Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejtingsajter thailand dejta hockeyspelare vad betyder dejta

Gå tillbaka   alternativ dejtingsida dejta betyder dejta mammor > va betyder dejta dejtingsajter i norge > dejtingsajter sport
nischade dejtingsajter nätdejting text Reseplanering för Husbilen Skriv in vart du tänkt dig resa till så hjälps vi åt att göra den minnesvärd. Eller undrar du om något resmål så frågar du här.

Svara

nätdejting flest medlemmar dejtingsajt som är gratis
Resa genom Schweiz
Gammal
dejta flashback HBK Ställplatsgrupp

Tommy & Elisabeths avatar

Hemvist: Malung
Ålder: 64
dejtingsajter kultur Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 14:39

Vad gäller för genomfartsresa i Schweiz med husbil med totalvikt 4250 kg?
Måsta man ha lastbilskort och måste man betala avgift för ett helt år. Hittar olika uppgifter var än jag söker.

Tommy

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Resa genom Schweiz
Gammal
börja dejta flashback HBK Medlem

Ewa & Jockes avatar

Hemvist: Haninge
Ålder: 49
dejtingsajt flest medlemmar Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 14:51

Även vi har hittat en massa olika uppgifter över vad som gäller...
Då inte Schweiz i sig självt har varit målet för vårt resande, har vi helt enkelt valt att åka runt det landet....

//Jocke

dejting för högutbildade nätdejting ta kontakt Ewa och Jocke

dejtingsajt ligga Följande 2 användare säger Tack till Ewa & Jocke för detta inlägg:
nätdejting historier (2017-06-14), dejta helt gratis (2017-06-12)
Gammal
dejtingsajt användarnamn HBK Referensgrupp

ClasBs avatar

Hemvist: Växjö
Ålder: 44
tips nätdejting Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 14:51

Jag brukar titta in hos Motormännen som jag anser är en tillförlitlig källa, hoppas också det är så..
Såhär skriver de, inget svar gällande körkort men den andra frågan besvaras
erfarenhet av dejtingsajter Vägavgifter

dejtingsida för gamers Personbil under 3,5 ton, med/utan släp, motorcykel
Motorvägskörning kräver ett klistermärke på vindrutan. Märket kallas dejtingsajt usa Autobahn-Vignette, kostar 40 CHF och gäller ett kalenderår. Eller mer exakt: från december året innan till och med januari året efter. Korttidsmärken finns inte.

Drar man husvagn eller annat släp måste man köpa två märken. Vignettlösa fordon bötfälls. Likaså om märket är felplacerat, ligger löst eller om gamla märken sitter kvar. Köp vignetten på bensinstationer nära gränsen, eller hos tullen vid gränsen. Håll utkik efter skylten dejta bönder Vignetten-Verkauf. dejting bönder Läs mer om vigentten här.

För Grand St-Bernardtunneln (söder om Martigny till Aosta i Italien) tas en extra avgift. Läs mer på dejtingsidor för handikappade www.letunnel.com. Likaså för Munt la Schera-tunneln mellan Zernez i Schweiz och Livigno i Italien.

norska dejtingsajter Husbil över 3,5 ton, andra tunga fordon
köper inte vignette utan betalar dejtingsajt norge Schwerverkehrsabgabe (tyska) eller dejting äldre kvinnor RPLF (franska), en skatt baserad på fordonets typ och vikt. Skatten gäller för färd på alla vägar, inte bara motorvägar. För en tung husbil är skatten 3.25 CHF/dag, men alltid minst 25 CHF. Eller så betalar man CHF 32:50 för tio preciserade resdagar. Anmäl fordonet hos tullen vid gränsen. Om tullkontor saknas eller är stängt betalas skatten i en butik i närheten, eller på posten.

.................................................. ............................
IFK Göteborg: Sv mästare 18 ggr, Sv cupvinnare 7 ggr, UEFA cupvinnare 2 ggr

jämför dejtingsidor Följande 4 användare säger Tack till ClasB för detta inlägg:
Gammal
dejt som slutar höra av sig HBK Medlem

Rolandns avatar

Hemvist: Malmö
jämföra dejtingsidor Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 14:54

Våra svenska undantagsregler avseende B körkort taget före -96 gällde när jag åkte igenom där för några år sedan och jag frågade på deras turistbyrå.
Även tyskarna har ju liknande regler och de är många som åker in där.

Jag fick även visa Pass och körkort vid Tullen då jag skulle betala för 10 dagars resa där och inte någon kommentar då heller om körkortets giltighet.
Tror det var en minimi avgift på 25 SFranc

dejt höra av sig Roland

internationella dejtingsidor Följande 3 användare säger Tack till Rolandn för detta inlägg:
funkar internetdejting (2017-06-15), internetworld dejting (2017-06-12), internet dejting gratis (2017-06-12)
Gammal
dejt slutar höra av sig HBK Medlem

Rolandns avatar

Hemvist: Malmö
dejtingsidor för kristna Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 15:00

Här är ett dokument som jag printade ut och fyllde i innan ankomst till Tullen.

Lite lurigt att hitta och den kvinnliga tullaren var imponerad att jag printat det själv och fyllt i det i förväg.
Bifogade bilder
Filtyp: pdf nätdejting irl (89,1 KB, 118 visningar)
Filtyp: pdf dejtingsajt aktiviteter (52,9 KB, 82 visningar)

dejtingsajt för alternativa Roland

vad kostar dejtingsajter Följande 2 användare säger Tack till Rolandn för detta inlägg:
dejtingsajt snygga (2017-06-13), chatta och dejta (2017-06-12)
Gammal
bästa dejtingappen 2014 HBK Medlem

Kaj o Gisela.ps avatar

Hemvist: Varberg
Ålder: 60
gratis kristen dejtingsajt Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 15:02

Har vid två tillfällen köpte dessa vid gränsstationen Basel (senast förra året) där de varit mycket tillmötesgående varje gång. Betydligt besvärligare i andra länder.

Kaj o Gisela.p

vilka dejtingsidor är gratis Följande Tackar Kaj o Gisela.p för detta inlägg:
turkisk dejtingsida (2017-06-12)
Gammal
internetworld dejtingsajt HBK Ställplatsgrupp

Tommy & Elisabeths avatar

Hemvist: Malung
Ålder: 64
dejtingsidor test Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 15:08

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsidor för barn Kaj o Gisela.p Visa inlägg
Har vid två tillfällen köpte dessa vid gränsstationen Basel (senast förra året) där de varit mycket tillmötesgående varje gång. Betydligt besvärligare i andra länder.
Vad gäller för körkortet, ska det vara C-kort eller?

Tommy

Gammal
dejtingsida för kristna HBK Medlem

Kaj o Gisela.ps avatar

Hemvist: Varberg
Ålder: 60
dejtingsajter umeå Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 16:13

Nej det var inga problem med undantaget 2013 nu sist 2016 hade jag C1 men de frågade inte om det heller.

Kaj o Gisela.p

dejtingsajt för par Följande Tackar Kaj o Gisela.p för detta inlägg:
Gammal
rekommenderade dejtingsajter HBK Medlem

Belars avatar

Hemvist: Frankrike
Ålder: 73
bästa svenska dejtingsidor Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 16:26

Inga problem att passera med tung bil. Dom är smidiga i tullen och 10dgars-tillståndet går snabbt att fixa. Tänk på att dom inte är med i EU - egentligen ska ev. sprit deklareras och förtullas. Tull som man sedan ska få tillbaka vid utresa igen - men vi har aldrig blivit kollade, tror risken är på gränsen till obefintlig när man stannar för att betala vägtull.

dejting för seniorer Följande Tackar Belar för detta inlägg:
kulturell dejtingsida (2017-06-12)
Gammal
dejtingsajter för par HBK Medlem

Bosse och Gerds avatar

Hemvist: Strängnäs
Ålder: 69
dejtingsajt för seniorer Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-12, 18:10

Det bästa av allt är att för dessa 32,50 schweizerfranc får du köra i 10 dagar under 1 års tid - du kanske kör 5 delsträckor under detta år och resterande 5 delsträckor under nästa år - t.ex. i augusti i år och i juli nästa år = inom 1 år !

Jämför denna avgift med de hutlösa avgifter vi får betala i Österrike - för oss med 3-axlade husbilar kostar det cirka 21 kronor per mil !

dejtingsajt hipster

nätdejting första kontakt Följande 4 användare säger Tack till Bosse och Gerd för detta inlägg:
dejting hipster (2017-06-14), nätdejting när ska man träffas (2017-06-12), dejting hemsidor (2017-06-12), dejt hemsidor (2017-06-12)
Gammal
nätdejting positivt HBK Medlem

Kronvalls avatar

Hemvist: Sjöbo
bästa dejting appen 2015 Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-14, 20:51

Jag vill också veta vad som gäller (yrkesskada att kunna hänvisa till lagstiftning och liknande)
Skicka därför frågan till Schweiz ambassad i Stockholm.
Förväntade mig inte att dom skulle veta men kanske kunde jag få en myndighetskontakt i Schweiz.

I det första mailet glömde jag nämna att det "bara" gällde husbil, fick lite mer information i mail 2.
Finns mycket information och många man kan kontakta. Jag kommer att plöja igenom informationen vid tillfälle, hoppas någon annan hinner före.

---------------------------------------------------------------
Svar första mailet:

Det beror lite på vart i Schweiz ni ska åka då det kan skilja sig lite mellan de olika kantonerna så jag rekommenderar dig att kontakta tullen. De kan snabbt ge dig besked.

Här är en länk till tullsidan om tung transport:
nätdejting läkare

Här är en länk med kontaktuppgifter till de olika kantonerna och deras tullar.
pancakes dejting

Svar andra mailet:

Jag nämnde tullarna för de ger snabba svar. Nedan lite olika länkar som jag hittat. De flesta dock inte på engelska.

Här är länken med alla regler och bestämmelser gällande hela Schweiz.
najbolji dejting sajtovi

ASA, branchföreningen för fordon dejtsajt
Nedan länk visar en sida med olika kategorier, klicka på den som passar:
dejting sajtovi srbija
Om det känns lättare kan du skriva din fråga till
dejtingsajt gay

Som du säkert vet har Schweiz 26 kantoner och varje kanton har sina egna lagar och bestämmelser, liksom egen tullgräns. Varje kanton har också en egen “transportstyrelse” som man kan kontakta.
„Strassenverkehrs- und Schifffahrtsamt (SVSA)“Nedan länk ger dig kontaktuppgifter till dem.
dejtingsajter

Wikipedia har också en sida om de olika körkortsbeteckningarna :
kulturell nätdejting)

Det finns en mycket informativ och bra hemsida om allt möjligt om Schweiz:
dejta yngre tjej

Jag hoppas du kommer vidare med dessa länkar.

Vänliga hälsningar

Gunilla Beck
Economic and Trade section
Embassy of Switzerland
Valhallavägen 64
Box 26143
SE- 100 41 Stockholm
Sweden

gratis dejting sverige //Kjellåke

dejtingsajt etnicitet Följande 3 användare säger Tack till Kronvall för detta inlägg:
dejta 10 år yngre tjej (2017-06-17), snygga tjejer nätdejting (2017-06-14), nätdejting tjejer (2017-06-19)
Gammal
dejtingsajt 40+ HBK Medlem

Kronvalls avatar

Hemvist: Sjöbo
dejta män från usa Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-16, 22:41

Jag skicka frågan, om det svenska B-körkortsundantagets giltighet i Schweiz, till 9 kantoners "Transportstyrelser".

Bifogade även en länk till dejtsidor för funktionshindrade där undantaget redovisas, aktuella svenska undantaget på sidan 76 punkt 2.

Har fått svar från 6 kantoner enl. nedan, ett par av dem har besvarats av polismyndiheten. Jag är imponerad av mycket snabb respons.
Svar från kantonerna på tyska och franska språket har översatts av Google.

dejtingsajt för barn Kanton de Genève
Nous accusons réception de votre courriel qui a retenu notre meilleure attention.

La législation suisse ne prévoit pas d'exception pour la conduite de véhicule de plus de 3.5 tonnes avec la catégorie B (même mobile home).

Vi bekräftar mottagandet av e-post som fångade vårt bästa uppmärksamhet.

Den schweiziska lagstiftningen ger inget undantag för genomförandet av mer än 3,5 ton fordon med kategori B (samma husbil).

norsk dejtingsajt Kanton Aargau
Nein, diese Regel gilt in der Schweiz nicht.
Mit der Kategorie B dürfen Motorfahrzeuge gefahren werden bis zu einem Gesamtgewicht von 3,5t.

Nej, inte den här regeln gäller inte i Schweiz.
Med kategori B motorfordon kan drivas upp till en total vikt av 3,5 ton.

dejtingsidor uppsala Kanton Freiburg
The Swedish driving license is exchanged according to the registered categories.

If no higher category is registered on the Swedish driver's license (category C1 to 7.5t or category C over 7.5t), the driver will not be given other authorizations/exeptions. In this case the driver cannot drive vehicles (motor home) over 3.5t.

dejting 65+ Kanton Zürich
Mit einem ausländischen Führerausweis dürfen in der Schweiz nur die Kategorien gefahren werden, die im Führerausweis aufgeführt sind. Mit der Kategorie B dürfen nur Fahrzeuge bis 3.5 t Gesamtgewicht geführt werden.

Für weitere Fragen und Auskünfte stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.

Med ett utländskt körkort i Schweiz endast kategorierna kan drivas, redovisas i körkort. Med kategori B endast fordon kan styras till 3,5 ton totalvikt.

För ytterligare frågor och information som vi är till ditt förfogande.

dejtat 8 gånger Kanton Basel-Stadt
Svar efter att dom kollat på mitt körkort

So wie ich auf Ihrem Schwedischen Führerschein sehe, besitzen Sie die Kategorie B, welche in der Schweiz bis 3,5 t ( 3'500 kg) erlaubt zu fahren und zusätzlich einen Anhänger bis 750kg.

Das Sie Motorfahrzeuge über 3500kg fahren dürfen, müssten wir offiziell und schriftlich von der Schwedischen Behörde bestätigt haben.

Ich hoffe diese Angaben helfen Ihnen weiter.

Som jag ser på svenskt körkort, du äger kategori B, som upp till 3,5 ton i Schweiz (3500 kg) tillåtet att köra plus en släpvagn upp till 750kg.

Det är tillåtet att köra motorfordon över 3500kg, vi skulle ha bekräftats officiellt skriftligen av de svenska myndigheterna.

Jag hoppas att denna information kommer att hjälpa dig.

nätdejting allt du behöver veta Kanton Basel-Landsschaft
Svar efter att dom kollat på mitt B-körkort

Wie bereits mitgeteilt, wäre nur die Kategorie D1 möglich.

Um einen Wohnwagen führen zu dürfen, benötigt man die Kategorie C1 (bis 7.5t). Deshalb würde in der Schweiz die Kategorie D1 nicht reichen.

Som tidigare meddelats kommer endast kategori D1 vara möjlig.

För att kunna leda en husvagn, behöver du kategori C1 (upp till 7.5t). Därför, i Schweiz, kategori skulle inte räcka D1.

dejting 60+ //Kjellåke

dejta 16 åring Följande 2 användare säger Tack till Kronvall för detta inlägg:
Gammal
dejting för 60 åringar HBK Medlem

Hemvist: Knivsta
dejting för 16 åringar Sv: Resa genom Schweiz - 2017-06-18, 20:10

Undvik om du inte har minst C1-kort måste sammanfattningen bli!

bra presentation dejting exempel Följande Tackar Olof G för detta inlägg:
Svara

nätdejting expressen dejtingsida fängelse dejta svarta män > dejting med herpes dejt i uppsala > dejta linköping

dejtingsajt för hårdrockare « dejting linköping | internationella dejtingsajter hjälp med dejting profil »

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejtingsidor under 18 dejt znacenje gratis dejting online Lennart Jonsson gratis dejter Reseplanering för Husbilen vilken dejtingsida är bäst 10 vilken dejtingsida 2016-04-27 vilken dejtingsida är mest seriös 10:18
dejta synonym dejta en 6 år äldre kille dejtingsajter utan registrering Björkgren dejtingsajter utan medlemskap Våra Husdjur dejt 6 5 dejt 6 região 2013-08-05 dejt 60+ 18:55
nätdejting seriös recensioner dejtingsidor dejting i lund hymermarco gratis internet dejting Reseplanering för Husbilen dejtar doris 16 att dejta en kille med barn 2013-02-22 att dejta en kräfta 10:10
att dejta en hästtjej dejta i new york att dejta Cecilia & Kennet dejtingsidor europa Reseplanering för Husbilen dejtingsida two 9 dejta brandman 2011-09-16 dejtingsidor i finland 21:15
nätdejting bonde nätdejting dåligt dejtingsajt 60+ Conny nätdejtare lever lyckligare längre Reseplanering för Husbilen dejt osäker 1 utländsk dejtingsida 2010-04-13 smeknamn på dejtingsida 18:17

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejtingsida asiater Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS