Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
nätdejting konversation verb dejtingsidor för unga aktiesparare dejtingsidor för unga jobb nätdejting recensioner hemma

Gå tillbaka   dejtingsajt i sverige zaremba nätdejting recensioner hotell happy pancakes dejting exempel > dejting 35 gravid dejtingsajter malmö högskola > dejting för äldre ut dejtingsajt i sverige wiki > annorlunda nätdejting flashback
dejting appar android gratis dejt cafe stockholm wi Matrecept Vad äter vi i Husbilen och hur tillagar vi maten.

Svara

annorlunda nätdejting nackdelar nätdejting recensioner böcker
Enkel rabarberpaj
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

Hemvist: Avesta
Ålder: 69
exempel på dejting presentation exempel Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 11:19

Lyfter denna tråd med recept på en enkel rabarberpaj.

I rabarbertider - 2015-05-28, 17:44

Vill gärna dela med mig av ett enkelt pajrecept med rabarber -sådana tider nu.

175 gr smör - smälts
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1/2 krm salt
1/2 tsk bakpulver

Blanda torra ingredienser, rör ner det smälta och lite avsvalnade smöret. Platta ut smeten i en pajform. Lägg i rikligt med rabarber. I ugn 225 grader ca 20 min.

Serveras med vaniljsås och/eller glass.

Lite socker strös på innan ugnen och lite efteråt.

Skulle vara spännande om någon gör det glutenfritt med ex mandelmjöl eller annat. Alternativ till socker?

Smaklig måltid!

Inger

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
gratis dejtingsajter norge quiz Följande 4 användare säger Tack till hianders för detta inlägg:
Sv: Enkel rabarberpaj
Gammal
FD.HBK Medlem 2016

Hemvist: Östersund
nätdejta 20 år noll Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 12:02

Tack för receptet. Något att prova i omnian. Jag använder alltid Acacia honung istället för socker, även när jag gör lite sylt.

Sylvia

dejt cafe stockholm jobb Följande Tackar ossi36 för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

nätdejta 20 år videregående Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 12:12

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajt under 18 year ossi36 Visa inlägg
Tack för receptet. Något att prova i omnian. Jag använder alltid Acacia honung istället för socker, även när jag gör lite sylt.

Sylvia
Spännande att höra hur den blir i Omnian!

Frysta rabarber är ju lätt att ha med sig i husbilen. Under icke rabarber säsong använder jag frysta och det blir lite saftigare.

Inger

dejting appar android nettbrett Följande Tackar hianders för detta inlägg:
hjälp med dejting (2016-05-22)
Gammal
dejta via sms tre HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
dejta ensamstående mamma dejta Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 16:23

Det vattnas i munnen bara man läser receptet! Det borde kunna gå att göra samma sak med rabarber dock med färre kalorier. Smör + mjöl + socker (livets goda) bör vara i balans med den som ska konsumera den färdiga (gotti-gott-gott) produkten. Har man "några" kg i överskott bakom ratten, då kanske man bör fundera över en liten "ransonering" med det goda då och då. Kan du testa fram en smalare variant av rabarberpaj dejta via sms telia hinders så köper jag den direkt. Det får gärna vara ganska surt dock med bra mycket mindre socker, mjöl & smör.

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

dejta ensamstående mamma också Följande Tackar Marianne & Ranko för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

dejting appar android presentkort Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 17:00

Ser fram mot tips på smalare variant! Dessvärre är ju fettet (smöret) smakbärande så vad ersätter man det med? Creme fraiche? Smetana? Ngt annat?

Inger

Gammal
dejt cafe stockholm quality HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

nätdejta 20 år oskuld Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 17:24

Bra fråga Inger. Jag ÄLSKAR smör, speciellt när stenugnsbakat surdegsbröd är klart och har svalnat lite på gallret. Inte ens Marianne eller vårdcentralens hjärtläkare existerar längre i min värld. Inte ens Jappe kan omvända mig med kilometervis goda råd om mjölet's skadliga verkan... Men om man ska uppleva ytterligare några "on the road again" mil, då tror jag att man bör ta det lite lugnare i kombinationen mjöl + smör och framför allt ihop med socker.
Ska försöka läsa mer och experimentera mer om lite sundare matlagning, ty allt hamnar ju i ens egen kropp i slutändan och ämnesomsättningen är INTE längre vad den har varit.

dejt cafe stockholm ystad Följande Tackar Marianne & Ranko för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

dejta ensamstående mamma wiki Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 18:13

Ser verkligen fram mot alternativ till smör i denna paj! Kanske ngn form av smulpaj?

Vi gör nu inte denna paj så ofta så jag tror inte vi far så illa av smör fettet och sockret. Jag blandar vetemjölet med fullkornsdinkel.

Inger

dejta ensamstående mamma göteborg Följande 2 användare säger Tack till hianders för detta inlägg:
Gammal
dejta ensamstående mamma citat HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

dejta ensamstående mamma gravid Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 18:51

Vi åt liknande paj (mycket snarlik din) hos våra HBK vänner Inger & Staffan, 2 av Ängelholm's mest fantastiska människor, förra veckan. Inger gjorde pajen på noll-tid medan vi fortfarande letade efter deras koordinater på vägen. Fullkornsdinkel är inte helt fel, jag brukar ha Saltå helkornsdinkel (15 % protein) i matbrödet vi äter normalt hemma. Jo du Inger, matfett... hm... inte lätt, men jag skulle byta ut smör mot olja (raps, oliv, solros eller annat från växtriket) och kanske i mindre mängder.

dejta ensamstående mamma chords Ska testa din recept om jag får tag i rabarber så pass sent här i Göteborg:
1,5 dl olivolja (bättre än smör, men "smaken är som baken" hmmm...?)
1 dl vetemjöl (onödigt ont : ( som dock måste vara med )
1 dl dinkel (bra alternativ) eller varför inte lite havregryn & Saltå rågflingor
? sötningsmedel (aspartam som i Coca ZERO?)
1/2 krm salt
1/2 tsk bakpulver

...och 1000 tack för alla trevliga recept du ger oss här på HBK, toppen Inger : )

Senast redigerad av Marianne & Ranko den 2016-05-23 klockan dejting appar android surfplatta 07:43.

dejtingsajt under 18 malmö Följande 2 användare säger Tack till Marianne & Ranko för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2016

Hemvist: Östersund
dejta ensamstående mamma text Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-22, 22:24

Ett alternativ till smör som jag använder varje dag är Biofoods kokosolja. Smaklös och krämig o nyttig på flera sätt. När jag gör pajdegen skall jag prova med mandelmjöl, Biofoods kokosolja, och acacia honung i stället för socker. Sötar nog även med lite kanel. Tyvärr så är rabarern långt ifrån färdig att skördas här i Jämtländska fjällvärlden så det dröjer lite innan detta recept kan prövas.

Sylvia

dejt cafe stockholm ankara Följande 4 användare säger Tack till ossi36 för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

dejtmig aalborg Sv: Enkel rabarberpaj - 2016-05-29, 07:46

Tack för vänliga ord! Det är bara så roligt att inspirera.

Kan man inte lägga receptet på Havets Wallenbergare i en egen tråd under Matrecept så det är lättare att hitta?! Kan vara svårt att hitta under Rabarberpaj kanske För övrigt så fina bilder och utmärkt beskrivet.

Inger

PS det är hianders, inte hinders DS

Svara

nätdejta 20 år udeboende happy pancakes dejting jämtland nätdejta 20 år lån > dejtingsida träning ystad nätdejta 20 år kille > nätdejting första mailet nätdejting happy pancakes dejting online > vilken nätdejting sida är bäst online

dejtmig iphone « dejtmig | på dejt med mig dejtmig.se bluff »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
nätdejta 20 år hjemmeboende vilken nätdejting sida är bäst elis nätdejta 20 år tjej Tim & Ing-Marie dejting för äldre namn Multimedia dejting appar android imessage 8 dejting appar android iphone 2016-03-14 dejting appar android os 16:42
gratis dejtingsajter norge jobb happy pancakes dejting sidor dejtingsajt i sverige ab christer obbola nätdejta 20 år jubileum Matrecept nätdejta 20 år jubileumsbox 0 gratis dejtingsajter norge lön 2011-11-06 dejting appar android barn 19:24
dejt äldre kvinnor vilken nätdejting sida är bäst youtube nätdejta 20 år senare christer obbola dejta online zdarma Matrecept dejta online zalukaj 9 happycake dejting frågor 2011-11-06 dejting appar android versionen 19:12
nätdejta 20 år dikt dejta 2 killar samtidigt mac nätdejta 20 år bröllop Sussie o Bernt nätdejta 20 år bröllopsdag Lyckönskningar gratis dejtingsajter norge yr 3 dejting appar android download 2007-12-20 dejting appar android danmark 22:49

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejtmig nummer Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS