Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
gratis nätdejting app iphone nätdejting 50 talet gratis dejtingsida flashback inlägg nätdejting 50 nyanser

Gå tillbaka   dejt 6 ut dejta en väns ex dejting 40 plus turk > nätdejting 50 year onlajn dejting sajt > nätdejting 50 years
nätdejting mötesplatsen otto dejting gratis yrkesutbildningar Reseplanering för Husbilen Skriv in vart du tänkt dig resa till så hjälps vi åt att göra den minnesvärd. Eller undrar du om något resmål så frågar du här.

Svara

dejtingsajter usa chords dejtingsida akademiker wiki
CYPERN?? - Med HB eller HV.
Gammal
dejtingsajt för kurder ifrån HBK Medlem

PatricSs avatar

Hemvist: Umeå
Ålder: 66
dejta någon på jobbet gravid CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2015-01-13, 10:39

Någon som på senare år varit med HB eller HV till Cypern?
Erfarenheter å tips mottages tacksamt.
Färjor från Grekland eller Turkiet? Priser?
Ställplatser å campingar? Priser?
Går det att passera mellan nord och sydsidan på Cypern? Var?
Golf - går det att stå över natt på golfbanorna? El?
mm
Tacksam för tips - råd å dåd.

Mvh
Patric
fri herre
via est vita

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
najbolji dejting sajt Följande Tackar PatricS för detta inlägg:
att dejta ett ex (2015-01-13)
Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV.
Gammal
dejtingsajt för kurder irak HBK Medlem

TO+GUs avatar

Hemvist: Timrå
ny dejtingsajt Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2015-01-13, 11:19

Hej
Vi träffade en ensam kille i Ayia napa för några år sedan,
han berättade om hur han hade rest till Cypern m.m.
Du kanske kan spåra han genom bilregistret.

Tommy R
dejta sitt ex

dejtingsajt för asexuella Följande Tackar TO+GU för detta inlägg:
Gammal
dejtingsidor kultur ordbok HBK Medlem

Amstels avatar

Hemvist: Orust
den bästa dejtingsajt Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2015-01-13, 21:17

Citat:
Ursprungligen postat av vilken dejtingsajt är bäst 2015 biljetter PatricS Visa inlägg
Någon som på senare år varit med HB eller HV till Cypern?
Nej, Patric, det har jag inte men jag vill gärna!
Har tagit upp frågan och gett några svar på tråden "Amstel i Grekland"
Jag lider inte av paranoia men vill av olika skäl inte ha mina svar i den öppna delen av forumet. Ha överseende med det!
Julian

gratis dejting i mobilen gratis Följande Tackar Amstel för detta inlägg:
Gammal
gratis dejting i mobilen malmö HBK Medlem

PatricSs avatar

Hemvist: Umeå
Ålder: 66
dejting hemsidor dalaorter Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2015-01-27, 09:45

Fick idag svar från från en representant för Cyperns Turistråd i sverige.
De hade för en dryg vecka sedan en infokväll här i Umeå - tillsammans med nåt reseföretag.

Hej

Vi har inte speciellt mkt broschyrer eller material om camping, men jag ska ge dig två länkar.

dejting hemsidor iphone http://www.mytroodos.com/en/camping-picnic/77-camping-picnic

dejting hemsidor inspiration http://www.moa.gov.cy/moa/fd/fd.nsf/DMLcamp_en/DMLcamp_en?OpenDocument#1

Det går fraktfartyg till Cypern men ingen reguljär passagerartrafik. Tidigare trafikerade fraktrederiet Grimaldi trafikerar en rutt från svenska Wallhamn till östra Medelhavet, med stopp i Limassol på Cypern, men de har ständigt förändrade villkor så jag måste hänvisa direkt till rederiet. norska dejtingsidor flashback http://www.cruisecyprus.com/grimaldi_itineraries_and_prices.htm

Mvh

Jens Lundquist
CTO Stockholm

Mvh
Patric
fri herre
via est vita

Senast redigerad av PatricS den 2015-01-27 klockan nätdejting mötesplatsen omdöme 10:08.

dejting hemsidor design Följande Tackar PatricS för detta inlägg:
Gammal
gratis dejting i mobilen nu HBK Medlem

Hemvist: Linköping
Ålder: 73
dejtingsajt för kurder kristna Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2015-01-27, 11:26

gratis nätdejting app lösenord
Nu när man enkelt kan passera gränsen kanske Turksidan kan vara ett alternativ

Du måste lära dig att älska den här världen, för det finns ingen annan

dejtingsajt för funktionshindrade Följande Tackar bosse b för detta inlägg:
dejt 30 oktober (2015-01-27)
Gammal
dejting gratis ziehen HBK Medlem

Hemvist: Linköping
Ålder: 73
dejtingsidor kultur jobb Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2015-01-27, 20:33

Kontaktade en gammal FN kompis som bor på Cypern och fick det här svaret.

Externt länkade bilder i meddelandet har blockerats. Visa bilder
Hej Bo,

Såvitt jag vet - men utan att garantera att jag vet allt - finns det INGEN färjeförbindelse mellan Grekland och Cypern. Det fanns en men den upphörde för ett antal år sedan. Vad angår "Röd sida" vet jag att det finns, i varje fall under sommaren, färjor mellan Turkiet och Cypern. Sorry att jag inte har mer konkreta svar att komma med!

Mvh,
Pär
bosse b

Du måste lära dig att älska den här världen, för det finns ingen annan

dejta exets kompis Följande 3 användare säger Tack till bosse b för detta inlägg:
Gammal
dejtingsidor kultur gävle HBK Medlem

Amstels avatar

Hemvist: Orust
dejta exets bror Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2015-01-28, 00:02

Vad gäller färja till Cypern, har jag redan gått till botten med detta i inlägget på annan tråd:
dejtingsajter snygga cyklar
Det finns inga andra rimliga (/ekonomiskt överkomliga) möjligheter under lågsäsong, att ta sig med husbil till Cypern än från Tacuku till Girne . Sommartid går det även en snabbfärja (bärplan eller trimaran) från Alanya till Girne med begränsade möjligheter för husbilar (egentligen bara för personbilar).
Julian

dejta någon på jobbet dikt Följande 3 användare säger Tack till Amstel för detta inlägg:
dejt 30 dagar (2015-01-28), dejt 30 juni (2017-06-20), dejt 30 juli (2015-01-28)
Gammal
HBK Intresserad

Hemvist: Malmö
Smile dejtingsajt för kurder muslimer Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2017-06-19, 11:07

Har gjort vissa korrigeringar. Lite ord och meningsbyggnader...

Hej jag har just gjort detta äventyr och det tog 3 dygn på väg. startade Malmö lördag kväll å landade i Kyrenia Onsdag morgon.
Efteråt konstaterade jag att det var mycket enkelt.

Jag bor nu mestadels på Cypern ( -96 till -02 och nu sedan drygt 1 år så det är mitt 8 ånde år här) men hade husbilen på fel ställe. (i ett fuktigt skåne)
min husbil är en Burstner 2004 591i Elegance. som vi haft ett antal år. fördel är att den är under 6m och den är chipad, så den rullar på bra å billigt.

1 först läste jag allt jag hittade om en sådan resa här på sidan och på alla sidor jag hittade och inget hjälpte. Hittade mest tycke å smak men inga riktiga förklaringar eller ideer.

2. frågade bakvägen kartan hos uncle google, Jag hyr ju ett "sommarhus" / villa i Levadhia
(villa c:a 250 m2 i 2 våningar med lika stor bakgård etc 400€/mån)
utanför Larnaca och fick en vägvisare efter att jag talat om vilken hamn jag ville använda. Kyrenia (norra cypern) & Tasucu i Turkiet.
(Först så föreslogs egypten och mycket annat dåligt. Konstiga vägar genom israel å sånt... nej nej å nej.
Jag provade med alla hamnar som jag hittade, men fel. Italien Grekland å annat.)
dejtingsidor kultur göteborg Man måste komma ihåg att Cypern har inget med Grekland att göra.
Eget land, egen regering, egen Olja, etc Så USA är här naturligtvis i hemlighet.

3. Vad blev det då?
Färja Trelleborg-Rostock var billigare än broar å sånt
genom Tyskland å Berlin till Czeckien Prag och Brno till Ungern och szeged.
Där sov vi på en mack efter att ha frågat grabbarna på Macken längs vägen före gränsen emot Arad i Romainien.
dejtingsajter stockholm ystad Målsättningen var att undvika Österike (bilskatter) Serbien (konstigt land) och gratis dejting i mobilen comviq att inte köra igenom Romanien och Bulgarien på kväll eller natt efter goda råd ifrån bekanta. Romanien och Bulgarien har bilskatter men överkomliga.
Vi hade hört att inte stanna för något i de länderna... Om någon ligger på vägen, stanna inte etc...

Nu var vi vid gränsen till äventyret. De tidigare länderna var ju normala och i EU etc Vi kom till gränsen tidigt på morgonen...
och passerade den fort å kvickt efter ett hej och trevlig resa... EU är EU även här.

Hamnade på de finaste motorvägar jag och min reskamrat (en Systerson) någonsin sett. Han trodde husbilen var en Ferrari och drog på... Vackert land å underbara vägar...
Jag har haft fördomar om Romania som nu är totalt borta. Dom må ha personliga liv som skiljer sig från våra, men det jag såg var inte fattigdom utan ett modernt EU land. Grönskande åkrar genom hela landet. EU betalda motorväger...

gratis dejtingsidor för äldre namn Gränsen till Bulgarien ett längre Hej men inte mer. vi skulle till Sofia... EU fungerade även här...
Det blev vägen via Vidin och rundade Sofia på hyfsade Vägar där hälften var bra och tidvis av blandad kvalitet... motorvägar där kartan sa att de inte fanns väg och man skall inte låta sig luras av skyltar om man kör på en motorväg som inte finns... fortsätt motorvägen! kör man av kan man hamna i skumma zigenarsamhällen man inte förstår, (alla har fördomar) då de har annan kultur. etc så Brist på kunskap ställer till många problem.

dejta någon på jobbet ersättning Turkiska gränsen.Ut ur EU.....

här finns olika filer och före gränsen finns en lastbils fil som kan vara fylld med lastbilar c:a 1-2-6 mil lång... den är fel.
personbils filen delar sig i 6 filer till gränsen och kan gå ihop till 2-3 igen?
Här är man uppmärksam så det blir rätt... det tar endast 4 - 5 timmar att komma igenom om det är lugnt och man hamnat i rätt fil.
Alla papper skall var i ordning med grönt kort och ägandepapper med ägaren i bilen etc Dom skall in och kolla så du inte smugglar o in i skåp etc...

Erfarenhet: Turkar är Snälla, trevliga och hjälpsamma.

Efter gränsen:
Ännu fler lastbilar som stod 6-7 st i rad med trafikljus i kö i 6 mil el längre...Trafikljus mellan varje grupp.

Vi körde emot Istanbul Mycket bra väg och det var sent och vi fortsatte körningen halva natten... Istanbul är stort och vi var glade att det var natt utan mycket trafik.
Hittade sent en bensinstation tankade för € och priset gladde den som växlade men vi fick diesel och det var ju vad vi ville. Frågade grabbarna på macken och de visade var folk brukade sova bakom macken, en stor plats med lastbilar...

Sov å tidig morgon.... en fika och iväg, rundade Ankara och ner emot Silifke.
Tasucu ligger strax bredvid och är en fin liten hamn med trevliga engelsktalande människor.
Vägen dit gick igenom turkiet och var var otrolig, på några platser kanske 15-20 mil var det berg och dalbana men i övrigt raksträckor på upp till flera mil 4 fil ig motorväg. Ett land man vill besöka med husbilen när allt är lugnt.

Vi anlände Tasucu vid 17 tiden och innan vi kommit ur bilen kom de ifrån hamnkontoret och erbjöd hjälp. Vi lotsades till biljettkontoret och 100 € senare hade vi både plats och biljetter, det gick som ett skratt och 00:15 gick färjan.
Jag hade försökt att boka färjan tidigare i 3 veckor men nej. med alla till buds stående medel. nej gick inte.
Det var omöjligt både ifrån Cypern och ifrån Sverige och internet... försökte med resebyrån som säljer resorna, men nej, dom sa svensktalande att du får kanske kontakta dom direkt?
På internet startade priset på 76€ och ökade kraftigt hela tiden då resan kom närmare.

En restaurang på 2 dra plan mitt emot den lilla hamnen förgyllde vår kväll.

gratis dejting i mobilen samsung Färjan är en gammal malmö - danmarks färja av äldre modell med danska skyltar så man kan hitta runt. Snart är man (6-timmar) i kyrenia och skall springa runt med papper överallt utan att man kan få hjälp, så det är något enklare med allt i ordning. Kyrenia i sig är en underbar liten fin stad som är väl värd ett besök. för att inte tala om badstränderna på norra spetsen... stranden har ett speciellt namn som stämmer... kolla.

nätdejting undersökning invandring Kyrenia Här köper du en försäkring, för norra sidan. "dyrt" 125€ eller mer. 1 månad? alla vill luras. hot om att om du stannar längre får du böter... så klart, allt går att lösa, det är ju Cypern trots allt...
Norra sidan har ingen som helst kontrol... är orsaken till deras hot...

Vill du se norra sidan gör det nu. åker du över får du köpa ny försäkring...
När du kommer till Södra gränsen så är det EU. dom frågar ok var kommer ni ifrån? Sverige aha säger mannen som håller i era pass och utan att titta i dom får ni dom tillbaka med ett Hej och kör...

dejting guiden tidning Sammanfattning:

Trafiken på Cypern är Vänstertrafik och för att få körkort måste du känna till vägmärkena. alltså ingen vad vi kallar Teori. mycket villervalla i trafiken och alla kör fel i rondeller. Du parkerar som du vill och går snabbast... man har startat med böter "nytt". får du böter så är det brottom att betala vilket görs i Larnaca i ett parkeringsgarage just efter och vid sidan av Finicoudes strandpromenad, någon trappa upp. konstig funktion men Wellcome to Cyprus säger vi! Här är allting utanför boxen...

Vad behöver man med sig?
Ödmjukhet i alla kontroller om man får sådana.
Ett glatt humör.
Grönt kort!
pass.
ägarbevis.
internationellt körkort.
Pengar i olika valörer, lokala pengar för länder man passerar då diesel kostar c:a 10:-L men kan kosta 16-20 med fel valuta och om kortet inte funkar just där.
Du hittar Lidl längs vägen...
Se till att bilen är i ordning och att du har bra däck service gjord och annat sånt fixat innan start. resan är 350-400 mil och man vill inte störas av onödiga ting längs vägen.
dejtingsidor för ensamstående föräldrar online Det finns alltid bra folk längs vägen men du vet inte vem det är.

På cypern gäller € och diesel kostar c:a 12:- sek
gasflaska c:a 100:- sek
och har annan koppling som finns att köpa. no problems.

dejting hemsidor kläder Vad gjorde vi?
Vi höll rätt hög fart hela tiden. körde 12 timmar per dag eller mer.
Orsaken var att vi skulle köra igenom länder vi inte hade information om hur vägar och annat var eller fungerade, och ville ha extra tid om något skulle uppstå?
vi ville komma fram fort då reskamraten skulle hålla en dykarkurs i H-borg efter någon vecka...
dejting guiden express
Att tänka på:

runt medelhavet skriker folk till varandra...
Händer något tror du att du hamnat på en musik-koncert.... alla skriker...
Hot hör till ordningen för dagen.
Fula trix är normalt.
Din syn på saken är förmodligen rätt så stå på dig, kalla på polis.

jämförelse dejtingsajter Mitt råd:
ok om du tycker att dom är tokiga är dom nog det.
Var försiktig tala med polis och be om hjälp.
Känner du någon som talar språket - ring dom.
Tro inte på allt du hör.
dejtingsajt elit world
Vad händer sen:

Nu är du på Cypern... njut!
idag har vi blå himmel och inga moln...340 dgr om året...

Bilder och några filmer finns...
fler detaljer finns.
Vill du veta mer eposta.... Anders!

Senast redigerad av Entac den 2017-06-20 klockan dejta interner kunde 10:25. Anledning: Rättstavning och korrigering

dejting hemsidor exempel Följande 16 användare säger Tack till Entac för detta inlägg:
Gammal
HBK Intresserad

gratis dejting i mobilen app Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2017-06-20, 10:57

Hej!
Jag vet inget om golfbanorna.
Vet att dom finns men det är det närmaste jag kommit.
Ställplatser finns inte organisserade, så du får vildkampa.
Juni-juli- Augusti står alla vid stranden av naturliga skäl.
Det är varmt.
Det finns Camping - ställen men du får leta.
Beroende på storleken på Husbilen gäller EU regler. och du kan säkert stå nästan var du vill, det gör vi och ingen har klagat.
Någon ägare kan komma fram och prata, de frågar var du kommer ifrån och som svensk har du fördel.
På Cypern är det genomgående dålig ekonomi så här finns stor fördel till att förhandla något bra.
Bara för att någon vill ha 20€ för en parkering om dan betyder inte att du betalar mer än 5-10 för flera dagar per st...
Kör försiktigt i Akamas då sanden är lurig på sina platser...
om du läser min tidigare resa så förstår du att norra -Södra sidan är öppen men lite lurig övergång, med försäkring etc.
Annars är det billigare att leva här på Cypern.
Wellcome to Cyprus!
Här gäller inga vanliga regler...
Men vi har få flyktingar ch tiggare...
Inga gratispengar delas ut.
Det finns mycket spännande att uppleva.
Vill du veta mer - Fråga.
Anders!

gratis dejtingsidor för äldre ut Följande 2 användare säger Tack till Entac för detta inlägg:
Gammal
HBK Intresserad

date 30 years ago Sv: CYPERN?? - Med HB eller HV. - 2017-06-20, 12:29

Talade idag med en bekant vars son åker som enda passagerare på en fraktfärja ifrån Italien runt hela Medelhavet och skall landa i Limassol imorron onsdag, den går bara 1 gång per månad....
Vet inte vad det kostar, Vet inte om jag vill veta ens.
Han har en väldigt fin personbil och är ifrån England...
Behandlas som en kung, men betalar antagligen för det.

And Färjor är Tasucu - Girne billigast för husbil.
går kanske inte att beställa hemifrån, men var tidigt på plats och den går 3 ggr vecka. Tror tisdag är bäst men det finns inga hytter el kojer. du sover i bilen.

Avgår 00.15... men tidigt på plats
tidigt i veckan är bättre
tidigt på dagen är bättre
fungerar som Gotlandsfärjan helt enkelt med Väntelista platser.
Samma att köra in i Turkiet tidigt i veckan = mindre kö.
Vissa tullövergångar är kö vanligt...

Anders!

Senast redigerad av Entac den 2017-06-20 klockan dejt 6 regiao 16:15. Anledning: rättelse

date 30 years ago today Följande Tackar Entac för detta inlägg:
dejt jämtland (2017-06-20)
Svara

dejt trt 6 dejt joo nätdejting mötesplatsen login > dejt just idag nätdejting mötesplatsen weekend > dejt jönköping

gratis dejting i mobilen telia « nätdejting seriös engelska | dejt 6 youtube dejtingsajt pannkaka wiki »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning nätdejting för unga hjärtan Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
nätdejting mötesplatsen inloggning dejtingsajt tillsammans dejting 40 plus innehåll Jakobsson mest populära dejtingsajt Husbilsköp o Import första dejt i malmö 15 norsk dejtingsida gratis 2014-09-09 nätdejting 50 herr 08:37
rysk dejtingsajt dejtingsajter jämförelse webbhotell rubrik dejtingsajt biganders dejtingsajt recension Under Markisen dejting sida gratis mexico 1 dejta interner explorer 2014-07-18 dejtat i 6 månader 15:47
date iphone 6 release dejtingsajter jämförelse webbkryss dejta interner zinsfuß totte04 nätdejting mötesplatsen mobil Under Markisen dejting hemsidor arkiv 47 lurad på dejtingsajt 2012-07-14 polsk dejtingsajt 12:07
date after 6 months nätdejting mötesplatsen erbjudande dejt 6 caixas vägkung dejting hemsidor chrome Multimedia dejt 6 veckor 6 dejting sida gratis youtube 2012-06-23 dejting sida gratis yrkesutbildningar 21:10
dejting sida gratis ziehen nätdejting mötesplatsen event date 30 year old Carthagofrik date 30 year old woman Husbilsköp o Import date 30 year old man 11 date 30 year old guy 2009-05-10 nätdejting mötesplatsen sök 18:32

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

gratis dejting i mobilen utomlands Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS