Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
hur ska man dejta en tjej hur går man på dejt på kim kardashian spelet är dejtingsidor bra seriös dejtingsidor

Gå tillbaka   dejt inte hört av sig på en vecka sveriges bästa dejtingsajter dejt i lund > bra dejtingsida flashback spid dejting u beogradu > bra dejtingsida gratis
vad innebär att dejta bra dejting appar Multimedia TV,Radio,DVD o dylikt diskuterar vi här

Svara

dejta i två månader dejting i finland
Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja).
Gammal
dejtingsida för singlar med barn HBK Medlem

Hemvist: Mölndal
dejta hur ofta träffas Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 05:30

Egentligen kanske man inte skall vara så förvånad för i stort sett alla tillverkare försöker optimera sina vinster och "lura" konsumenterna till att lägga eneorma pengar på optioner, tillbehör och reservdelar/service. Så varför skulle Carthago vara annorlunda?

I en bil som i Sverige kostar närmare 1,5 Mkr, fullt utrustad (E-line 50) satsar Carthago inte ens 200kr på högtalarna (4st). Vi konsumenter köper dessa på Tradera för 79kr/st så gissningsvis betalar Carthago kanske 30kr/st. Det sitter nämligen dessa högtalare i vår bil:

bra dejtingsidor

Vill ni veta hur er favoritmusik låter i våra högtalare, leta reda på den gamla transistorradion ni haft liggandes på vinden och som samlat damm i +20 år. Peta ur de fastklistrade batterierna som av syra fastnat (om inte annat bara för att). Tryck i nätkabeln och plugga in.

Efter du lyckats urskilja radiokanalens utsändning från ordinarie brus, ni vet på den analoga tiden gick det faktiskt att höra (även om kvalitén kan diskuteras) även när mottagningen inte var helt klockren. Vrid nu upp volymen och, i hjärnan, filtrera bort bruset (japp grannarna kommer reagera, så hög volym krävs). Är du nöjd med ljudkvalitén?

Ung. så skitkass (ursäkta språket) är dessa 4 högtalare i vår husbil. Vi åker hellre med radion/CD-spelaren/MP3-spelaren avstängd. Gissningsvis är högtalarna sönderspelade (av förra ägaren) då RMS = 20W och steroen levererar max 4x45W.

Nu råkar min kära hustru och jag gilla musik när vi rullar så vi har för avsikt att göra som i vår gamla bil.

1.) Köpa in en aktiv subwoofer.
2.) Byta ut samtliga befintliga högtalare (se länk ovan).

Subwoofern har jag fastnat lite för Cervin-Wegas VPAS10. Men om någon här i forumet har tips på något som är antingen bättre eller nästan lika bra men till billigare peng mottages tipset tacksamt.

Sedan kommer vi till det här med högtalarna. Det VAR lättare på den svart-vita tiden. En kanal på TV att välja mellan. 3 glassar (Pucko, Iglo och Päronsplitt. Svart färg på T-forden osv.

Idag, sjuhundrafemtielva glassmaker, bilfärger som skiftar färg beroende på humör (typ), + 1000 tv-kanaler (satelit) och hundratals högtalare som ser nästan exakt lika ut. Endast tillverkarens namn och pris skiljer (fast ändå inte).

nätdejting inget för mig Vad är tillräckligt bra utan att köpa det svindyraste?????

På 2 av platserna i bilen (förardörren och vid passagerarsätet) finns gott om montagedjup för att sätta dit 5,25" högtalare (är det någon vits eller kastar man pengarna i sjön). Och ovanför matplatsen är max monteringsdjup (utan mellanringar) ca. 50mm.

Enklast och helst monteras 4" då inget ingrepp i övrigt behövs. Krävs det, för att få väsentligt bättre ljudkvalité kan montering av exra diskanter utföras.

Vi är inga finsmakare och har inte för avsikt att lägga hysteriskt med pengar eller arbete för att få kanonljud MEN vi vill ha hyfsat rent ljud som fungerar för oss Svensson BRA att lyssna på musik i 1:a hand.

cougar dejting dejta justin bieber spel Tips/kommentarer mottages tacksamt.

Hjälp mig/oss att välja högtalare & sub!

By the way stereon vi har är en Blaupunkt Sand Diego 530 som levererar max 4x45W.

hur man dejtar en tjej

Mvh!
// Niklas

Senast redigerad av Avarage den 2017-07-10 klockan träffas efter nätdejting 12:18.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja).
Gammal
nätdejta hur gör man HBK Medlem

marungas avatar

Hemvist: Tranemo
nätdejting att tänka på Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 10:03

Förre ägaren till min husbil var fantast. Jag har en anläggning som klår det mesta. Underbart ljud i hela vagnen. Haken? Tja den drar ut batterierna på 2 dagar.

/M

Gammal
speed dejting göteborg HBK Medlem

bästa gratis dejtingsajt Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 10:09

Citat:
Ursprungligen postat av thai dejting sverige marunga Visa inlägg
Förre ägaren till min husbil var fantast. Jag har en anläggning som klår det mesta. Underbart ljud i hela vagnen. Haken? Tja den drar ut batterierna på 2 dagar.

/M
Overkill för oss.

Fick tips från en kompis att kolla på DLS:s högtalare.

// Niklas

inledningsfras nätdejting Följande Tackar Avarage för detta inlägg:
Gammal
dejta någon utan barn HBK Medlem

Topazs avatar

Hemvist: Tranås
om dejtingsajter Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 11:56

Kan bara hålla med, original är bedrövligt. Har uppgraderat till alpine aktiv sub o 5.25 + 4 tums högtalare. Blir väldigt stor skillnad för 4-5 tusen väl värt pengarna. Bara o gå in på brl eller likvärdig sida, ofta har dom lite kampanj eller utförsäljning på något som kan passa. Tror oxå att Dls är bra o prisvärda högtalare.

telefondejt Följande Tackar Topaz för detta inlägg:
gratis nätdejting (2017-07-10)
Gammal
att dejta någon med barn HBK Medlem

viggoboys avatar

Hemvist: Trelleborg
Ålder: 67
dejta i malmö Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 13:24

Håller med. bedrövliga högtalare.
Jag bytte mina till JBL.
Det finns klart bättre än dessa men jag är inte beredd att lägga några tusen /st för det optimala ljudet.

vi har dejtat i 3 månader Följande Tackar viggoboy för detta inlägg:
date i stockholm tips (2017-07-10)
Gammal
tips på presentation till dejtingsida HBK Medlem

marungas avatar

Hemvist: Tranemo
dejtat i 3 månader Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 15:35

Citat:
Ursprungligen postat av prata i telefon med dejt Avarage Visa inlägg
Overkill för oss.

Fick tips från en kompis att kolla på DLS:s högtalare.

// Niklas

Ja, det är overkill för mig också, men det får hänga med.

/M

e3 date Följande Tackar marunga för detta inlägg:
dejtat två månader (2017-07-10)
Gammal
presentation till dejtingsida HBK Medlem

kk dejt sida Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 20:32

Det blev 4st Hertz (2st 4" och 2st 5,25" med tweeters) samt en GAS 10" aktive subwoofer.

Nu till nästa fråga. Varifrån har ni tagit 12V till subben (bodelsbatteriet direkt, bilbatteriet direkt, ciggaretttändaruttaget bredvid stereon)???

Mvh!
// Niklas

Gammal
presentation dejtingsida HBK Medlem

Topazs avatar

är nätdejting bra Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-10, 20:45

Citat:
Ursprungligen postat av varför är nätdejting bra Avarage Visa inlägg
Det blev 4st Hertz (2st 4" och 2st 5,25" med tweeters) samt en GAS 10" aktive subwoofer.

Nu till nästa fråga. Varifrån har ni tagit 12V till subben (bodelsbatteriet direkt, bilbatteriet direkt, ciggaretttändaruttaget bredvid stereon)???

Mvh!
// Niklas
Fanns en speciell kabel från min stereo, följde med en kabelsats till subwoofern. Svaret på frågan är alltså via stereons 12 v matning, sen en styrkabel från stereon.

dejta thai kvinnor Följande Tackar Topaz för detta inlägg:
Gammal
att dejta någon som har barn HBK Medlem

roliga dejter i göteborg Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-11, 03:59

Styrsignalen från stereon såg jag något om som hastigast när jag härom dagen bläddrade igenom manualen men ingen 12V-matning ut från stereon. Jag kan ha missat det i all hast. Får kolla igen.

Mvh!
// Niklas
Bifogade bilder
Filtyp: png dejta utan att ligga (75,8 KB, 8 visningar)

Senast redigerad av Avarage den 2017-07-11 klockan höra av sig efter dejt 04:52.

Gammal
dejta någon som har barn HBK Medlem

Topazs avatar

indisk dejtingsajt Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-11, 05:57

Fanns ett extra på röd permanent ström till stereon som gick att använda, då styras alltså sub via stereo och du får allt som innan. Antingen via t-lås eller bodelsbatteri i mitt fall.

match n date Följande Tackar Topaz för detta inlägg:
Gammal
dejtingsajter för unga gratis HBK Medlem

match a date regex Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-11, 06:57

Lite förvånad över att strömmen räcker till med en sådan lösning. Trodde man var tvungen att mata sub:en direkt från batteriet och med hyfsat grov kabel. Fast det behövs tydligen inte då din lösning funkar.

Mvh!
// Niklas

Gammal
bra namn dejtingsajt HBK Medlem

kenjons avatar

Hemvist: Karlskoga
Ålder: 66
match a date Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-11, 12:09

Ja det vanligaste är att dra en separat 12 V till subben. Styrkabeln ser till att den slås av/på i samband med bilstereon.

prata i telefon innan första dejten Följande Tackar kenjon för detta inlägg:
Gammal
dejtingsajt namn HBK Medlem

Topazs avatar

billig dejtingsajt Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-11, 16:59

Citat:
Ursprungligen postat av bygga en dejtingsida Avarage Visa inlägg
Lite förvånad över att strömmen räcker till med en sådan lösning. Trodde man var tvungen att mata sub:en direkt från batteriet och med hyfsat grov kabel. Fast det behövs tydligen inte då din lösning funkar.

Mvh!
// Niklas
Ja trodde oxå de, beror väl på hur stor effekt suben är på iofs men det funkar o var smidigt, låter tillräckligt bra oxå.

Gammal
dejting för pensionärer HBK Medlem

Wizards avatar

Hemvist: Mark
bra profilbild nätdejting Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-11, 18:26

Kanske du har hjälp av detta:
bästa dejtingsajt gratis

//W
On the road again
Goin' places that I've never been
Seein' things that I may never see again
And I can't wait to get on the road again

dejtingsajt för pensionärer Willie Nelson

nätdejting bra frågor Följande Tackar Wizard för detta inlägg:
Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Stockholm
dejtingsajt för unga Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-11, 19:09

Har inte biltema helt ok högtalare jämfört med priset? det har jag läst mig till på lite diverse audioforum.

Gammal
priser på dejtingsidor HBK Medlem

Talking dejta thailändska kvinnor Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-12, 20:19

Vilken skillnad det blev! Nu njuter man ju av musiken igen. 👍😎

Gammal
fördelar med nätdejting HBK Referensgrupp

ClasBs avatar

Hemvist: Växjö
Ålder: 44
frågor att ställa nätdejting Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-12, 20:25

Vad köpte ni får några högtalare?

.................................................. ............................
IFK Göteborg: Sv mästare 18 ggr, Sv cupvinnare 7 ggr, UEFA cupvinnare 2 ggr

Gammal
fördelar och nackdelar med nätdejting HBK Medlem

bra frågor nätdejting Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-13, 05:14

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsidor helt gratis ClasB Visa inlägg
Vad köpte ni får några högtalare?
Fram i bodelsdörren och förvaringslådan bredvid passagerarplatsen blev det dessa:
date tehnice u650

Bak över matplatsen öppnade jag upp hålen lite och satte dit dessa:
dejta någon på jobbet

Och under passagerarstolen satte vi en sådan här:
date de sortie s6

// Niklas

spray dejt Följande 2 användare säger Tack till Avarage för detta inlägg:
Gammal
dejting för otrogna HBK Medlem

Sonics avatar

Hemvist: Ekerö
dejta 2 killar samtidigt Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-13, 09:25

Din lösning med de nya högtalarna blir säkert bra. Jag har oxså bytt ut standardskräpet mot nya fasta högtalare JBL GTO 429. Men använder nästan uteslutande en blåtandhögtalare Bose soundlink 2 numera👍 En laddning håller hela dagen.
Fördelen med den är att man får en enhet som är mobil..kan flyttas mellan bostaden och husbilen och användas utomhus. Ger ett bra ljud för ca 2000kr
Till den kör jag paddan med nedladdade Spotifylistor som funkar offline och som radio appen Tunein Radio med alla svenska och ca 70000 kanaler från hela världen. Använder samma upplägg i vanliga bilen..bara att flytta över 🎸
Bifogade bilder
Filtyp: jpg dejting på internet (112,9 KB, 1 visningar)

dejtingsidor kristen Bosse

dejta män i uniform

Senast redigerad av Sonic den 2017-07-13 klockan dejten har slutat höra av sig 09:28.

Gammal
dejta på internet gratis HBK Medlem

funkar dejtingsidor Sv: Original högtalare = ett skämt! (Hjälp oss välja). - 2017-07-13, 10:43

Citat:
Ursprungligen postat av annorlunda nätdejting Sonic Visa inlägg
Din lösning med de nya högtalarna blir säkert bra. Jag har oxså bytt ut standardskräpet mot nya fasta högtalare JBL GTO 429. Men använder nästan uteslutande en blåtandhögtalare Bose soundlink 2 numera�� En laddning håller hela dagen.
Fördelen med den är att man får en enhet som är mobil..kan flyttas mellan bostaden och husbilen och användas utomhus. Ger ett bra ljud för ca 2000kr
Till den kör jag paddan med nedladdade Spotifylistor som funkar offline och som radio appen Tunein Radio med alla svenska och ca 70000 kanaler från hela världen. Använder samma upplägg i vanliga bilen..bara att flytta över ��
Hur sätter du fast den i bilarna så den inte riskerar flyga runt och skada dig/er vid krock eller kraftig inbromsning?

Svara

hur ofta ska man dejta i början internetdejting presentation bästa dejtingsidan på nätet > internetdejting statistik hur ofta höra av sig till dejt > gratis dejtingsajter för äldre

happy cake dejt « dejtingsajter bäst i test | internetdejt tips populäraste dejtingsidorna »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning pannkakan dejting Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
loginlogout dejting dejting för ensamstående föräldrar skapa dejtingsida Carls skapa egen dejtingsida Sköt om Husbilen starta dejtingsida 14 rädd för att gå på dejt 2015-09-22 att gå på dejt 12:18
höra av sig efter date engelsk dejtingsajt dejta på tinder Conny dejtingsajt i norge Under Markisen när höra av sig efter dejt 1 dejta killar tips 2012-05-18 bästa dejting presentationen 10:54
nätdejting i bregott www.pancake.se gratis dejting dejta män med barn WIRADO dejtingsidor som inte kostar Försäkring o Skatt thailändsk dejtingsida 11 thailändsk dejting 2009-05-21 dejtingsajt för unga under 18 19:56

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

starta en konversation på dejtingsida Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS