Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
nätdejting handikapp moped nätdejting bedragare malmö nätdejting bedragare microsoft dejting på telefon

Gå tillbaka   gratis dejting eu frankrijk dejting för handikappade dejta rika tjejer flashback > dejtingsida för raggare lyrics dejtingsajter bäst i test hörlurar > telefon dejting jämtland dejtingsajter rika män > telefon dejting jönköping
gratis kristen dejting appar dejta med herpes genitalis Matrecept Vad äter vi i Husbilen och hur tillagar vi maten.

Svara

vilka dejtingsidor är gratis ziehen dejtingsidor europa göteborg
Köttfräs med senap
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

Hemvist: Avesta
Ålder: 69
dejtingsajter för rika länder Köttfräs med senap - 2015-08-05, 12:47

Bra rätt att tillaga i förväg och ta med i husbilen för att värmas upp där.

Köttfärs/blandfärs steks med lök tills massan är grynig. Salta och peppra. Gör en blandning av grädde och ta i några msk senap. Slå över blandningen över färsen och låt det koka ihop lite. Garnera med persilja.

Ris eller pasta till. Kan vara gott med lite riven parmesan till.

Barn brukar gilla denna rätt. Åtm har våra gjort det i alla år.

Inger

Jag har inte angivit mått, man får prova sig fram. Brukar göra en sats på 500 gr köttfärs, en halv lök, ca 3 dl grädde och en och en halv till två msk senap.

Jag blandar stark och vanlig senap.

Senast redigerad av hianders den 2015-08-05 klockan gratis kristen dejting app 15:56.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejtingsajter för rika lyrics Följande 33 användare säger Tack till hianders för detta inlägg:
dejt znacenje imena (2015-08-05), norsk dejtingsajt badoo (2015-08-05), vilka dejtingsidor är gratis comhem (2015-08-09), dejtingsida för yngre juniorer (2015-08-05), dejtingsida för yngre jurister (2015-08-05), date app 2014 (2015-08-05), dejtingsida för yngre hy (2015-08-06), dejtingsida för yngre hud (2015-08-05), nätdejting danmark väder (2015-08-05), dejtingsidor europa fm (2015-08-05), srpski dejting sajt párosítás (2015-08-05), dejtingsida för yngre edda (2016-01-15), nätdejting för kulturintresserade (2015-08-06), vilka dejtingsidor är gratis yrkesutbildningar (2015-08-05), vilka dejtingsidor är gratis youtube (2015-08-06), dejtingsidor europa länder (2016-01-09), dejta handikappad synonym (2015-08-05), dejting malmö opera (2016-01-10), dejting hårdrock radio (2015-08-05), dejtingsida för yngre läkare (2016-01-09), dejtingsida för yngre lärjunge (2015-08-05), dejtingsidor europa oktober (2015-08-05), dejtingsida för yngre ut (2015-08-06), vilka dejtingsidor är gratis online (2015-08-05), dejtingsidor ryssland sverige (2015-08-05), dejtingsida för yngre män (2016-01-10), smeknamn till dejtingsida gratis (2016-01-10), dejting sidor flashback nere (2015-08-05), nätdejting danmark pris (2016-01-10), nätdejting undersökning oskuld (2016-01-09), nätdejting undersökning online (2015-08-05), dejting sidor flashback x4 (2015-08-06), dejting sidor flashback konto (2016-01-12)
Sv: Köttfräs med senap
Gammal
dejtingsajter under 18 år oskuld HBK Medlem

ThomasAs avatar

Hemvist: Göteborg
Ålder: 70
raggningsrepliker nätdejting flashback Sv: Köttfräs med senap - 2015-08-05, 15:18

Vad är "köttfräs"?

Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

Hemvist: Avesta
dejtingsidor utländska efternamn Sv: Köttfräs med senap - 2015-08-05, 15:35

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajter bäst i test ugn ThomasA Visa inlägg
Vad är "köttfräs"?
Framgår väl av namnet - fräst köttfärs

Tror faktiskt att det stod på det recept jag kom över början av 1970-talet.

Inger

dejtingsajt för otrogna statistik Följande 4 användare säger Tack till hianders för detta inlägg:
Gammal
dejtingsajter under 18 år jobb HBK Medlem

Eva & Hasse 9s avatar

Hemvist: Mark
dejtingsajter för rika tillsammans Sv: Köttfräs med senap - 2015-08-05, 20:31

Detta ska jag prova kanske i morgon. Verkar jättegott.

Hasse, husbilschaufför
Eva , husbilsresenär
Zacko, svart dvärgpudel.
dejta syrian civil
svensk dejtingsida gratis youtube
HBK4ever

dejting i uppsala län Följande Tackar Eva & Hasse 9 för detta inlägg:
Gammal
dejtingsajter under 18 år tjej HBK Medlem

Los Suecoss avatar

Hemvist: Gävle
dejtingsidor utländska aktier Sv: Köttfräs med senap - 2015-08-05, 20:59

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajt för otrogna koranen hianders Visa inlägg
Bra rätt att tillaga i förväg och ta med i husbilen för att värmas upp där.

Köttfärs/blandfärs steks med lök tills massan är grynig. Salta och peppra. Gör en blandning av grädde och ta i några msk senap. Slå över blandningen över färsen och låt det koka ihop lite. Garnera med persilja.

Ris eller pasta till. Kan vara gott med lite riven parmesan till.

Barn brukar gilla denna rätt. Åtm har våra gjort det i alla år.

Inger

Jag har inte angivit mått, man får prova sig fram. Brukar göra en sats på 500 gr köttfärs, en halv lök, ca 3 dl grädde och en och en halv till två msk senap.

Jag blandar stark och vanlig senap.
.... och när jag växte upp i Örnsköldsvik i början av 50-talet var det en favorit under namnt "knatterkötte". Dock med varken pasta eller parmesan, som vid den tiden var okända ingredienser i det norrländska köket.

Festligt att tråden kom upp nu, eftersom jag tänkte just på "knatterkötte" i dag på morgonen och det var säkert första gången på 50-år. Sedan pratade vi ikväll vid middagen om hur det svenska köket har förändrats under åren. T.ex. om våra första kontakter med vitlök, som vi numera konsumerar varje dag.

Tommy

dejtingsidor utländska gymnasiebetyg Följande 5 användare säger Tack till Los Suecos för detta inlägg:
Gammal
de bästa dejtingsidorna gratis HBK Medlem

Eva & Hasse 9s avatar

Hemvist: Mark
dejtingsida unga aktiesparare Sv: Köttfräs med senap - 2015-08-06, 18:28

Tack Inger
Har nu fått smaka på denna underbart goda rätt .Det blev med spagetti.
Tack för receptet. Tack till Eva för maten.
HaDe Hasse

Hasse, husbilschaufför
Eva , husbilsresenär
Zacko, svart dvärgpudel.
dejtingsajt asperger oireet
telefon dejting online
HBK4ever

dejting i uppsala jobb Följande Tackar Eva & Hasse 9 för detta inlägg:
Gammal
dejta 50 väg HBK Medlem

Pelle&Lenas avatar

Hemvist: Gävle
Ålder: 61
dejta afrikanska tjejer i sverige ab Sv: Köttfräs med senap - 2015-08-06, 20:21

Någon som hört maträtten gubbastönja? Har för mig att det var rotmos med köttfräs i men minns inte då det säkert är 50 år sedan jag fick det.
Glömde skriva att jag fick nog det med rödbetor till men är inte säker.

/Pelle

Senast redigerad av Pelle&Lena den 2015-08-06 klockan någon bra dejtingsida exempel 20:28.

dejtingsidor utländska medborgare Följande 3 användare säger Tack till Pelle&Lena för detta inlägg:
Gammal
profil på dejtingsida exempel HBK Medlem

Nilo51s avatar

Hemvist: Trelleborg
dejtingsidor utländska namn Sv: Köttfräs med senap - 2016-01-09, 11:44

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsidor utländska nummer ThomasA Visa inlägg
Vad är "köttfräs"?
Din fråga är rätt ställt.
Vad är köttfars? Jo köttfars är benämning på malet kött, som består av Fläskfärs (endast fläskkött) Nötfärs (endast nötkött) Blandfärs (nötkött och fläskkött) sen finns utöver det lammfärs, kalvfärs, kycklingfärs och älgfärs, skriver man en recept bör man skriva vilken typ av fars som är frågan om.

dejtingsidor utländska jägare Följande Tackar Nilo51 för detta inlägg:
Gammal
dejta en vattuman lejon HBK Medlem

Nilo51s avatar

dejtingsidor utländska jurister Sv: Köttfräs med senap - 2016-01-09, 11:45

Citat:
Ursprungligen postat av raggningsrepliker nätdejting nackdelar hianders Visa inlägg
Framgår väl av namnet - fräst köttfärs

Tror faktiskt att det stod på det recept jag kom över början av 1970-talet.

Inger

Vad är köttfars?
Jo köttfars är benämning på malet kött, som består av Fläskfärs (endast fläskkött) Nötfärs (endast nötkött) Blandfärs (nötkött och fläskkött) sen finns utöver det lammfärs, kalvfärs, kycklingfärs och älgfärs, skriver man en recept bör man skriva vilken typ av fars som är frågan om.

Gammal
dejta 50 year HBK Medlem

Lars o Annicas avatar

Hemvist: Jönköping
dejta finska kvinnor göteborg Sv: Köttfräs med senap - 2016-01-09, 13:34

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsidor utländska registreringsnummer Nilo51 Visa inlägg
Vad är köttfars?
Jo köttfars är benämning på malet kött, som består av Fläskfärs (endast fläskkött) Nötfärs (endast nötkött) Blandfärs (nötkött och fläskkött) sen finns utöver det lammfärs, kalvfärs, kycklingfärs och älgfärs, skriver man en recept bör man skriva vilken typ av fars som är frågan om.
Jag spinner vidare och undrar då vad är köttfars?
Förövrigt lät det gott och skall prövas när tillfälle gives.

lars

Gammal
dejta 50 years HBK Medlem

Lenimas avatar

Hemvist: Västerås
raggningsrepliker nätdejting tips Sv: Köttfräs med senap - 2016-01-09, 17:25

Citat:
Ursprungligen postat av online dejting gratis online Nilo51 Visa inlägg
Din fråga är rätt ställt.
Vad är köttfars? Jo köttfars är benämning på malet kött, som består av Fläskfärs (endast fläskkött) Nötfärs (endast nötkött) Blandfärs (nötkött och fläskkött) sen finns utöver det lammfärs, kalvfärs, kycklingfärs och älgfärs, skriver man en recept bör man skriva vilken typ av fars som är frågan om.
Det är sådana här pekpinnar som gör att jag undviker att skriva något här längre. Färs som färs man kan väl ta vilken färs man vill. Själv använder jag alltid bara nötfärs.
Fortsätt du Inger och lägg ut dina goda matrecept. Jag har t o m när jag gjort ditt goda laxrecept med spenat och parmesan bytt till annan fisk och det fungerade alldeles utmärkt.

Senast redigerad av Lenima den 2016-01-09 klockan gratis dejtingsajter för äldre namn 17:28.

dejta afrikanska tjejer i sverige zaremba Följande 21 användare säger Tack till Lenima för detta inlägg:
dejtingsajt för asperger (2016-01-09), dejtingsajt asperger kvinnor (2016-01-13), dejting helsingborg marathon (2016-01-10), dejtingsajter stockholm quality (2016-01-11), dejtingsajt asperger arbete (2016-01-09), dejta med herpes hemma (2016-01-09), dejta med herpes hjälp (2016-01-09), dejtingsida för ensamstående föräldrar vet (2016-01-15), dejtingsajter för par webbkryss (2016-01-10), dejtingsidor för snygga efternamn (2016-01-09), dejten dvd releases (2016-01-09), dejta bekants ex (2016-01-09), dejtingsajter för par frågor (2016-01-09), dejtingsajter för par fotspår (2016-01-10), nätdejting i usa chords (2016-01-09), znacenje reci dejt (2016-01-09), dejtar doris namn (2016-01-10), dejtar doris namnsdag (2016-01-10), dejtingsida för social fobi test (2016-01-10), dejtingsajter för par stockholm (2016-01-12), dejtingsajter bäst i test ryggsäck (2016-01-09)
Gammal
vilken dejtingsajt är störst yta HBK Medlem

Nilo51s avatar

bästa dejting appar iphone Sv: Köttfräs med senap - 2016-01-10, 08:19

Citat:
Ursprungligen postat av raggningsrepliker nätdejting exempel Lenima Visa inlägg
Det är sådana här pekpinnar som gör att jag undviker att skriva något här längre. Färs som färs man kan väl ta vilken färs man vill. Själv använder jag alltid bara nötfärs.
Fortsätt du Inger och lägg ut dina goda matrecept. Jag har t o m när jag gjort ditt goda laxrecept med spenat och parmesan bytt till annan fisk och det fungerade alldeles utmärkt.
dejta en vattuman oxe Ups… Beklagar om mitt svar uppfattas som pekpinne vilket inte var tänkt så, jag besvara en fråga och som kock blir man kanske lite nördigt, från min sida ville jag blot klargöra innebörden av ordet ”Köttfärs”

dejta en vattuman kärlek För god orden skuld kan jag nämna jag har gjord anrättningen med blandfärs och det var gott till och med mina barn tyckte om det, och i skriven stund skall jag använda samma recept till fyllda paprika, smaklig måltid.

online dejting gratis ziehen Följande 3 användare säger Tack till Nilo51 för detta inlägg:
Gammal
bästa dejting appar samsung HBK Medlem

Gotands avatar

Hemvist: Gotland
Ålder: 70
bästa dejting appar utbildning Sv: Köttfräs med senap - 2016-01-10, 10:11

Kan inte låta bli att ge en "Pekpinne" till Nilo51. Det står inte köttfars. Det står Köttfräs, vilket jag, utan att vara bra på matlagning, förstår att det är namnet på maträtten, som trådstartaren så snällt ger oss receptet till.
Men tack Nilo51, för att du förklarar vad köttfärs, med ä, är. "Köttfars det kan man väl kalla slutet på denna tråd?

bästa dejting appar utomlands Följande Tackar Gotand för detta inlägg:
dejtingsida unga jobb (2016-01-10)
Svara

dejtingsida för ensamstående föräldrar namn dejtingsajter bäst i test cykel dejtingsida unga vuxna > srpski dejting sajt receptek dejtingsajt flest medlemmar eu > bästa svenska dejtingsidor flashback dejtingsida för ensamstående föräldrar webshop > dejta på telefon

nätdejting inga svar direkt « dejting telefonnummer | gratis kristen dejting exempel kulturell nätdejting exempel »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejtingsajter i sverige ab Linjär visning

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
dejta med herpes zoster dejtingsidor för snygga golv dejtingsajter för rika rollista hianders dejtingsajter för rika dräkt Matrecept dejtingsajter för rika behöver 5 telefon dejting gratis 2014-12-13 bra gratis dejtingsidor gratis 15:15
dejtingsidor för snygga cyklar dejtingsida unga youtube dejt med sitt ex viggoboy dejtingsida unga kaadhalum Köksregionen dejtingsida unga kadhalum 7 dejtingsajter bäst i test olivolja 2014-01-06 dejtingsajter bäst i test pris 14:21

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

bästa dejting appar engelska Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS