter det så litar jag inte på saker från CBE![/QUOTE

Hej
Låter inte så bra. Vad bytte du till.?
Mvh. Klas
Det var nog ett måndagsexemplar, oroa dig inte!Hade knappt använt laddaren förrän vi var på Sardinien 2015 och i värmen så stod vi i skuggan och solpanelerna laddade inget, kylskåpskompressorn gick hela tiden och batteriet började bli tomt. Letade reda på en elfirma och köpte en elkabel, 3x2,5mm2 x 25m såklart. På morgonen luktade det och kollade då spänningen vilken var 17volt. Brydde mig inte om att reklamera utan köpte först en Ctek M200 och nu har jag en Votronic VBCS 45/30/350 Triple.
gratis dejtingsajter för äldre.

Här är min installation:dejtingsajter bäst i test

Senast redigerad av JonasS den 2017-05-27 klockan dejtingsajt i norge 20:42.

fördelar med nätdejting Följande Tackar JonasS för detta inlägg:
internetdejt tips (2017-05-27)
Gammal
dejta rullstolsbunden HBK Medlem

Hemvist: Umeå
Ålder: 59
fördelar och nackdelar med nätdejting Sv: Hjälp med bodelsbatteri - 2017-06-07, 22:42

Har samma laddare CB-515 som på bilden och den laddar med lägre spänning på pb mot gel. Se även Knuts kommentar!

dejting för otrogna Följande Tackar Dan Gyll för detta inlägg:
seriös dejtingsida (2017-06-19)
Svara

dejta killar tips www.pancake.se gratis dejting bästa dejting presentationen > bäst nätdejting nätdejting i bregott > ok att dejta flera samtidigt

dejta på internet gratis « dejt i halmstad | vad är att dejta dejtingsidor internet »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning nätdejting utan kostnad Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejta män med barn dejt i lund dejtingsidor som inte kostar Christian & Maria thailändsk dejtingsida Elförsörjning thailändsk dejting 5 dejtingsajt för unga under 18 2017-04-25 dejting i norrland 13:55
bra dejting appar spid dejting u beogradu populäraste dejtingsajter Lassej dejta hur ofta träffas Elförsörjning nätdejting att tänka på 21 bästa gratis dejtingsajt 2016-09-12 thai dejting sverige 20:22
inledningsfras nätdejting vad innebär att dejta om dejtingsajter LaPa telefondejt Elförsörjning dejta i malmö 1 vi har dejtat i 3 månader 2015-06-29 dejtat i 3 månader 17:49
prata i telefon med dejt nätdejting i sverige e3 date framat kk dejt sida Elförsörjning är nätdejting bra 46 varför är nätdejting bra 2014-06-06 dejta thai kvinnor 11:27
roliga dejter i göteborg träffas efter nätdejting indisk dejtingsajt holmsten match n date Elförsörjning match a date regex 3 match a date 2013-07-21 prata i telefon innan första dejten 19:42

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

nätdejting kostnad Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS