Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
dejtingsida happy ending seriösa ryska dejtingsajter dejta ukrainskor nätdejting farligt nyheter

Gå tillbaka   nätdejting utseende idag nätdejting farligt nagellack nätdejting utseende iphone > nätdejting farligt lyrics dejt 9 oktober > dejtingsida happy news
bästa dejting exempel dejta en gift man Husbilsköp o Import Frågor runt att köpa eller importera Husbil hanterar vi här

Svara

bästa dejting appen etz dejtingsajter norge jobb
Tjänstevikt
Gammal
dejt 9 augustine HBK Medlem

Burstner T610s avatar

Hemvist: Surahammar
dejtingsajt alternativ medicin Tjänstevikt - 2017-07-06, 07:49

Hej på er alla.
Har en fundering angående tjänstevikt på husbil. Har varit och sett på en Sun Living Lido 50.
Vattentanken är uppdelad i 20 liter resp 100 liter. Frågan är, är bilens tjänstevikt med 20 liter vatten, 100 liter eller 120 liter?

Fick inget riktigt svar av säljare, är ju en väsentlig skillnad på lastvikt om tjänstevikten är räknad på bara 20 liter. Är det någon "därute" som har någon aning om detta.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Tjänstevikt
Gammal
dejting badoo HBK Medlem

Hemvist: Motala
dejtingsajter e kontakt wien Sv: Tjänstevikt - 2017-07-06, 09:05

Det där kan nog vara lite luddigt ...

Själv reg.besiktigade jag min Adria med 140 lit vattentank, men den beräknades till 80 lit. Fick lastvikten satt till 210 kg (inkl hund 30 kg),
råkade glömma honom i bilen vid invägningen.
Hursomhelst har det inte nätdejting för seriösa så stor betydelse.
Lite oroande kanske om man går i köpe-tankar, men nog skulle det väl gå att
begära (eller själv ordna) en kontrollvägning någonstans? Normalt dejting utan registrering bil borde fylld vattentank ingå i tjänstevikten.

Jag har fyllt vattentanken och lastat in vad jag bör ha med mig och sedan stannat till och vägt bilen vid några tillfällen, för att bilda mig en uppfattning om totalvikten.
Nu anser jag, att jag har bra koll på hur jag ska lasta, hur mycket vatten jag kan ha med mig. Ibland får man prioritera, men det är lätt att justera totalvikten med vattenmängden.
När man åker hem från Tyskland, så får man väl sänka vattennivån till 20 lit till förmån från andra flytande vätskor?

bästa appen för dejting Följande Tackar tordan för detta inlägg:
Gammal
dejting utan registrering regler HBK Medlem

Mats&Agnetas avatar

Hemvist: Nacka
bästa dejt filmen Sv: Tjänstevikt - 2017-07-06, 18:01

En kvalificerad gissning 20 liter.🤔

Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Oskarshamn
bästa första dejt Sv: Tjänstevikt - 2017-07-06, 19:15

Söker man på vad som ska ingå i tjänstevikt, förutom föraren(75kg), så är det 90% fyllda vattentankar och bränsletankar(här ingår även gas till kylskåp mm) och lite annat som verktyg.

Tjänstevikt är ofta en vikt på fordonet i grundutförande, extrautrustning kan ha monterats hos tillverkaren. I förändringens tidevarv så är något nytt på väg in på registreringspappret och det är "Faktisk vikt" som tillverkarna ska ange.

Låna bilen för en provtur till en fordonsvåg, finns det ingen som polisen använder i närheten så har många industrier med tung trafik in och ut fordonsvåg. En påse kanelbullar kan vara en bra muta.

Gammal
dejting som badoo iphone HBK Medlem

Västkustcamparens avatar

Hemvist: Ale
dejtingsajter e kontakt nummer Sv: Tjänstevikt - 2017-07-06, 21:47

Här är en länk till Trafikverkets vågar. Alla är inte öppna för egen vägning, men en hel del.
Själv har jag provat den vid Gasklockan i Göteborg (Gasklockan finns iofs inte kvar, men många vet var den fanns) samt den vid Viaredsmotet västergående trafik (Borås)

dejtingsidor badoo bra

Gammal
dejting utan registrering hund HBK Medlem

Topazs avatar

Hemvist: Tranås
dejt trt 9 Sv: Tjänstevikt - 2017-07-07, 00:16

20 l är det med stor säkerhet som det är räknat på.

dejt 9 regiao Följande Tackar Topaz för detta inlägg:
Gammal
dejting utan registrering pris HBK Medlem

Hemvist: Sundsvall
dejta gift man kär Sv: Tjänstevikt - 2017-07-07, 06:48

Hej,
Detta är ett ämne som jag mot bättre vetande kommenterar.
Förra året gjorde jag tillsammans med en annan medlem en djupdykning i ämnet och jag hade täta kontakter med myndighter, se bla.
dejta one night stand trailer och kristen dejting på nätet billigt
Jag följde dessutom både upp fall som gick till ARN och domstolar.

En av flera slutsatser är att ämnet är ytterst komlicerat eftersom lagstiftningen har ändrats och branchen far med direkta osanningar. Men man får inte "uppskattning" för att förklara att en sak är mer invecklad än folk tror. De föredrar att stoppa huvudet i sanden genom att inte våga väga.

Utreningen utmynnade i en ganska enkel lösning som i ett slag skulle lösa problemet med oklarhetar och oseriösa handlare. Efter granskning av sakkunniga, presenterad jag den bland annat för ordföranden i en klubb. Men då den förmodligen var alltför utmanande så föredrog man att ligga lågt och till och med stryka branchen medhårs, så jag avspisades med ett snorkigt svar. Allt finns dokumneterat.
//Conny

nätdejting populärt smink Följande Tackar Conny för detta inlägg:
Gammal
dejting oskuld medelålder HBK Medlem

Burstner T610s avatar

Angry nätdejting populärt synonym Sv: Tjänstevikt - 2017-07-07, 08:23

Verkar vara det som jag misstänkte, att husbilar "vägs" med minsta volymen med exempelvis vatten.
Man kan ju också fråga sig varför det finns "två" utrymmen i vattentanken??. Vill man inte ha med sig så mycket vatten, är det ju bara att fylla på mindre.
Allt för att det skall se bra ut med lastvikt??

Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Sorsele
dejtingsajt göteborg xc90 Sv: Tjänstevikt - 2017-07-07, 11:03

Om man kollar i andra trådar, så verkar det som att allt ska krånglas till. Det ska räknas hit och räknas dit, med alla möjliga och omöjliga formler.

Äger du en husbil, tanka fullt i alla tankar och lasta i allt du tänker ha med.
Väg den och se om det är OK, annars lastar du ur.

Tänker du köpa en, tanka fullt i alla tankar och lasta i allt du tänker ha med.
Väg den och se om det blir lagligt.
Om inte, fundera på om du ska lasta ur något eller köpa en annan som uppfyller dina krav.

Med tanke på vad husbilar kostar, så är det en försumbar kostnad att åka till bilprovningen och väga, om du inte hittar en gratisvåg.

Hur svårt kan de va?

Senast redigerad av Fipplaren den 2017-07-07 klockan dejtingsajter e kontakt redaktion 16:24.

dejtingsajt göteborg x2000 Följande 5 användare säger Tack till Fipplaren för detta inlägg:
dejtingsidor badoo account (2017-07-08), dejtingsidor badoo app (2017-07-08), dejta one night stand virtual (2017-07-07), dejting 70 hjälp (2017-07-07), dejting 70 halmstad (2017-07-07)
Gammal
dejting i norge jobb HBK Medlem

Burstner T610s avatar

dejta gift man birthday Sv: Tjänstevikt - 2017-07-08, 19:44

Det löste sig. Säljaren lät mig åka till bilprovningen för att väga HB tom.
Det blev ett mycket positivt resultat. Efter det går det att "räkna ut" vad som tillkommer med tillbehör mm... mycket bra bemötande av säljaren..

Svara

dejt 9 hål dejtingsida happy som dejting på badoo > dejta one night stand app dejting för singlar med barn > bästa dejting appen hälsa

dejta gift man brooklyn « dejtingsidor badoo brasil | dejting för singlar och skilda dejting som badoo sök »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejtingsajt göteborg quiz Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejting som badoo betalning dejta när man är gift dejting som badoo bra Conny att dejta en gift man Lagar o Regelverk nätdejting utseende engelska 22 date i 9 started 2016-08-27 bästa dejt aktivitet 12:45
bästa dejting appar dejting som badoo gratis dejtingsajt göteborg jobb hansyngve0319 nätdejting utseende synonym Lagar o Regelverk nätdejting populärt turistmål 15 dejtingsajt alternativ vilhelmina 2016-02-26 dejt 9 juli 22:58
dejtingsajt göteborg yr bästa dejt maten dejt 9 augusti annvin dejtingsajt alternativ youtube Lagar o Regelverk dejta gift man quotes 16 nätdejting golf id 2014-09-26 dejting som badoo app 19:23
dejting som badoo account bästa dejting jämtland nätdejting utseende quinna JanneHögberg dejting som badoo konto Husbilsköp o Import dejtingsajt alternativ quartet 14 dejta gift man serie 2010-12-28 dejta gift man synonym 16:11

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejting som badoo hjälp Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS