Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
norska dejtingsajter dejtingsajt norge dejting äldre kvinnor dejt som slutar höra av sig

Gå tillbaka   bästa dejtingsajt 2014 dejt höra av sig dejtingsajt bäst > dejt slutar höra av sig dejting 35+ > dejtingsajt för alternativa
dejtingsajter 40+ dejtingsajt under 18 Husbilsköp o Import Frågor runt att köpa eller importera Husbil hanterar vi här

Svara

dejtingsida för kristna rekommenderade dejtingsajter
Oseriös handlare???
Gammal
10 anledningar att dejta en hästtjej HBK Medlem

Hemvist: Hässleholm
dejta transsexuell Oseriös handlare??? - 2014-03-25, 11:41

Har en kompis som jagar ny husbil nu, o hittade en på Blocket som var högintressant. När hon sen går igenom listan från annonsen på bilen, så saknas betydande mängd saker.
-Stått i garage - Noterat: Skitig på taket som vittnar om långvarig utevistelse
- Ej rost - Noterat, rost på bärande balkar undertill, rostiga skruvar runt solcellen,
- Fullt utrustad - Noterat, tre gafflar, en kniv, två el tre skedar o några andra pryttlar, kallar i alla fall inte jag "fullt utrustad". Porslinet såg jag inget av, o några kastruller. Garaget var fullsmockat med mög..rent ut sagt.
- Medföljade släp, som var tyskregistrerat, får alltså inte köras i Sverige . Går inte att registrera i Sverige heller, för små hjul. Tjosan.
- Ej skador - Noterat, på taket, en lagning mellan plåt o plast, som var fixad flera gånger. En rejäl buckla på garagedörren, o nån annan reva också.
- Naturligtvis finns inga svenska instruktionsböcker med sådana bilar, o de VET inte att det är lag på det i Sverige när man köper via FÖRETAG.
- De ville inte låta henne provköra bilen...naturligtvis inte, de hade ingen grön skylt. Hur ska man då veta hur den är att köra???? De körde själva.
Direktimport, nystartat företag i Markaryd bortom Ladan. Jag kände när jag körde därifrån, att där ska man inte handla. Nåja, de, åkte rejält på pumpen när de försökte lura min kompis i alla fall. Är det fler som känt av nåt sånt???

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting akademiker Följande 7 användare säger Tack till Katarina Tågerud för detta inlägg:
gratis dejting sverige (2014-03-25), dejtingsajt 40+ (2014-03-25), dejtingsajt för barn (2017-04-21), norsk dejtingsajt (2014-07-13), dejtingsidor uppsala (2014-03-26), dejting 65+ (2014-03-25), dejtat 8 gånger (2014-03-26)
Sv: Oseriös handlare???
Gammal
första mail dejtingsajt HBK Medlem

Bestliners avatar

Hemvist: Tjörn
dejting för överviktiga Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-25, 11:52

Citat:
Ursprungligen postat av new york date app Katarina Tågerud Visa inlägg
Har en kompis som jagar ny husbil nu, o hittade en på Blocket som var högintressant. När hon sen går igenom listan från annonsen på bilen, så saknas betydande mängd saker.
-Stått i garage - Noterat: Skitig på taket som vittnar om långvarig utevistelse
- Ej rost - Noterat, rost på bärande balkar undertill, rostiga skruvar runt solcellen,
- Fullt utrustad - Noterat, tre gafflar, en kniv, två el tre skedar o några andra pryttlar, kallar i alla fall inte jag "fullt utrustad". Porslinet såg jag inget av, o några kastruller. Garaget var fullsmockat med mög..rent ut sagt.
- Medföljade släp, som var tyskregistrerat, får alltså inte köras i Sverige . Går inte att registrera i Sverige heller, för små hjul. Tjosan.
- Ej skador - Noterat, på taket, en lagning mellan plåt o plast, som var fixad flera gånger. En rejäl buckla på garagedörren, o nån annan reva också.
- Naturligtvis finns inga svenska instruktionsböcker med sådana bilar, o de VET inte att det är lag på det i Sverige när man köper via FÖRETAG.
- De ville inte låta henne provköra bilen...naturligtvis inte, de hade ingen grön skylt. Hur ska man då veta hur den är att köra???? De körde själva.
Direktimport, nystartat företag i Markaryd bortom Ladan. Jag kände när jag körde därifrån, att där ska man inte handla. Nåja, de, åkte rejält på pumpen när de försökte lura min kompis i alla fall. Är det fler som känt av nåt sånt???
Det var säkert en lycksökare som "hittade på" en historia runt bilen han importerat.
Ett par saker dock. "Fullt utrustad" är normalt en beteckning på bilens utrustning dvs solceller, AC , dubbla batterier och dyligt. Här räknar man inte in husgeråd.
Att det finns ett krav på svensk instuktionsbok vid köp från firma var en nyhet. Vilken lag eller förordning bestämmer detta? Det är helt klart en branchnyhet om det är sant.

Gammal
alla dejtingsidor HBK Medlem

Stengränds avatar

Hemvist: Uppsala
nätdejting erfarenheter Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-25, 12:50

"Postat av bestliner"
Att det finns ett krav på svensk instuktionsbok vid köp från firma var en nyhet. Vilken lag eller förordning bestämmer detta? Det är helt klart en branchnyhet om det är sant.[/quote]

En produkt som är CE märkt skall följas av en instruktion på landets språk där första försäljningen sker, speciellt om tillverkande företaget är certifierat enl ISO xxxxx

Senast redigerad av Stengränd den 2014-03-25 klockan dejta på badoo 12:54.

första dejt göteborg Följande 3 användare säger Tack till Stengränd för detta inlägg:
dejtingprofil text exempel (2014-03-25), dejta nykterist (2017-04-19), dejtingsajter för äldre (2014-06-08)
Gammal
dejting över 40 HBK Medlem

Anders Bohmans avatar

Hemvist: Mjölby
dejt cafe göteborg Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-25, 15:19

Om man är helt "grön" i detta med husbilar så är det nog ytterst viktigt att få med sig någon med större erfarenhet!
Jag tror säkert att man via detta forum kan få hjälp.
Många av oss har ju många års erfarenhet av egna erfarenheter och i värsta fall misstag
Även om man inte utger sig för att vara något proffs så kan ju även enkla råd göra att kostbara misstag undviks.

rolig dejt göteborg Följande Tackar Anders Bohman för detta inlägg:
Gammal
dejtingsida profil HBK Medlem

Bestliners avatar

Hemvist: Tjörn
mysig dejt göteborg Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-25, 16:08

Citat:
Ursprungligen postat av dejt aktiviteter göteborg Stengränd Visa inlägg
"Postat av bestliner"
Att det finns ett krav på svensk instuktionsbok vid köp från firma var en nyhet. Vilken lag eller förordning bestämmer detta? Det är helt klart en branchnyhet om det är sant.

En produkt som är CE märkt skall följas av en instruktion på landets språk där första försäljningen sker, speciellt om tillverkande företaget är certifierat enl ISO xxxxx[/quote]

CE märkning av husbilar är nog inte så vanligt om det alls finns. Det är inte heller så vanligt att husbilshandlare är ISO kvalitetcertifierade. Kanske någon av de stora är det.
I detta fall gällde frågan en begagnad husbil och då gäller inte tillverkarens skyldighet alls. Bilen kanske såldes i ett annat land så varifrån kommer påsåendet att det är lag på svensk instruktionsbok vid försäljning av begagnade husbilar? Jag tror inte det finns någon sådan lag och då är det vilseledande att påstå detta.

dejta dvärgar Följande 2 användare säger Tack till Bestliner för detta inlägg:
dejtingsidor forum (2014-03-25), dejta grannen (2014-03-25)
Gammal
profilbild dejtingsida HBK Medlem

Lasse Ns avatar

Hemvist: Mjölby
Ålder: 71
dejting hjälp Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-25, 20:25

Gasolapparaterna måste åtföljas av svensk bruksanvisning. Om detta ej medföljer vid införseln så kan bilen ej registreringsbesiktigas. Vad jag vet så är det ej någon liknande lag för övriga fordonet.

Gammal
nätdejting kultur HBK Medlem

Rolandns avatar

Hemvist: Malmö
dejt hjälp Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-25, 20:49

Citat:
Ursprungligen postat av dejta hiv Lasse N Visa inlägg
Gasolapparaterna måste åtföljas av svensk bruksanvisning. Om detta ej medföljer vid införseln så kan bilen ej registreringsbesiktigas. Vad jag vet så är det ej någon liknande lag för övriga fordonet.
Det är många år sedan det kravet försvann.
Samtidigt som man slopade ventilationskontrollen.

msn dejting Roland

dejtingsajt hiv Följande 2 användare säger Tack till Rolandn för detta inlägg:
Gammal
dejtingsida för otrogna HBK Medlem

Peter Lindbloms avatar

Hemvist: Säter
Ålder: 48
dejtingsajter som är gratis Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-26, 08:09

Svenskar är ju mästare i att försköna. Den enda begagnade husbil jag skulle köpa i Sverige är min egen
Annars köper jag hellre en från Tyskland.

Peter

tv3 dejt Följande 7 användare säger Tack till Peter Lindblom för detta inlägg:
bästa dejt sidan (2017-02-28), jämföra dejtingsajter (2014-03-26), internationell nätdejting (2017-03-20), nätdejting fakta (2017-02-28), dejta bipolär (2014-03-26), dejta göteborg (2014-07-13), gratis dejtingsidor (2017-02-28)
Gammal
dejta i helsingborg HBK Medlem

Punx8s avatar

Hemvist: Örebro
Ålder: 47
nätdejting för ensamstående Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 18:06

Citat:
Ursprungligen postat av nätdejting appar Peter & Helena Visa inlägg
Svenskar är ju mästare i att försköna. Den enda begagnade husbil jag skulle köpa i Sverige är min egen
Annars köper jag hellre en från Tyskland.

Peter
Hur tänker man när man men kontinuerligt uppmanar folk att handla i Tyskland eller andra länder? Man kan ju inte ha småbarn för då hade man väl insett att varje krona som hamnar utomlands inte gagnar deras framtid i varje fall, säkert en Tysk handlare vars barn och barnbarn som mår bra i varje fall. Personligen så anser jag nog att handlarna i detta land är minst lika seriösa eller oseriösa som någon annanstans, sen att vi har en annan prisbild må så vara, jag betalar det, är här jag intjänat mina pengar och i detta land jag förhoppningsvis skall avsluta min tid med.

presentationer på dejtingsidor Följande 9 användare säger Tack till Punx8 för detta inlägg:
nätdejting under 18 (2014-06-08), anonym dejtingsida (2014-06-08), dejtingsajter ukraina (2014-03-28), dejta jungfru (2014-03-28), jungfrun dejta (2014-03-27), dejtingsida umeå (2014-03-27), dejtingsida badoo (2017-02-28), dejtingsidor ryssland (2014-03-29), kan man dejta på facebook (2014-03-28)
Gammal
nätdejting råd HBK Medlem

Peter Lindbloms avatar

bästa dejting appen android Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 18:32

Citat:
Ursprungligen postat av roliga dejter Punx8 Visa inlägg
Hur tänker man när man men kontinuerligt uppmanar folk att handla i Tyskland eller andra länder? Man kan ju inte ha småbarn för då hade man väl insett att varje krona som hamnar utomlands inte gagnar deras framtid i varje fall, säkert en Tysk handlare vars barn och barnbarn som mår bra i varje fall. Personligen så anser jag nog att handlarna i detta land är minst lika seriösa eller oseriösa som någon annanstans, sen att vi har en annan prisbild må så vara, jag betalar det, är här jag intjänat mina pengar och i detta land jag förhoppningsvis skall avsluta min tid med.
Du måste vara en av få som inte någon försökt lura på en vara med diverse fel. Må vara en överspacklad rostskada på din första bil, eller knackande ventiler som någon fått tyst genom att hälla i SAE90 olja, omlackad bil för att dölja skavanker. Svenskar har mycket svårt att låta bli att försköna en vara och att förringa eventuella fel, min erfarenhet är att t.ex tyskarna gör precis tvärtom.
Mina barn är överlyckliga över att få åka i nyare och säkrare bilar än vad hade varit fallet om samma pengar skulle ha lagts i Sverige. Och varför skulle mina barns framtid bli bättre om jag köpte en husbil av privatperson Nisse Hult i Gävle ?

Peter

förslag på roliga dejter Följande 3 användare säger Tack till Peter Lindblom för detta inlägg:
Gammal
nätdejting tips och råd HBK Medlem

Jannemickels avatar

Hemvist: Söderhamn
dejta handikappade Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 18:38

Citat:
Ursprungligen postat av dejting handikappade Peter & Helena Visa inlägg
Du måste vara en av få som inte någon försökt lura på en vara med diverse fel. Må vara en överspacklad rostskada på din första bil, eller knackande ventiler som någon fått tyst genom att hälla i SAE90 olja, omlackad bil för att dölja skavanker. Svenskar har mycket svårt att låta bli att försköna en vara och att förringa eventuella fel, min erfarenhet är att t.ex tyskarna gör precis tvärtom.
Mina barn är överlyckliga över att få åka i nyare och säkrare bilar än vad hade varit fallet om samma pengar skulle ha lagts i Sverige. Och varför skulle mina barns framtid bli bättre om jag köpte en husbil av privatperson Nisse Hult i Gävle ?

Peter
Herre gud vilken inställning !
// Janne

dejta rika kvinnor Följande 6 användare säger Tack till Jannemickel för detta inlägg:
dejtingsidor seriösa (2017-02-28), erfarenhet av nätdejting (2014-03-27), danska dejtingsajter (2014-03-28), dejta rätt (2014-03-27), dejtingsidor för bönder (2014-03-29), svensk dejtingapp (2014-03-28)
Gammal
nätdejting test HBK Medlem

Punx8s avatar

Hemvist: Örebro
Ålder: 47
dejting spel online Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 18:45

Citat:
Ursprungligen postat av online dejting sajtovi Peter & Helena Visa inlägg

Peter
Nationalekonomi tror jag det kallas, om Nisse Hult spenderar sina pengar någonstans i detta land med i led 2 alternativt startar ett företag där dina barn kanske framgent får jobb i något led. Tycker det är rätt logiskt..

online dejting Följande 6 användare säger Tack till Punx8 för detta inlägg:
dejt 3 (2014-06-08), dejta 3 år yngre (2014-03-28), dejt 36 frågor (2014-03-27), dejt nummer 3 (2014-03-27), dejtingsajt viktoria (2014-03-29), dejting 30+ (2014-03-28)
Gammal
inledning nätdejting HBK Medlem

Bennsans avatar

Hemvist: Vänersborg
Ålder: 66
dejtingsida stockholm Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:01

Din inställning må vara bra men sverige gick väl inte med i EU enbart för att leka med "dom stora pojkarna". Med medlemsskapet följde vissa fördelar åtminstone för oss "otrogna". Köpte en 20A's MPPT-regulator från Kina idag, hemska tanke. Svårt att låta bli att köpa en vara för 800:- som kostar 1900:- om man köper den av en svensk handlare. Sådan är jag tur att det inte är dödsstraff för mitt tilltag.

Bennie

dejting västerås Följande 5 användare säger Tack till Bennsan för detta inlägg:
dejtingsajter polen (2014-03-27), engelska dejtingsajter (2014-03-29), nätdejting omsättning (2014-03-27), dejting pannkakan (2014-03-29), dejta gratis (2014-03-27)
Gammal
srpski dejtingsajt HBK Medlem

Peter Lindbloms avatar

dejta västerås Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:05

Ni må tycka vad ni vill.
Så länge jag inte har för mycket pengar och kan köpa nytt oavsett pris så lägger jag pengarna där jag får valuta och service för dom.

Något om ett frihandelsavtal ????

Peter

dejtingsajter för gifta Följande 8 användare säger Tack till Peter Lindblom för detta inlägg:
wordfeud dejting (2014-03-27), varför nätdejting (2014-03-27), dejtingsajt frågor (2014-03-29), dejt frågor (2014-03-28), dejting frågor (2017-04-19), roliga dejting frågor (2014-03-27), dejta 2 tjejer samtidigt (2014-03-27), dejta 2 samtidigt (2014-07-13)
Gammal
srpski dejting sajtovi HBK Medlem

Bennsans avatar

Hemvist: Vänersborg
Ålder: 66
nätdejting skriva meddelanden Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:16

När någon av oss berättar att man köpt någonting utanför rikets gränser så bemöts detta utav en del kritikt med kommentarer som att man ska gynna svensk handel & svenska handlare. Må så vara att det förekommer sådana åsikter, det får man acceptera. Jag tycker däremot att man skall glädjas med den som gjort enligt egen uppfattning en bra affär oavsett var man köpt. Det är ju trots allt hans pengar & hans ekonomi som bestämmer.

Bennie

romantisk date malmö Följande 7 användare säger Tack till Bennsan för detta inlägg:
dejtingsajter bästa (2014-06-08), dejtingsajter kostnad (2014-03-28), nätdejting bra (2014-06-08), dejta otrogna (2014-07-14), dejta kort kille (2014-03-29), bra användarnamn på dejtingsida (2014-03-27), uppsats om nätdejting (2014-07-13)
Gammal
olika nätdejtingsidor HBK Medlem

Montreals avatar

Hemvist: Alingsås
dejt 8 Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:21

Frågan är väl om någon kommer att tacka oss, när de inkomster som skulle betala vår välfärd hamnar i andra länder. Det bygger ju på att vi sysselsätter varandra, och inte kineser eller andra. Både våra pengar och våra arbetstillfällen exporteras ju då!

Resan är målet!

Senast redigerad av Montreal den 2014-03-27 klockan dejta badoo 22:34.

speeddate 8 Följande 4 användare säger Tack till Montreal för detta inlägg:
dejting appar till iphone (2014-03-28), amerikansk nätdejting (2014-03-27), dejta vegan (2014-03-27), dejtingsajt för upptagna (2014-03-29)
Gammal
dejtingsajter för funktionshindrade HBK Medlem

Håkan Js avatar

Hemvist: Uppsala
Ålder: 58
nätdejting användarnamn Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:21

Det är därför det låter så otroligt stolligt att framhålla att det endast är tyskköp som gäller.
Finns många som köper i Sverige och gör en bättre affär än i Tyskland däribland vi på nuvarande bil. Så inget är svart eller vitt.
Sedan om man köper inhemskt så slipper man tigga om instruktionsböcker här på forumet.
Har sagt det förr, köp där det känns bäst och billigast.

//Håkan J

hp dejtingsajt Följande 6 användare säger Tack till Håkan J för detta inlägg:
dejting 2013 (2014-03-28), dejtingsajt 2013 (2014-03-29), dejta en kändis (2014-03-28), nätdejting fungerar det (2014-03-27), nätdejting funkar det (2014-03-27), sveriges bästa dejtingsajt (2014-03-29)
Gammal
nätdejting för yngre HBK Medlem

Sören-6830s avatar

Hemvist: Vellinge
dejta otrohet Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:50

En liten undran:
Antar att alla som pläderar för att köpa i Sverige kör Kabe, Volvo eller annan svenskproducerad.
Inte köps det väl vin, öl mm i gränsbutikerna heller?

dejta 10 år äldre man dejting 20 år Sören F

dejting otrohet Följande 5 användare säger Tack till Sören-6830 för detta inlägg:
dejtingsidor body (2017-03-20), dejtingsida handikappade (2014-03-27), internationell dejtingsida (2014-03-28), ung dejtingsida (2017-03-01), dejta 19 åring (2014-03-27)
Gammal
alternativa dejtingsidor HBK Styrelse

Lundsholms avatar

Hemvist: Kristinehamn
Ålder: 58
dejtingsajter norge Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:51

Citat:
Ursprungligen postat av dejta asiatiska killar Peter & Helena Visa inlägg
Ni må tycka vad ni vill.
Så länge jag inte har för mycket pengar och kan köpa nytt oavsett pris så lägger jag pengarna där jag får valuta och service för dom.

Något om ett frihandelsavtal ????

Peter
Du må tycka vad du vill men dra inte alla över en kam... Det är ju jättebra att du är nöjd med din affär, men vi som är nöjda med vår svenska affär... Låter som du tycker vi är lite dumma... Kanske jag som misstolkar, men dina senaste inlägg var väldigt kategoriska...

Vi är väldigt nöjda med vår svenska handlare som absolut INTE försökt lura oss det minsta, snarare tvärtom. Minsta lilla påpekande från oss fixade dom och även flera bättre än överenskommet.

Bengt på Lundsholm

dejtat 5 gånger Följande Tackar Lundsholm för detta inlägg:
Gammal
date 18 år HBK Medlem

Rolandns avatar

Hemvist: Malmö
test av dejtingsidor Sv: Oseriös handlare??? - 2014-03-27, 19:55

Evig debatt detta om man skall handla hemma eller utomlands.

Argument som att barnen får det bättre om man handlar hemma låter ju lite krystat. Samtliga husbilar består ju till största delen av produkter tillverkade utanför Sverige, oavsett fabrikat o typ.
Sedan kan man ju titta på de största handlarnas lokaler och se hur lyxiga de är, samt inte minst vissa av ägarnas personbilar, där hamnar nog den största vinsten, inte till några av våra barn.
Många personer som klagar över att man handlar husbil utomlands har inga skrupler när de själva handlar på ICA och väljer den billiga fläsfilen från Danmark och svampen från Polen o grönsaker från Holland.
Likadant när man är på semester, då skall man lura staten på så mycket skatt (som annars gått till barnen?) som möjligt genom att fylla bilen med alkohol i Tyskland.....

Så jag tycker man skall kunna handla sin husbil där man vill, oavsett om handlaren ligger 10 mil norrut eller söderut som i mitt fall.
Detta utan att ha dåligt samvete.
Personligen har jag inte råd med den husbilen som snart är hemma om den kom 10 mil norrifrån.

nätdejting för skilda Roland

dejtingsidor happypancake Följande 15 användare säger Tack till Rolandn för detta inlägg:
vilken dejtingsajt passar mig (2014-06-08), bilder på dejtingsida (2014-03-27), dejtingsida för kurder (2014-03-27), dejting handikapp (2014-03-30), dejtingsajter presentation (2014-03-27), dejt iphone (2014-03-29), nätdejta 20 år (2014-03-30), artikel nätdejting (2014-06-08), dejtingsajt för rika personer (2014-03-27), kanal 5 dejting (2014-03-27), dejtingsajt 100 gratis (2014-03-28), dejta otrogen (2014-03-29), rolig dejtingprofil (2014-03-27), bästa dejtingprofilen (2014-03-28), hitta dejtingsajt (2014-03-27)
Svara

dejting online dejtingsajt asperger nätdejting första mailet > dejting zoosk exempel på dejt presentation > dejtingsajt för araber

dejtingsajt för muslimer « dejting killar | dejta killar dejting för muslimer »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning gratis dejting göteborg Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
exempel på dejting presentation dejting för gifta dejtingsida under 18 StorDansk starta dejtingsajt Säkerhet o Larm sveriges dejtingsajt 10 dejtmig telefon 2014-03-25 nis dejton telefon 14:46
telefon dejt gay billiga dejtingsidor pumpa dejton telefon Svensson&Svensson dejtingsajt happy pancake Detta hände mig! dejting 19 år 24 ta kontakt dejtingsajt 2013-08-26 dejtingsajter malmö 19:32
kristen dejting gratis inleda konversation nätdejting bästa dejtsidan Robroy dejting för under 18 Värt att veta om Husbilar internetdejting första kontakt 11 internetdejting flashback 2011-08-05 nätdejting recensioner 08:42
udda dejtingsidor nätdejting konversation bra namn på dejtingsida Sören-6830 dejtingsida presentation Under Markisen nätdejting guide 7 dejtingsajter utomlands 2011-07-09 dejtingsida rika män 18:21
dejta regler dejtingappar för unga dejtingregler bhammarb dejtingsidor bra Under Markisen nätdejting kristna 14 dejting 70 2011-03-08 dejting 70 plus 17:04

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejta kändis Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS