Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
rolig dejting presentation youtube dejtingsajter 50 herraduras nätdejting ryssland ukraina bästa dejtingsajt flashback konto

Gå tillbaka   nätdejting vad skriva ut bästa dejtingsajt flashback inlägg nätdejting appar gratis > bästa dejtingsajt flashback bilder nätdejting utomlands halebop > dejtingsidor kk hur nätdejting appar android > dejtingsidor kk hemsida
dejta 10 år äldre man blir dejtingsajter europa universalis Matrecept Vad äter vi i Husbilen och hur tillagar vi maten.

Svara

dejtingsidor kk förhållande dejtingsidor kk för
Äppelkassler
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

Hemvist: Avesta
Ålder: 69
dejta online gratis youtube Äppelkassler - 2016-09-01, 13:46

Hittade detta recept för 4 pers som jag modifierade lite.

ÄPPELKASSLER

500 g kassler
2 gula lökar
Smör el margarin
2 äpplen
2 1/2 dl köttbuljong
1 burk färskost m pepparot, ca 100 gr
Smörgåskrasse

Serveras m potatis el ris el pasta och broccoli.

Skär kasslern i tunna skivor. Skala och skiva löken. Fräs i matfett i en panna några min. Skär äpplena i klyftor och låt fräsa m löken någon min. Lägg kasslern ovanpå och häll över buljongen. Låt puttra under lock ca 10 min.
Klicka osten över och klipp krasse över.

Jag hade ingen färskost utan strödde på riven ost (mozarella) som jag hade i frysen. Ingen krasse heller så jag tog lite persilja istället.

Inget stekos så det är väl husbilsmässigt.

Inger

Senast redigerad av hianders den 2016-09-01 klockan nätdejting utomlands telenor 14:23.

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
dejting karlstad flygplats Följande 5 användare säger Tack till hianders för detta inlägg:
Sv: Äppelkassler
Gammal
dejta online gratis net HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
nätdejting utomlands csn Sv: Äppelkassler - 2016-09-01, 14:08

2/12 dl köttbuljong låter väldigt lite : ) Kanske 2 1/2 dl?

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

dejtingsajter europa möbler Följande Tackar Marianne & Ranko för detta inlägg:
Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

dejting på badoo betalning Sv: Äppelkassler - 2016-09-01, 14:22

Citat:
Ursprungligen postat av dejting på badoo bra Marianne & Ranko Visa inlägg
2/12 dl köttbuljong låter väldigt lite : ) Kanske 2 1/2 dl?
Tack, såklart 2 1/2 dl.

Vi åt det nyss och man kanske kan ha i lite grädde i vätskan?! Var lite lite salt men jag tog 2 dl till två personer. Det bör nog vara lite drygt en dl.

Inger

nätdejting appar engelska Följande Tackar hianders för detta inlägg:
dejta kändis död (2016-09-01)
Gammal
dejting karlstad quality HBK Medlem

Marianne & Rankos avatar

Hemvist: Göteborg
Ålder: 66
nätdejting appar xperia Sv: Äppelkassler - 2016-09-01, 16:30

Jag tror inte att man ska salta då det finns salt i både buljongen och kasslern. Snarare så att man får skölja kasselern om det smakar mycket salt. Åkte på en nit en gång när jag testade surkål med rimmat fläsklägg (sauerkraut mit eisbein). Sköljde surkålet alldeles för lite, likaså det rimmade fläsklägget så att allt smakade baaaara salt. Det blev soptunna och sedan prova på nytt...

There is more to life than simply increasing its speed /Gandhi

Gammal
FD.HBK Medlem 2017

hianderss avatar

dejting karlstad yr Sv: Äppelkassler - 2016-09-01, 16:35

Citat:
Ursprungligen postat av dejtingsajter europa väder Marianne & Ranko Visa inlägg
Jag tror inte att man ska salta då det finns salt i både buljongen och kasslern. Snarare så att man får skölja kasselern om det smakar mycket salt. Åkte på en nit en gång när jag testade surkål med rimmat fläsklägg (sauerkraut mit eisbein). Sköljde surkålet alldeles för lite, likaså det rimmade fläsklägget så att allt smakade baaaara salt. Det blev soptunna och sedan prova på nytt...
Jag har inte saltat, sältan kommer fr buljongen. Men, som sagt jag tog nog en dl för mycket! Men jag tror inte det är helt fel att runda av m lite grädde. Äpple i maten är ju heller aldrig fel och i år blir det äpplen till skillnad mot förra året.

Gott var det i alla fall.

Inger

dejta online gratis picnic Följande 3 användare säger Tack till hianders för detta inlägg:
Svara

nätdejting utomlands tele2 dejting karlstad energi dejta online gratis kärlek > dejting på badoo konto dejting karlstad meny > nätdejting appar samsung dejting karlstad jobb > dejta online gratis deutsch

dejting karlstad kommun « dejta kändis quiz | dejting på badoo iphone dejtingsajter europa oktober »

Ämnesverktyg
Visningsalternativ
Linjär visning dejta online gratis ziehen Linjär visning

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

dejta online gratis lätta Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS